Як родина Кардаш'янів стала найбільшим інфлюенсером десятиліття
До того, як Кайлі Дженнер підірвала інтернет фотографією доньки Стормі (її вподобали понад 18,6 млн разів в Instagram ); до того, як Кім продала свою лінію одягу Skims протягом декількох хвилин (за повідомленнями, заробивши 2 мільйони доларів виключно за перший вихід колекції); і задовго до того, як Хлоя заснувала власний бренд Good American (на якому заробила 1 мільйон доларів тільки у день запуску), Кардаш'ян-Дженнер були просто заможною сім'єю, – хоча вже й трохи знаменитою у світських колах.
Ще 2007 року, коли реаліті-шоу "Родина Кардаш'янів" (Keeping Up with the Kardashians) вперше показали в США 14 жовтня, пілотну серію подивилися 898 000 осіб. Матріарх Кріс Дженнер керувала кар'єрою свого чоловіка Брюса, олімпійського чемпіона. Переможець десятиборства став мотиваційним оратором (який 2015 року перетворився на Кейтлін). У будинку за $ 2,85 млн., де знімали перші сезони шоу, жили Дженнери і їхні діти: Кендалл і Кайлі (тоді їм було 12 і 10 років), а також дорослі діти Кріс від її попереднього шлюбу з адвокатом О. Дж. Сімпсоном Робертом Кардаш'яном: Кортні (28), Кім (27), Хлої (23) і Роб (20).
Ідея "Родини Кардаш'янів" була простою: "реаліті-шоу для всіх". У ньому демонстрували "божевілля" сім'ї, в якій Кім цілеспрямовано займала центральне місце зі своїм сумно відомим сексуальним відео і дружбою з Періс Гілтон. Але 12 років, 17 сезонів, 10 новонароджених, дев'ять суміжних проєктів (включно з "Життям Кайлі" і ток-шоу 2013 року Кріса), три шлюби, закарбовані на екрані, незліченні обкладинки Vogue, безліч критики і в загальному 611,2 млн читачів в Instagram довели, що хоча вони були "відомі своєю популярністю" у 2000-х роках, в 2010-х вони стали культурною силою, з якою слід мірятися.
Не дивно, що протягом десятиліття формат "Родини Кардаш'янів" породжував незліченні реаліті-шоу в тому ж дусі, як, наприклад, франшизи "Справжні домогосподарки" і "Любов і хіп-хоп: Нью-Йорк", але жодна з них не наблизилася до його успіху. Згідно з Variety, Кардаш'яни попросили до 100 мільйонів доларів, щоб продовжити випуск шоу до 2020 року, що можна виправдати, зважаючи на те, що в середньому 2 мільйони людей спостерігають за перипетіями, що відбуваються в їхньому колі.
Коли в жовтні 2010 року з'явився Instagram, перші інфлюенсери публікували світлини заходів сонця на пляжі і своїх сніданків. У лютому 2012 року, коли Кім приєдналася до соціальної мережі та опублікувала фото без макіяжу і в піжамі невідомого бренду, вона вже п'ять років до того розповідала про всі деталі свого життя через KUWTK. "Я дуже швидко зрозуміла, що соціальні медіа можна використовувати як мою безкоштовну фокус-групу", – сказала Кім в інтерв'ю The Cut у листопаді 2019 року, де розповіла, як її бренд розвивався з платформою соціальних мереж, від селфі до збільшення продажів її продуктів і платних постів (як відомо, один такий може коштувати до 1 мільйона доларів).
У той час як Кім здобула титул "Королева Instagram" кількома платними додатками (Kimoji, що приніс їй 1 мільйон доларів, і відеогрою Kim Kardashian: Hollywood, яка принесла 80 мільйонів), її сестри, Кендалл і Кайлі, орієнтувалися на молоду аудиторію. З 20 найпопулярніших постів в Instagram всіх часів, сім належать Кайлі, і її вплив у соціальних мережах навіть сильніший, ніж у Кім. Коли вона зізналася у використанні косметичних наповнювачів у травні 2015 року після публікації зображень з надмірно великими губами, запити на наповнювачі збільшилися на 70%, а її пост у Twitter в лютому 2018 року про те, що вона більше не використовує Snapchat, коштував компанії $ 1,3 млрд. ринкової вартості.
Сукні з латексу, масивні кросівки, сандалі, спідня білизна як звичайний одяг, босоніжки на підборах, велосипедні шорти, боді – вплив цієї родини на моду був величезним. Вони працювали як з розкішними лейблами на кшталт Balmain і Tom Ford, так і бюджетними Missguided і PrettyLittleThing. Протягом 2010-х вплив Кардаш'ян-Дженнер вкорінився в індустрії; тим не менш, їхній найтриваліший внесок, безсумнівно, полягає в зростанні попиту на спортивний одяг.
Десятиліття також стало для Кім одним довгим моментом моди і краси. В інтерв'ю The Business of Fashion вона приписує чоловікові Каньє Весту повну перебудову її гардеробу: "Я завжди думала, що у мене справді хороший стиль, поки не зустріла свого чоловіка, і він сказав мені, що у мене найгірший стиль". Кім розповіла BoF у червні 2018 року, що Каньє познайомив її з такими дизайнерами, як Олів'є Рустен, і його власним брендом спортивного одягу Yeezy (в підсумку він одягнув Кім у спортивний одяг з голови до п'ят для своїх маркетингових кампаній в соціальних мережах). Ефект Кардаш'ян вразив знову: за прогнозами, до кінця 2019 року продажі Yeezy складуть 1 млрд доларів.
Від відвідування свого першого балу Met Gala 2013 року (вагітна і одягнена в широко висміяну сукню Givenchy від Riccardo Tisci з квітковим принтом) до корсетної сукні Thierry Mugler 2019 року, вона поступово завоювала довіру та стала найвпливовішою особою моди за десятиліття. За словами Лайста, 45-відсотковий стрибок в онлайн-пошуках компресійного одягу в вересні 2019 року був обумовлений її запуском форми одягу Skims, натхненної її ж фігурою у вигляді пісочного годинника. І з випуском своїх ліній KKW Beauty і KKW Fragrance Кім заробила колосальні 72 мільйони доларів тільки за перші шість місяців 2019 року.
Крім Кайлі і Кім, інші члени сім'ї теж по-різному вплинули на індустрію моди і краси. Згадана вище лінія Good American Хлої, веб-сайт Кортні про здоровий спосіб життя Poosh, модельна кар'єра Кендалл (Forbes назвав її найбільш високооплачуваною моделлю 2018 року, за його оцінками вона заробила 22,5 мільйона доларів) і навіть Роб частково володіє лінією шкарпеток Arthur George з Кріс.
Сім'я Кардаш'ян-Дженнер 2019 року відрізняється від тієї, якою була 2010 року. Щиро чи ні, але сім'я, яка колись тільки асоціювалася з грошима і славою, тепер використовує свій вплив, щоб висвітлити соціальні та політичні проблеми. Кім готується стати адвокатом з кримінального правосуддя (її зустріч в Білому домі з Дональдом Трампом допомогла отримати помилування для Еліс Марі Джонсон – 64-річної жінки, засудженої до довічного ув'язнення за ненасильницький злочин, пов'язаний з наркотиками). Сім'я відкрито заявляла про визнання Геноциду вірмен, неодноразово відвідувала батьківщину своїх предків. Кортні і Кім були присутні на 60-й річниці ядерної аварії в Польовій лабораторії Санта-Сусанна, щоб привернути увагу до очищення, необхідного на майданчику.
Не зрозуміло, чи зберігатиметься KUWTK у своєму нинішньому форматі після 18-ї серії і до 2020-х років. Але коли ми вступаємо в нове десятиліття, одне можна сказати напевне: в якому б середовищі не існувала сім'я – реаліті-шоу чи як впливові люди в Instagram, дизайнери одягу чи політичні діячі – їхнє ім'я залишиться в центрі уваги. Бо якщо є щось, що жінки Кардаш'ян-Дженнер добре вміють, то це розвиватися з часом.