До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Дивитися вперед через вікно минулого: чому вінтаж стає дедалі актуальнішим

Представникам молодого покоління не потрібно пояснювати всієї важливості усвідомленого споживання. Вони краще за багатьох усвідомлюють всю шкоду від неусвідомленого консьюмеризму, і готові боротися за майбутнє планети. Одним з їхніх головних інструментів у спробі хоч трохи сповільнити процес розвитку модної індустрії є вінтаж, який не просто допомагає уникнути купівлі чергової нової речі, а й робить образ цікавішим та індивідуальнішим. Саме тому ми попросили студентів Kyiv Academy of Media Arts, курсу Fashion, присвятити свій випускний проєкт саме проблематиці стійкої моди й вінтажу. Охоче ділимося отриманими результатами.

Аня: сорочка OVERSIZED STUDIOЮ штани PRINTOSTAN, сережки VINTAGE EQUIPAGE
Світшот, штани й футболка — VINTAGE COLLECTION OF INTERVIEW HERO (@JEZUSMAN), взуття — DR. MARTENS, окуляри VINTAGE EQUIPAGE

Що таке вінтаж та яку роль він відіграє у світі стійкої моди, нам розповіли люди, які стикаються з ним постійно, — баєрка вінтажу Ольга Штабу, засновники апсайклінг-бренду Валерія Караман і Андрій Соболєв, а також шанувальник вінтажних виробів DJ-перфомер Джезес.

Реклама
Ольга Штаба, баєрка вінтажу

Для мене вінтаж — це можливість дивитися вперед через вікно минулого. А тренд на вінтаж я б визначила як реакцію і відповідь громадськості на наслідки fast fashion. Те, що пропонує нам масмаркет, позбавлене індивідуальності, тому що його завдання — швидко зреагувати на споживчий попит. І оскільки сучасна мода, на мій погляд, дедалі рідше стає ексклюзивною, пристрасть до вінтажу зростає та зміцнюється.

Жакет Panmo Presents, сережки VINTAGE EQUIPAGE

Я працюю з вінтажем уже приблизно шість років. Мені завжди хотілося мати справу із чимось незвичним, знайти свою нішу. Коли я почала продавати вінтажні вироби, ця ідея була непопулярною з погляду бізнесу, але мені вона здалася привабливою. Я почала їздити до Італії на закупівлі, досліджувати тему вінтажу й історію моди загалом, знайомитися з постачальниками, аутентифікацією тощо.

Для мене вінтаж — про камерність і ексклюзивність. За весь час своєї роботи я дуже рідко натрапляла на повторювані речі. А ще він, звісно, про якість. Для себе я визначаю принципову різницю між люксовим вінтажем і noname із секонд-генду. Звісно, можна і в секонді знайти блузку Yves Saint Laurent, але для мене важливо ще й те, як річ зберігали. Безумовно, різниця в ціні суттєва: річ із секонд-генду не може коштувати дорого, навіть якщо вона люксова. Але я за вінтаж справжній, який у гарному стані, з якісних матеріалів, на якому стоїть тавро або бирка.

Всі вироби для продажу я знаходжу тільки в Європі. Улюблені маркети в Мілані — Navigli Antique Market і East Market Milano. Перший розкинувся на сотні метрів, а кожної останньої неділі до початку пандемії тут збиралося понад 200—300 продавців. Другий має більш гіпстерський формат.

Топ PREAPOCLO, костюм EQUAL, тренч LONDON FOG (VINTAGE), взуття NONAME VINTAGE, кольє й сережки — VINTAGE EQUIPAGE

Мої найдорожчі серцю знахідки — з гардероба синьйор. Так в Італії називають представниць аристократичних сімей. Вони мають чудові гардеробні кімнати. І зараз тим, що колись вони придбали, жінки діляться або особисто, або це роблять їхні діти. З ними мене знайомлять мої приятельки в Мілані.

Безумовно, поява вінтажних речей у гардеробі перевернула мій стиль і визначила його. Передусім витіснила з нього масмаркет. Водночас багато які вінтажні вироби тепер такі популярні, що іноді неможливо з першого разу зрозуміти: дизайнерська це річ чи вінтаж. Впливає й те, що нині багато дизайнерів шукає натхнення в образах попередніх. Тому я поєдную вінтажні речі з дизайнерськими або з одягом з власної колекції. Та в будь-якому разі вінтажний виріб впадає в очі й не може залишитися непоміченим.

Светр NONAME VINTAGE, окуляри VINTAGE EQUIPAGE

Мій особистий проєкт з’явився як продовження мого захоплення вінтажем, роботи з ним. Я купувала річ для себе або на продаж і виставляла аутфіт в інстаграмі. Коли зрозуміла, що на одну річ стало занадто багато покупців, то вирішила продовжувати силуетам життя й робити редизайн речей. Почала знімати з них лекала з поправкою на сучасні тренди й робити мінідропи, використовуючи вінтажні або стокові тканини й фурнітуру з Італії. Завдяки тому, що я тут живу, маю доступ до приголомшливих матеріалів. Нині всі ідеї втілює команда. Я надсилаю їм оригінальну річ, ми ретельно вивчаємо технологію виробництва, плетіння або пошиття та створюємо дроп.

Валерія Караман та Андрій Соболєв, бренд PRE APOCALYPSE CLOTHES

Валерія: І я, і Андрій з дитинства одягаємося в секонд-генді. Я також звикла доношувати одяг за старшими сестрами й братами. Крім того, я дуже люблю природу й намагаюся якомога менше шкодити нашій планеті, тому в усьому прагну до усвідомленості й розумного споживання. А Андрій уже понад десять років не вживає продуктів тваринного походження. Так ми зрозуміли, що в нас багато спільного й об’єдналися в проєкті Preapoclo. Мені подобається ходити по вінтажних крамницях, знаходити цікаві секонд-генди й маркети з олдскульним одягом. Це, мабуть, мій улюблений різновид шопінгу. Найбільше мені подобається вінтажна крамниця Kiliwatch у Парижі. Я вважаю, що носити якісь унікальні одиниці одягу, те, що не повторюватиметься, — це класно. Хоча б тому, що ти не почуватимешся людиною зі стилем під копірку, спостерігаючи на вулицях перехожих в ідентичному пальті або з такою ж сумкою.

Матвій: лонгслів PRINTOSTAN, футболка й штани ― THEO, тренч NONAME VINTAGE
Аня: Топ PREAPOCLO, костюм EQUAL, тренч LONDON FOG (VINTAGE), взуття NONAME VINTAGE, кольє та сережки — VINTAGE EQUIPAGE

Андрій: Я взагалі не купую нового одягу вже років десять, напевно. Весь час одягаюся тільки в секонд-гендах.

Валерія: Ми подружилися з Андрієм, коли зрозуміли, що в нас спільний погляд на тему любові до природи. На ту мить я з власної ініціативи проводила екоакції й лекції про те, як стати усвідомленим на благо Землі, а Андрій уже кілька років сам шив речі. Тоді ми й вирішили, що зробимо класний fashion-проєкт, присвячений дизайну речей, які ми б самі хотіли носити. Так наприкінці 2019 року народився апсайклінг-бренд Preapoclo.

Андрій: Я б порівняв його зі складанням пазлів з різних наборів. Щоразу їх можна зібрати в нову картинку. Думаю, апгрейд — найвдаліше слово для цього процесу. Взагалі з усіх етапів створення речей мій улюблений — пошук вживаного одягу, з якого виходять нові шедеври. Найчастіше нічого конкретного ми не шукаємо, а наші унікальні дизайни народжуються з випадкових знахідок.

Світшот, штани й футболка — VINTAGE COLLECTION OF INTERVIEW HERO (@JEZUSMAN), взуття — DR. MARTENS, окуляри VINTAGE EQUIPAGE

Валерія: Часто бувало, що ми приходили в секонд-генди без жодного уявлення про те, що нам потрібно. І якоїсь миті знаходили речі або елементи декору, з яких народжувалися ідеї, а відтак — продукція Preapoclo. Все виходить дуже раптово. Не можна сказати, що ми заздалегідь придумуємо щось конкретне, так виходить далеко не завжди.

Андрій: Зазвичай я конструюю моделі й працюю над пошиттям, а Лера вирішує широкий спектр завдань, від оформлення документів, сайту й продажу до пошуку нових членів команди та організаційних питань з приводу волонтерства. А ще вона робить фотки й має класний вигляд у нашому одязі.

Топ PREAPOCLO, штани PREAPOCLO, жакет PANMO PRESENTS, взуття NONAME VINTAGE, окуляри VINTAGE EQUIPAGE, сережки VINTAGE EQUIPAGE

Валерія: Загалом до нових sustainable-брендів я ставлюся добре. За даними Greenpeace, щороку у світі виробляється близько 100 мільярдів одиниць нового одягу. Обсяг відходів текстилю сягає приблизно 90 мільйонів тонн щороку. Якщо не взятися активно перероблювати відходи модної індустрії, то станеться найсправжнісінький апокаліпсис і ми житимемо в купах сміття. Тож навіть якщо якісь бренди роблять це через галас, нехай буде так. Головне, щоб це було корисно для планети та людства.

Джезес, музикант

Для мене мода — про самовираження. Я люблю вдягатися яскраво, викликати вау-ефект. Це дає мені можливість підкреслити свою індивідуальність і бути собою, а правильно складений образ додає впевненості в собі. Завдяки циклічності моди вінтажні речі знову стають актуальними й трендовими. Крім того, у сучасних модних реаліях, коли світ одержимий гіперспоживанням, а тонни речей опиняються на звалищах, вінтаж — абсолютний must have. Купувати його — означає розумно споживати, піклуватися про планету й давати друге життя речам.

Аня: жакет OVERSIZED STUDIO, лонгслів PRINTOSTAN, сережки VINTAGE EQUIPAGE
Матвій: світшот PREAPOCLO, штани PREAPOCLO, окуляри VINTAGE EQUIPAGE

Я не роблю акценту на брендах: часто натрапляю на справді унікальні noname речі без усесвітньо відомих імен на бирці. Вважаю, що у світі багато маловідомих, але дуже талановитих дизайнерів і невеликих мануфактур, які роблять дуже цікаві й, що важливо, не тиражні речі. Головне правило під час купівлі вінтажного одягу — вибирати речі в гарному стані. На них не має бути дефектів, плям, пошкоджень тканини.

Найчастіше класний вінтаж я знаходжу в ресейл-крамницях, інтернеті й, звісно, на секондах. Мій улюблений — у Києві біля цирку. Тут є базар з двома великими ангарами на території. Ну й не можна не назвати головний "центр моди" — ринок на Лісовій. Тут, здається, можна знайти все: від вінтажного піджака до латексного костюма.

Светр NONAME VINTAGE, штани PRINTOSTAN, взуття DR. MARTENS, окуляри VINTAGE EQUIPAGE

Ще люблю вінтажні крамниці за кордоном, які можна знайти майже в кожному європейському місті. Якось під час прогулянки Парижем біля Мулен Ружу, у маленькому провулку, що недалеко від центрального бульвару Кліші, знайшов багато маленьких вінтажних крамниць. В одній з них придбав дуже цікаве синє пальто із золотими ґудзиками й заплатив за нього всього 10 євро.

П’ять років тому я почав звертати увагу на стиль людей, які носять вінтажні речі. За ці роки в мене з’явилося кілька ексклюзивних речей. Іноді вони незамінні — на зніманні, виступах або коли потрібно за невеликий бюджет скласти або доповнити лук на захід. Я не боюся комбінувати вінтажні речі з іншим одягом, але роблю це помірно й акуратно. Важливо пам’ятати, що в таких поєднаннях потрібно знайти компроміс, завдяки якому образ матиме цілісний та елегантний вигляд.

Костюм THEO

Над проєктом працювали:

Photo: Viktoriia Temnova @vikatemnova

Idea, styling, organization, text:

Viktoriia Bondarenko @saint.ivi

Masha Benediktova @benediktovva

Yelizaveta Vasilyeva @yelizaveta_vslv

Katerina Orlovskaya @katerina_orlovskaya.design

Yuliia Cherniavska @lalipe

Alex Kirtoka @alexkirtoka

Anastasiia Sitnikova @n.sitnikowa

Muah: Alena Kundryk @alainaamua

Models: Anya @anija_anima, Matvey @yamotvey

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.