Як пройшло це літо для української модної індустрії
Останні пару днів стрічка в інстаграмі переповнена спогадами користувачів про минуле літо. Ми ж вирішили озирнутися і подивитися, як воно пройшло для української модної індустрії. Спойлер: незважаючи на загальну розслабленість та сезон відпусток, наші дизайнери вкотре продемонстрували свою готовність завойовувати цей світ.

Міжнародні fashion-премії
Цього літа одразу два українські бренди стали призерами найпрестижніших у світі моди премій. Спочатку Юлія Пеліпас здобула спеціальну нагороду Карла Лагерфельда під час оголошення переможців цьогорічної премії LVMH. Ця нагорода передбачає грант у розмірі 200 000 євро та річну програму наставництва від LVMH Group у сферах маркетингу, виробництва та комунікацій.
Ця важлива для всього українського fashion-бізнесу подія відбулася 7 червня, а вже за три тижні французька престижна модна премія ANDAM Fashion Award оголосила імена переможців 2023 року. Перемогу в категорії "аксесуари" вперше здобув український дизайнер — Руслан Багінський і його однойменний бренд. Переможець кожної з премій ANDAM отримує можливість роботи з ментором — професіоналом модної індустрії, що протягом року супроводжує і допомагає з розвитком бренду. В категорії аксесуарів ментором переможця цього року стане представник французького Дому Hermès Гійом де Сейнес.
Співпраця зі світовими зірками
Українські бренди вже давно активно співпрацюють зі світовими знаменитостями, але саме цього літа кілька дизайнерів створили сценічні костюми для артистів із багатомільйонною аудиторією, які потім побачив увесь світ. Рекордсмен тут Іван Фролов – кілька днів тому у його сукні виступала Бейонсе, а раніше провокативність українського бренду могли уважно вивчити фанати Moneskin. Королева Бі також з'являлася перед публікою в різноманітних капелюхах Ruslan Baginskiy, а британська зірка Флоренс Велш у серпні зрадила бренду Gucci – на концерті в Будапешті вона блищала перед стотисячним натовпом прихильників в сукні OVERTHESEA.
Продажі у наймодніших місцях планети
Для модної індустрії літній сезон – це можливість завоювати нову аудиторію на різноманітних курортах та круїзах. Однак цього сезону марки пішли далі, почавши масово брендувати пляжі та випускати резорт-колекції. Однією з найгарячіших точок на карті став острів Ібіца, де українські бренди також встигли проявити себе. Проєкт ONE MRIA у середині липні влаштував там тижневи поп-ап, де зразу 14 українських брендів мали змогу представити свої літні колекції міжнародній аудиторії.
"У великому літньому поп-апі ONE MRIA x IKINITA взяли участь одразу 14 українських брендів — Gunia Project, Ruslan Baginskiy, Nomis, Anoeses, TTSWTRS, Hempful, The Coat, Frolov, Guzema Jewelry, Luna Ex, TG Botanical, Call Me Vintage, Total White, Atelier Handmade, – розповідають засновниці проєкту Анастасія Єршова та Олена Кірова. –– Наша мрія — щоб гості поп-апу закохалися в ці речі та після повернення додому стали справжніми амбасадорами української моди. Здається, у нас це вийшло – наші гості з задоволенням приміряли речі Made in Ukraine, фотографувались і купували їх. Завдяки тому, що поп-ап був досить довгим, багато гостей потім поверталися зі своїми друзями. Це показник успіху".
Участь у міжнародних Тижнях моди
Влітку проходить кілька великих Тижнів моди. Одні з ключових – Берлін та Копенгаген, де наші бренди достойно продемонстрували всю силу української креативної думки. Так, у німецькій столиці свої нові колекції продемонстрували Bobkova, Litkovska, DZHUS та Podyh. Кожна марок зі своєю естетикою та впізнаваним поглядом, завдяки чому гости Berlin Fashion Week могли сформувати більш глибоке знання про нашу модну індустрію. У Копенгагені бренд TG Botanical вперше провів повноційний показ, а Di Stavnitser та Norba влаштували затишні презентації.
Перша велика fashion-виставка
1 липня в Единбурзі в Національному музеї Шотландії відкрилась масштабна виставка під назвою Beyond the black dress, яка досліджує еволюцію "маленької чорної сукні" протягом століття, а також фактор впливу чорного кольору у світі моди. В експозиції представлено понад 60 експонатів: від речей початку ХХ століття легендарних Chanel, Christian Dior, Yves Saint Laurent та Jean Muir до сучасних моделей від Gareth Pugh, Simone Rocha, Comme des Garçons, а єдиним білим експонатом, який зайняв центральне місце, стала сукня Bevza. Куратори обрали цю сукню як протиставлення звичній концепції Little Black Dress.
Читайте також