Ліга чемпіонів: знакові сумки останніх 60 років

10 грудня 2018

Жоден модний аксесуар не здатний так "видати" десятиліття, до якого належить, як сумка. Особливо це стосується знакових екземплярів, саме вони відповідають за модний посил і відмінно продаються через багато років після піку своєї популярності.

1950-і

Післявоєнний економічний бум п'ятдесятих викликав революцію в моді, а головним її ідеологом став Крістіан Діор і його New Look. Тонкі талії та спідниці-квіти вимагали невеликих і акуратних аксесуарів. Естетика 1950-х років була дуже трепетною щодо до всіх деталей жіночого гардеробу. Сумка мала ідеально личити до взуття, як і хустинка, прикраси і капелюх. Після закінчення війни до того ж стало можливим використовувати нові матеріали і технології. Саме в цей час Гуччіо Гуччі створив ручки для сумок з бамбука. З «бамбуковими» сумками Gucci так часто можна було побачити Джекі Онассіс, що незабаром довелося перейменувати аксесуар в її честь.

Грейс Келлі з сумкою Hermès

1956 року Грейс Келлі назавжди прикріпила своє ім'я до іншої статусної сумки. У момент, коли її сфотографували, вона притискала велику сумку Hermès до грудей. Пізніше з'ясувалося, що таким чином принцеса Монако намагалася приховати свою вагітність. Також в п'ятдесяті народилася ще одна культова сумка. Габріель Шанель створила найреволюційнішу сумку десятиліття. 1955-го вона представила сумку з утепленої шкіри, ручкою для якої став довгий тонкий ланцюжок. Модель 2.55 стала сумкою, яка відкрила епоху вільних рук.

1960-і

1960-і роки ознаменувалися часом без сумок. Молоде покоління жінок повністю відмовилося від них, замість цього вибирало сукні, зшиті з практичними кишенями. Знаковий аксесуар більше не був гострою необхідністю, але, при цьому, залишався привабливою формою протесту. Користуючись цим експериментальним духом, Пако Рабанн випустив колекцію знаменитих зараз гаманців, немов створених з кольчуги, які більше призначалися для веселих годин на танцполі. У той же час Biba і Мері Куант пропонували дизайни сумок для дівчат в стилі Твіггі і Еді Седжвік.

Одрі Хепберн з сумкою Louis Vuitton

В кінці 60-х Bottega Veneta винайшла своє легендарне плетіння intrecciato, в Louis Vuitton створили зменшену, більш практичну версію Speedy на прохання відданої шанувальниці Одрі Хепберн, а Еміліо Пуччі почав наносити психоделічні принти на свої блискучі шовкові клатчі.

1970-і

Відповідно до хіпі-одягу 1970-х років дизайнерські сумки також робили в богемній стилістиці. Багато з них були виготовлені з м'якої шкіри або замші і призначені для того, щоб їх можна було прив'язати до будь-якого місця на тілі за допомогою довгого тонкого ремінця у циганській манері.

1971 року Mulberry почали створювати м'які замшеві сумки, прикрашені вишивкою і кантом у своїй майстерні в Сомерсеті (яка, до речі, збереглася досі). У той же час Карл Лагерфельд культивував богемну естетику Chloé, що стала тепер фірмовою. Іспанський бренд Loewe запустив у виробництво модель Amazona без підкладки, яку роблять тепер уже з впізнаваної жовтої шкіри. В іншій частині стилістичного спектра – сумки, які були створені для дівчат з Studio 54 (відкриття клубу відбулося 1977 року) – сумки Whiting and Davis Mesh стали невід'ємною частиною вечірніх виходів і їх часто прикріплювали прямо на комбінезон Halston з ламе.

1980-і

В стрімкі 1980-і сумочка була найшвидшим способом показати стиль і статус – особливо це, звичайно, стосується брендованих аксесуарів. У цей час Карл Лагерфельд трохи переробив знамениту класичну сумочку з відкидною кришкою Габріель Шанель: замінив традиційний поворотний замок на замок з лого CC. А в цей же час квадратна стьогана сумка Dior набула чарівний логотип і незабаром була перейменована в Lady Dior в честь принцеси Діани, яка була великою прихильницею та зібрала значну колекцію.

Принцеса Діана з сумкою Lady Dior

Логотип Fendi FF, спочатку створений Лагерфельдом під час роботи на Будинок в 1960-х роках, у 1980-і отримує нову популярність, як і сумка Hermés Birkin, яку створили в честь Джейн Біркін. У вісімдесяті була створена перша нейлонова сумка Prada – це було одкровенням, а в якості лого Прада прикріпила тепер уже знаковий металевий трикутник. Цей нейлоновий виріб, який коштував більше, ніж багато шкіряних сумок, змусив людей переосмислити своє розуміння розкоші, а також відкрив нову еру утилітарної моди.

1990-і

У 1990-ті роки було багато важливих аксесуарних моментів, але лише деякі змогли стати частиною поп-культури, настільки ж монументальної, як Fendi Baguette. Ці мініатюрні сумочки представили 1997 року, в той самий час, коли найпопулярнішими були практичні нейлонові рюкзаки Prada. Розроблені так, щоб акуратно висіти під рукою, так само як і однойменний французький хліб, багет Fendi зі збільшеною застібкою FF, незважаючи на розмір, став найбільш знаковим аксесуаром десятиліття.

У той час як настільки ж культовий рюкзак Prada був функціональним, головним козирем Fendi Baguette стали модні персони, які його любили: Керрі Бредшоу, Наомі Кемпбелл і Мадонна. Можливо, «багет» став першою сумкою, на яку те покоління жінок було готове витратити більше, ніж місячна рента. Попит швидко перевищив пропозицію, що призвело до появи довгих списків очікування, і з 1997 року було створено понад 1000 різних інтерпретацій Fendi Baguette – розкішне свідоцтво стійкості цієї революційної моделі.

Керрі Бредшоу з сумкою Fendi
2000-і

До 2000 року розквітло буйним цвітом справжнє царство It-bag, і для найбільш очікуваних моделей сумок стало звичним складати довгі майже багаторічні списки очікування. Але для тих, кому пощастило отримати так звану It-bag, покупка не обов'язково була практичною. Наприклад, Paddington Chloé важила більше 1 кг в порожньому стані, зокрема, завдяки важкому декоративному замку, який був розташований спереду. Проте всі 8000 штук були розпродані перш, ніж з'явились у магазинах 2005 року. Те ж саме можна було сказати і про Rocco Alexander Wang, з якою ходили багато моделей незважаючи на її неймовірно важку прикрашену шипами основу.

Кейт Мосс з сумкою Balenciaga

Але, можливо, одним з найбільш знакових аксесуарів, що з'явилися в 2000-х роках, була сумка Dior Saddle. Революційне творіння Джона Гальяно з'явилося в нескінченних інтерпретаціях. До культових сумок 00-х можна також віднести аксесуари, які з'явилися в результаті співпраці Louis Vuitton з Такасі Муракамі і знаменита Balenciaga Motorcycle Bag, яка мало не була знята з виробництва. Balenciaga Motorcycle Bag була відхилена через занадто м'яку форму, але вчасно попалася на очі Кейт Мосс, яка відразу ж перетворила її в справжній об'єкт бажання.

За матеріалами: www.vogue.co.uk

винтаж · сумки · Balenciaga · Louis Vuitton · Herm?s · принцесса Диана · Кейт Мосс · Одри Хепбёрн ·

Ще в розділі Аксесуари

Популярне