LEO і Mastercard запустили капсульну колекцію одягу для геймерів від Катерини Квіт
Геймерство сьогодні — історія не тільки про проведення дозвілля. Вже понад рік кіберспорт визнано офіційним видом спорту в Україні, що є важливим кроком для ігрової індустрії та держави загалом. У розрізі динамічно розвиткового середовища кіберспорту компанія LEO у співпраці з Mastercard в Україні і дизайнеркою Катериною Квіт розробили колекцію одягу, натхнену іграми. У межах спецпроєкту Vogue.ua герої колаборації розповідають, яку роль у їхньому житті посідає кіберспорт.
Що для вас ігри? Якою була перша гра, у яку ви зіграли?
Ігри для мене частина фанового контенту, розваг або розрядки. Ідеальний варіант — зіграти на PlayStation на вечірці в той самий Mortal Kombat. Він був для мене першою грою, яку я пам’ятаю з дитинства — всі ось ці "зачекай, не бий, я щось спробую". Я ніколи не відчувала постійного захоплення іграми, а тепер стала трохи ближчою до кіберспорту, оскільки LEO створили свою кіберкоманду. LeoGaming майже щодня проводить матчі, і ми, звісно ж, активно спостерігаємо й підтримуємо наш колектив. Ба більше, топменеджмент LEO нині на стадії здобуття вищої освіти з кіберспорту.
Які у вас улюблені ігри або жанри? Граєте на консолі чи на ПК? Як часто ви граєте?
У ті рідкісні миті, коли я граю, переді мною консоль з Mortal Combat або FIFA на екрані. З FIFA познайомив чоловік.
Кіберспорт нині дивляться не менш пристрасно, ніж, скажімо, футбол. Чи дивитеся ви ігри та чи вболіваєте за українські команди?
Так, кіберспорт однозначно зробив стрибок у своєму розвитку. Стримінгові платформи розширюють глобальну аудиторію, користувачі розбираються у сфері й доєднуються до великої спільноти. Перегляд матчів за CS:GO й справді схожий на перегляд футболу — але не через те, що відбувається на екрані, а завдяки енергетиці людей, які поруч із тобою. Це взайве засвідчує, що будь-який спорт — насамперед пристрасть, як гравців, так і фанатів. Думаю, кіберспорт незабаром наздожене за популярністю звичні для нас і наших батьків види спорту.
Чим можуть бути корисні одне одному кіберспорт і мода?
Кіберспорт — нова епоха розвитку спортивної культури. Це зовсім інші правила й норми, але водночас загальні закони стилю. У цьому спорті не так важлива фізична активність, він радше диктує принципи з боку стратегії, реакції, командної гри. Стихія кіберспортсменів — віртуальний світ, у якому вони проводять багато часу.
Але це не означає, що в реальності спортсменам зовсім байдуже до зовнішнього вигляду. Розроблення костюмів, у яких команди виступають на міжнародних змаганнях, тривалий і трудомісткий процес. Це ми відчули на собі. Я підтримую такі колаборації, як мода + кіберспорт, адже вони дають змогу кіберспортменам бути присутніми не тільки у віртуальному просторі, а й ділитися своїм баченням світу з людьми абсолютно різних інтересів. Для брендів же це новий виток у розвитку спортивного одягу, пошук нових смислів і стилів, інтеграція мінімалізму в насичений деталями кіберспорт.
Яка річ із колекції вам сподобалася найбільше? Чому?
Всі елементи колекції створюють зручний і цілісний лук. Але я б вирізнила жіноче худі, адже воно має і спортивний вигляд, і водночас пояс на талії надає йому елегантності. В епоху оверсайзу вважаю це досягненням дизайнера.
Що для вас ігри? Якою була перша гра, у яку ви зіграли?
Я з родини ігроманів, мені здається ще кілька років тому мої батьки брали участь в онлайн-турнірах з Warcraft. Моя перша гра була Diablo або Diablo 2 (зараз тест на вік) — так батьки точно знали, як мене "знешкодити" на той час, поки вони поїдуть на вечерю з друзями.
Які у вас улюблені ігри або жанри? Граєте на консолі чи на ПК? Як часто ви граєте?
Я віддаю перевагу Action/RPG з відкритими світами, де маєш повну свободу дій для вивчення карти й добору спорядження. Другий чинник — тільки фантастика/фентезі або космічні саги майбутнього. Мої ідеальні світи — Horison і EVE. Передусім я граю на консолі, потім на ПК.
Кіберспорт нині дивляться не менш пристрасно, ніж, скажімо, футбол. Чи дивитеся ви ігри та чи вболіваєте за українські команди?
Тут я був би готовий дати потрібну відповідь, але я не дивлюся кіберспорту за браком часу, проте хочу зазначити, що ідея хороша.
Чим можуть бути корисні одне одному кіберспорт і мода?
У нових реаліях кіберспорт і мода можуть бути нерозривно пов’язані принаймні тому, що команди / гравці одягнені у форму. Крім того, стильна форма — прекрасний спосіб розвінчати міф про те, що ті, хто нерозривно занурений у кіберспорт, не зважають на одяг. Думаю, тут є цікаве поле для дій і для великих брендів.
Яка річ із колекції вам сподобалася найбільше? Чому?
Мені сподобався комплект, що складається з об’ємного худі й вільних штанів. Він чудовий на вигляд, та найголовніше — він абсолютно не обмежує рухів — для мене це дуже важливо. Це повна свобода дій, і з огляду на те, що я "в грі" можу ухилятися та здійснювати різкі рухи, то це головний чинник.
Що для вас ігри? Якою була перша гра, у яку ви зіграли?
Для мене ігри — можливість відвернути увагу від реального світу й від його шаленого темпу, на кілька годин забути про всі свої справи й поринути в інший світ. І цей "інший" світ може бути завжди різним — надзвичайно яскравим, таємничим, іноді — моторошним або сповненим адреналіну й азарту. Відверто кажучи, мені важко згадати гру, в яку я вперше в житті зіграла. Але точно можу сказати, що з тих перших ігор, які запам’яталися мені найбільше, є "Барбі Секретний Агент". Тааак, так, я знаю, що більш "дівчачого" варіанта навіть і не вигадаєш. Мені тоді було 11 років і в цьому віці такий вибір усе ще виправданий.
Які у вас улюблені ігри чи жанри? Граєте на консолі чи на ПК? Як часто ви граєте?
Найбільше за все люблю детективи, квести, стратегії й адвенчури. Рідко можу пограти в рейсинги або файтинги (хоча гру Tekken люблю ще з дитячих років). The Sims, ГТА — класика, яка супроводжує мене із самого дитинства. Раніше грала на ПК, тепер роблю це набагато рідше, але вже на консолі. Відкрила для себе VR-ігри й максимально захоплена нині грою ASTRO BOT. Коли я вперше наділа окуляри й увімкнула гру, була нереально вражена графікою і тією реальністю, яку змогли намалювати виробники. Це було шок-контеном, і я зрозуміла, наскільки безмежні можливості мають виробники таких ігор і наскільки круті продукти можна робити. Це справді інший світ і завдяки таким технологіям почуваєшся на 100 % в іншій реальності. А стосовно системності, у мене виходить так: можу не грати пів року, потім дістати консоль і весь тиждень проводити вечори в іграх.
Кіберспорт нині дивляться не менш пристрасно, ніж, скажімо, футбол. Чи дивитеся ви ігри та чи вболіваєте за українські команди?
Поки не почала дивитися. Але я помічаю, що поступово моє оточення дедалі більше говорить про кіберспорт, багато знайомих уже почали стежити за іграми — тому відчуваю, що дуже швидко це з’явиться і в моєму домі. Я — за, оскільки люблю дивитися спортивні ігри, то чому б і не повболівати за наші команди і в іншій реальності?
Чим можуть бути корисні одне одному кіберспорт і мода?
Кіберспорт нині є одним з напрогресивніших різновидів змагань, а мода — це завжди прогрес. Вони просто не можуть не об’єднатись! Я знаю, що дуже відомі бренди вже розробляли образи для учасників окремих ігор. Взагалі, мені здається, скоро кібергравці перетворяться на справжніх знаменитостей, і стануть не меншими зірками, ніж футболісти. І тоді щораз більше брендів почнуть створювати для них спорядження та фірмовий одяг. І, звісно, дизайнери не можуть не надихатися естетикою геймерства — мені здається, дедалі більше нових колекцій буде створено саме в такому модному стилі.
Яка річ із колекції вам сподобалася найбільше? Чому?
Весь одяг з колекції мені сподобався, бо це саме такі речі, які я найбільше люблю. Вони комфортні й стильні, що може бути краще? Але якщо треба вибирати, то це буде біла футболка (класика завжди потрібна) і рукавиці-рукави. Я люблю такі різні креативні деталі.
Що для вас ігри? Якою була перша гра, у яку ви зіграли?
Ігри — постійне джерело мотивації для вдосконалення. У тебе щось не вийшло — ти проаналізував, зробив роботу над помилками й пішов далі. Першою моєю грою були 2D "Черв’ячки". Мені було чи то 3, чи то 4, коли дідусь купив комп’ютер і я полетів грати в усе підряд, але саме "Черв’ячки" були суперпривабливі.
Які у вас улюблені ігри або жанри? Граєте на консолі чи на ПК? Як часто ви граєте?
Улюбленими жанрами можу назвати стратегії. Попри те, що я професійно граю в стратегічний шутер, стрілялки я не дуже люблю. Мене більше захоплює стратегічний складник гри. Між ПК і консоллю вибір важкий. На ПК зручніше грати в різні аркадні та змагальні ігри, а ось для проходження AAA-проєктів я б вибрав консоль. Не сказав би, що я багато граю. Я дуже багато спостерігаю за іграми, близько 8 год на день, але граю щонайбільше 6. Це в ті дні, коли в нас або тренування, або кваліфікації.
За 5—10 років кіберспорт із нішевої розваги перетворився на масове захоплення. Як думаєте, що вплинуло на це найдужче?
За останні 10 років інтернет-індустрія дуже розширилася. Всі сервіси перейшли в онлайн, що зумовило цілковиту популяризацію всього, що міститься в наших ПК і смартфонах. Також кіберспорт попросту дає тобі шанс розкрити себе самостійно. Візьмімо за приклад футбол. По-перше, професіоналами в цьому виді спорту стають люди, які ще з умовно "дошкільного" віку йдуть в академію. У кіберспорті ти можеш стати PRO-гравцем всього за рік-півтора в будь-якому віці.
По-друге, у футболі ти маєш тренера, якийсь клуб / організацію, що спонсорує розвиток академії. Ти можеш дуже старанно працювати, але з ранніх кроків розвитку у футболі за тебе вирішує тренер, який може вибрати для тебе справді відповідну роль, а може дотримуватися якоїсь своєї стратегії й поставити тебе не на "твоє місце", а то й геть сказати батькам, що ти "непридатний" для футболу. У кіберспорті ти полишений, як я вже сказав раніше, на самого себе. Ти сам вирішуєш: на кого рівнятися, яку позицію займати та з ким грати. Ця свобода й викликає в людей величезний інтерес, адже тут у тебе біле полотно, а ти сам собі художник.
Чим можуть бути корисні одне одному кіберспорт і мода?
Кіберспорт — майбутнє, нові дисципліни, які вже конкурують з футболом і баскетболом за кількістю фанатів, а отже, це місце, де можуть себе проявляти бренди. Все-таки кіберспортсмени — публічні люди. Вже відомо про кілька колаборацій кіберспортивних організацій і брендів, як-от Gucci x Fnatic і Louis Vuitton x League of Legends.
Яка річ із колекції вам сподобалася найбільше? Чому?
Найбільше мені сподобалася футболка. Вона зроблена з дуже приємної тканини й носити її — сама насолода. Ще мені сподобався мінімалістичний дизайн: має дуже приємний і ненав’язливий вигляд.
Колекція Катерини Квіт у межах колаборації LEO і Mastercard зважає на швидкомінливе життя і додає комфорту, функціональності та стилю в образи геймерів. До лінійки ввійшли мінімалістичні й функціональні речі з м’яких матеріалів, що не обмежують рухів: оверсайз-худі, футболки, ігрові рукави, шкарпетки білого й чорного кольору, спортивні штани вільного крою для хлопців, лосини для дівчат, а також містка сумка, що продовжує загальний стиль капсули.
Головною ідеєю, на якій ґрунтується колаборація, — підтримка людей, що споживають ігровий контент: за приблизними оцінками всього їх в Україні вже 10 млн осіб. Творці усвідомлюють, що геймерство дарує позитивні емоції, допомагає впоратися зі стресом, а також, згідно з низкою досліджень, поліпшує ефективність когнітивних здібностей і розвиває багатозадачність. Все це також слугувало ідейним натхненням для одягу капсули й того сенсу, який у неї заклав дизайнер.
Над проєктом працювали:
Фото: Sergey Vasiliev
Гафер: Aleksey Kuzmenko
Освітлювач: Aleksander Korzh
Стиль: Mari Siviakova
Асистент стиліста: Ira Korsak
Макіяж і зачіски: Vitalia
Сет-дизайн: Alisa Bondarenko
Продюсер: Marina Sandugey-Shyshkina