Чому П'єрпаоло Піччоллі став найкращим дизайнером року
10 грудня у Лондоні минула церемонія вручення нагород The Fashion Awards 2018, на якій дизайнером року був названий італієць П'єрпаоло Піччоллі, креативний директор Valentino. Vogue.ua згадує основні віхи його кар'єри.

"Я до сих пір не можу повірити, що це відбувається зі мною", – поділився з журналістами після церемонії Піччоллі. З ним в номінації були Клер Вейт Келлер, якій багато хто пророкував перемогу, улюбленець мілленіалів Вірджіл Абло, вічний експериментатор Алессандро Мікеле і шанувальник всього нового Кім Джонс. Однак вибір журі припав саме на Піччоллі, який за роки роботи довів, що він з тих дизайнерів, які надихають і занурюють у світ прекрасного, а не просто переосмислюють реальний світ. Причому, крім казково красивих вечірніх суконь італієць тонко відчуває настрій молодого покоління і в його колекціях завжди є з чого вибрати дівчатам різного віку та інтересів. Піччоллі часто говорить, що його мета – це розширити коло клієнтів Valentino, показати їм, що кутюра і краси не потрібно боятися.

П'єрпаоло Піччоллі народився 1967 року недалеко від Риму, в невеликому містечку Неттуно. У світ моди він закохався завдяки глянцевим виданням, де особливо любив розглядати фото Дебори Турбевілль і Річарда Аведона, які працювали на стику реального світу і вигаданого. В кінці 1980-х Піччоллі пішов вчитися у римську філію Європейського інституту дизайну, де і познайомився з Марією Грацією К'юрі, що стала його компаньйонкою на багато років. 1989-го молоді люди влаштувалися працювати в Fendi, де провели 10 років. Ходять чутки, що саме вони придумали Fendi Baguette – сумку, що стала легендарною.

Після Fendi Піччоллі і К'юрі на запрошення Валентино Гаравані почали співпрацювати з його модним Будинком, Valentino. Перед дизайнерами було завдання запустити лінію аксесуарів. Вони з ним впоралися блискуче і вже 2000 року до їхнього кола обов'язків додалося створення колекцій для молодіжної лінії RED Valentino. Переломний момент для дуету настав 2007-го – синьйор Гаравані оголосив про відхід з посади, його місце зайняла Алессандра Факкінетті, а Піччоллі і К'юрі зосередили у своїх руках всі аксесуарні лінії Будинку. Однак через рік Факкінетті залишає Valentino і креативними директорами призначають саме їх.
2009 року Піччоллі і К'юрі починають нову главу у своїй роботі для довіреного їм Будинку. Наступним їхнім кроком став запуск чоловічих колекцій Valentino, потім вони взяли курс на популяризацію естетики Valentino, за допомогою колаборацій і роботи з архівами. Плідна робота цієї пари тривала до 2016 року, коли Марія Грація К'юрі була призначена на посаду креативного директора жіночої лінії Christian Dior, а П'єрпаоло став єдиним і головним у Valentino.

Після розлучення зі своєю напарницею Піччоллі в інтерв'ю розповідав: "Робота в парі має на увазі раціональність. Тобі потрібно пояснити іншій людині свої думки, тому ти починаєш все пояснювати, а коли ти працюєш сам, то внутрішній діалог вдається завжди більш емоційним, інтуїтивним і щирим". Нова глава для Піччоллі і Valentino почалася з колекції сезону весна-літо 2017, яку багато критиків назвали ковтком свіжого повітря для бренду. Дизайнер оживив звичні романтичні силуети, додав більше яскравих фарб і різноманіття фактур. Сам він потім неодноразово підкреслював, що колір, пропорції і фактури – це три кити, на які він опирається. Четвертим колесом тут можна назвати ще спорт, який все частіше зустрічається на подіумі Valentino.
Сьогодні колекції Valentino чекають з нетерпінням по всьому світу. Доказ – остання міжсезонна колекція модного Дому, яка була показана в Токіо. Піччоллі довів, що світ Valentino вже давно набагато ширший, ніж розкішні особняки, в яких живуть його кутюрні клієнти, а романтика і поетичність марки – зрозумілі без зайвих слів.

