Креативний директор Casadei Чезаре Казадей — про ідеальні лодочки й моду після пандемії
Casadei — італійський взуттєвий бренд, який добре знають в Україні. Упродовж багатьох років марка асоціюється з найжіночнішим і найвишуканішим взуттям на тонких шпильках, а їхні лодочки Blade і зовсім встигли отримати статус легендарних, полонивши мільйони сердець. Керує виробництвом енергійний і життєрадісний Чезаре Казадей, який не просто продовжив родинну справу, а зміг вивести її на міжнародний рівень. Vogue.ua розпитав у нього про подробиці створення тієї самої пари лодочок, запитав про вплив пандемії на бренд і плани на майбутнє.
— Чезаре, опишіть бренд CASADEI всього п’ятьма словами для тих, хто ще не знайомий з ним...
— Досконалість — Майстерність — Made in Italy — Сім’я — Спадщина. Іншими словами, Casadei — це досконалість справжньої майстерності і яскравий приклад знака якості Made in Italy, яким уже понад 60 років опікується одна родина. Ми шануємо власне ім’я і відповідаємо за кожну пару, яка ним підписана.
— Розкажіть, із чого почався Ваш шлях у сімейному бізнесі?
— Зізнатися, я не відразу захопився взуттєвою справою. Спочатку планував працювати у сфері нерухомості й навіть здобув економічну освіту в Болонському університеті попри те, що я фактично виріс на взуттєвій фабриці батьків. Одного разу батько акуратно поцікавився в мене, яку пару взуття я б зробив, якби мав повну свободу. Це просте запитання, яке ні до чого не зобов’язувало, змусило мене задуматися. І ось через деякий час я вже перебуваю на нашому складі із залишками шкіри й придумую свою першу пару. Так з’явилися чоботи в стилі печворк, які я назвав "Арлекіно". Наші майстри допомогли їх правильно сконструювати, але початкова ідея була моя. Ці чоботи добре продалися, а ми за допомогою однієї моделі змогли очистити склад від залишків. Сьогодні це називається sustainable-підходом, а для нас тоді це було просто природно, і економічно вигідно теж. Потім батько запропонував мені подумати над взуттям для весняно-літньої колекції. Я надихнувся образом Покахонтас і придумав взуття з торочками. Продаж був нульовий. І це була моя перша наука в бізнесі.
— Чи давав Вам батько ще які-небудь поради?
— Головне, чого навчив мене батько, зокрема й після тієї ситуації з нульовим продажем — завжди думати про те, як у взутті мого авторства почуватимуться жінки. Якщо їм у ньому буде незручно або їх відштовхуватиме дизайн, то хоч які технології ми застосовуватимемо і хоч скільки проведемо маркетингових досліджень, результату не буде. Кожну нову модель у нас завжди тестують жінки нашої родини — це найкращий зворотний зв’язок.
— Десять років тому у світі моди головним було взуття на підборах, на якому спеціалізується і Ваш бренд. Однак світ змінюється і на перший план сьогодні виходять кросівки. Що ви скажете про зміну переваг Ваших клієнток?
— Згоден, що ім’я Casadei передусім асоціюється із чуттєвим і навіть сексуальним взуттям. Насамперед це стосується наших стилетто Blade на тонких підборах заввишки 11,5 сантиметра, але водночас ми пропонуємо клієнтам найрізноманітніше взуття, зокрема й на низькому ходу. Уже багато років одним з наших бестселерів є двосторонні кросівки, також клієнти люблять чоботи на гумовій підошві або кросівки Dynamic, які розроблено спільно з компанією Vybram. Ми розуміємо, що ритм життя сучасних жінок передбачає швидкість і зручність, тому готові запропонувати їм максимум, але без втрати власного ДНК. Ми порівнюємо жінку з метеликом, що впродовж дня змінюється, і взуття їй потрібне різне — від найзручнішого до найгарнішого.
— До речі, про ДНК, Casadei — це сімейна компанія зі своїми традиціями й сильним бекграундом. Наскільки важко сьогодні керувати невеликим і незалежним підприємством у такому нестабільному світі?
— Статус сімейної й незалежної компанії дарує нам передусім свободу ухвалення рішень. Нам дуже важливо не втратити свого обличчя й зберегти впізнаваність попри розширення асортименту й зміни в стилі життя наших клієнтів. Наприклад, одним із символів Casadei є ланцюжок, який ми змогли елегантно впровадити в дизайн кросівок, і в такий спосіб продовжили асоціативний ряд, пов’язаний з нашим ім’ям. У дизайні осінніх черевиків ми змогли повторити лінії, до яких звикли шанувальниці Blade — вийшла вишукана, але водночас дуже практична пара, яку вже полюбили наші клієнтки. У таких деталях, непомітних з першого погляду, ми й дотримуємо нашої ДНК і підкреслюємо спадкоємність як у дизайні, так і в загальній філософії Casadei.
РОЗДИВИТИСЯ ВЗУТТЯ CASADEI БЛИЖЧЕ
— Що надихає Вас під час створення нових колекцій?
— Прозвучить банально, але мене надихає майже все навколо. Це може бути випадково почута пісня, нові люди навколо, мистецтво і, звісно, природа. Ще я дуже люблю спостерігати за жінками, як вони змінюються впродовж дня і як мода допомагає їм бути впевненими в собі, розслабленими й спокійними. Зокрема, колекцію весна-літо 2021 створювали під час жорсткого весняного локдауну. Ми всі перебували по домівках і з нуля вчилися працювати віддалено, мотивувати одне одного й обмінюватися ідеями на відстані. Це був цікавий досвід, коли нарешті з’явився час побути на самоті. Потроху я почав мріяти про улюблені місця в Італії та краєвиди, за якими сумував. Із цих емоцій і народилася колекція, що стала своєрідним святом свободи й щастя. Я назвав її La Grande Bellezza Italiana.
— А що Ви думаєте про вплив пандемії на вподобання жінок — переможе функціональність чи нам знову захочеться свята?
— Пандемія радикально змінила наші життя. Я впевнений, що практичне взуття з тренду перетвориться на ще більшу потребу, тому ми й розширюємо наш асортимент, зберігаючи естетику Casadei. Водночас я вірю, що зовсім скоро жінкам знову захочеться казки й взуття, яке їх надихає.
— А скільки, на Вашу думку, жінці потрібно взуття сьогодні?
— Стільки, скільки потрібно, щоб вона почувалася щасливою.
— Один з найважливіших викликів, який зараз стоїть перед модною індустрією — сталий розвиток. Як Ваша компанія розвивається в sustainable-напрямі?
— Відразу хочеться згадати про мою першу пару взуття а-ля Арлекіно, яка визначила моє ставлення до обдуманого й відповідального використання ресурсів. Як сімейна компанія ми дуже ретельно плануємо обсяги виробництва, а також експериментуємо з новими матеріалами. Наприклад, у новій колекції активно працюємо з веганською шкірою.
— В Україні взуття Вашого бренду успішно продається вже дуже багато років. Бренд представляє один з найбільших ритейлерів у країні Helen Marlen. Як Ви гадаєте, у чому запорука успіху цієї співпраці?
— Ми з командою Helen Marlen говоримо однією мовою, мовою взуття. Ми поділяємо цю пристрасть і знаємо, чого хочуть жінки, тому від сезону до сезону вони повертаються в Helen Marlen і вибирають Casadei. Мені імпонує бачення української команди та її розуміння сучасної розкоші.
— Що б Ви побажали нашим читачам у новому році?
— Найголовніше — будьте здорові. Цей рік нам показав, що здоров’я — це найголовніше. Також бажаю всім повернутися до нормального життя, щоб ми могли без остраху виходити з наших будинків, обнімати дорогих серцю людей, веселитися, безпечно ходити по крамницях, насолоджуватися смачною їжею в улюбленому ресторані й, природно, танцювати до ранку в найкращому взутті Casadei. Взуття завжди у нас пов’язане зі щасливими спогадами. Чи не так?
Ознайомитися із взуттям Casadei ближче можна на сайті helen-marlen.com.