КУПИТИ КВИТКИ

Дизайнерка Ксенія Шнайдер і Олена Гудкова — про підтримку молодих дизайнерів і про "Кураж"

Дизайнерка Ксенія Шнайдер і щомісячна міська подія "Кураж" у травні цього року представили спільну ініціативу для підтримки української промисловості і локальних брендів. Упродовж пів року на кожному "Куражі" був розташований спеціально підготовлений до колаборації корнер, де продавалися речі дизайнерів, які пройшли відбір. Vogue розпитав Ксенію і Олену про проєкт, учасників і плани на майбутнє.

Ксенія Шнайдер і Олена Гудкова

Реклама.

Розкажіть, як з'явилася ваша ініціатива з підтримки українських брендів на "Куражі"?

Ксенія: Ініціатива "kurazh х Ксенія Шнайдер opportunity corner" продовжила ідею проєкту, який я запустила під час першого локдауну у 2020 році. Тоді KSENIASCHNAIDER організували серію pop-up розпродажів "Support Your Local" у своєму шоурумі для надання можливості реалізації маркам, які не мають власних точок продажів, а також для підтримання української fashion-галузі, що постраждала від наслідків карантину.

Для мене імпульсом запуску ініціативи в нашому шоурумі стало різке падіння замовлень у нашому бренді під час початку пандемії. Нам було дуже непросто, ми навіть усерйоз розглядали варіант закриття KSENIASCHNAIDER і бізнесу. І тоді я зрозуміла, що я не одна проходжу через подібні труднощі — тоді як у мене є лояльні клієнти, команда і магазин, в Україні існує дуже багато брендів, які зіткнулися з проблемою великої кількості зшитого товару при відсутності можливості й точок його реалізації.

Я уявила, як складно цим брендам, і вирішила їх підтримати. Ми безкоштовно надавали їм простір нашого магазину для розміщення і продавали локальні марки, всіляко їх промотуючи, а 100% виручених коштів передавали дизайнерам. Це тривало рік. І коли Олена запропонувала мені продовжити мій проєкт підтримки на "Куражі", і вже з великим масштабом — я відразу ж погодилася.

Олена: Я побачила, що Ксюша Шнайдер на час локдауну надає безкоштовне місце реалізації в своєму шоурумі для дизайнерів, у яких немає оффлайн-точки продажів, щоб підтримати їх, і запропонувала розширити цю історію, масштабувати її та запустити проєкт на "Куражі" — у нас більше можливостей, гостей і території.

Ми зустрілися, поговорили, і паралельно обговорили проєкт допомоги: щоб це була не просто колаборація, а історія з соціальним підтекстом. У підсумку, було прийнято рішення збирати добровільні благодійні внески від гостей і учасників корнера, які будуть спрямовані на заміну швейного обладнання в Київському професійному коледжі прикладних наук. На базі коледжу щорічно проходять практику понад 300 студентів, з них близько 100 студентів — з порушенням слуху. Практична база коледжу потребує модернізації та заміни застарілого обладнання взуттєвого й швейного цехів на суму 250 тисяч гривень.

Як відбувається відбір учасників, скільки беруть участь щоразу?

Олена: Ми ділимо роботу над корнером так: "Кураж" організовує роботу корнера — ми його побудували, а також займаємося логістикою, прийомом, монтажем та демонтажем учасників. Щоразу в корнері беруть участь від 10 до 15 дизайнерів. Відбір учасників — сфера впливу Ксенії: вона особисто займається відбором брендів, позаяк вона великий авторитет у світі моди й української промисловості.

Олена Гудкова


Ксенія: Я вибираю бренди, не надто прискіпуючись або оцінюючи, адже намагаюся дати можливість взяти участь усім. А також стежу, щоб продукт був самобутнім і якісним, щоб за ним відчувалася особистість творця.

Як ви оцінюєте фідбек з боку відвідувачів "Куражу" до цього корнера?

Олена: На "Куражі" вже багато років представлені різні бренди. KSENIASCHNAIDER також часто брала участь у нас на маркеті, продаючи свої стічні колекції, тому гості "Куражу" не були аж надто здивовані такою ініціативою. Єдине — багато дають фідбек про те, що той факт, що Ксенія особисто відбирає учасників, відіграє важливу роль, тому що у брендів відразу ж з'являється додаткова вартість до їхнього продукту — ці марки апріорі вважаються крутими.

Надя Дорофєєва


Ксенія: Також додам, що найкращий фідбек для нас — це покупка. Тому що в даному випадку це не просто покупка для себе, а ще й підтримка промисловості. Мені здається, не всі наші клієнти це розуміють. Але ми з Оленою не здаємося, хочемо привчити купувати локальне не лише тому що "хочу", а тому що ще "важливо" й "потрібно".

Які з представлених брендів привернули найбільше уваги з боку ваших гостей?

Олена: Дуже дорогі речі купують рідше, тому що люди найчастіше приходять до нас на пошуки скарбів, але не по суперціну. Більш популярні прикраси, маленькі аксесуари. Найчастіше гості не готові вкладатися у верхній одяг або взуття, і віддають перевагу біжутерії, тому що її легше забрати, з нею простіше проводити час на івенті. Проте, як і учасники минулих років барахолки, представники брендів на корнері відзначають, що покупці знаходять їх в інстаграмі, познайомившись на "Куражі", і роблять великі покупки постфактум.

Як у цілому ви оцінюєте минулий сезон для вашого корнера?

Олена: Я б позитивно відзначила сезон, попри те, що він був складним. Київ переповнений заходами і новими шоурумами, тому, зважаючи, що культурна програма в місті була занадто насиченою — я оцінюю сезон добре. Основна мета корнера була не в продажу речей, а в знайомстві людей з українськими дизайнерами. Ми хотіли показати людям, що український одяг може бути крутим і модним.

Ксенія: Я пишаюся всією командою і тим, як самовіддано ми працювали й старалися. Мені не хочеться оцінювати, мені хочеться сказати дякую — учасникам, команді і всім нашим відвідувачам та покупцям.

Ксенія Шнайдер

Які у вас плани на новий сезон?

Олена: На "Куражі" доволі давно в пріоритеті колаборації. У наших планах продовжити цей проєкт, але все залежатиме від того, наскільки карантин дасть розвернутися бізнесу і культурним подіям.

Чим ще дивуватие "Кураж" цієї осені?

Олена: Вперше за два роки після початку карантину, ми будемо робити повністю благодійний "Кураж", у жовтні він буде приурочений до нашого 6-ти річчя, а також присвячений темі ментального здоров'я.

Ксенія Шнайдер і Олена Гудкова

Головна благодійна тема року для "Куражу" — ментальне здоров'я. І попри всі складнощі, ми прийняли рішення наостанок цього сезону: зробити великий проєкт і оголосити масштабний збір, на 300-400 тисяч гривень, який буде використано для фінансування проєкту з mental health. Через ризик введення карантину ми щоразу проводимо івент, як востаннє, і хочеться працювати на піку.

Наша благодійність має кілька напрямків: до прикладу, завдяки проєкту з Ксенією, ми допомогли Київському коледжу прикладних наук — повністю профінансували благодійну місію проєкту, і на заміну застарілого обладнання взуттєвого і швейного цехів коледжу було зібрано 270 898 грн, які ми передали на реалізацію у вересні.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.