Куди далі: дизайнер Джонатан Андерсон залишає Loewe
Після 11 років роботи дизайнер Джонатан Андерсон залишає іспанський модний Дім Loewe. За час керівництва Андерсона продажі Loewe зросли з 230 мільйонів євро у 2014 році до 1,07 мільярда євро у 2024-му. Британець завжди ставив ремісництво в центр уваги, а в 2016 році навіть заснував премію Loewe Foundation Craft Prize, щоб підтримувати й привертати увагу до традиційних ремесел, яким загрожує зникнення. Оцінюючи його спадок в Loewe і в принципі вплив на сучасну модну індустрію, складно представити, що спочатку Андерсон планував бути актором. Згадуємо його творчий шлях в головних фактах.
Мультікультурність
Джонатан Андерсон — людина-мультикультурна і різностороння. Він народився у Північній Ірландії, але багато часу проводив на Ібіці, де його родина мала будинок, а досягнувши повноліття вирушив до США. Там він навчався в нью-йоркській школі Juilliard, де почав цікавитися історією костюму. Потім працював у дублінському універмазі Brown Thomas, після чого зрозумів, що хоче зв'язати своє життя з модою. Наступною його зупинкою став Лондон, де у 2005 році закінчив London College of Fashion. Через три роки він заснував свій бренд JW Anderson — спочатку ірландець привернув увагу fashion-спільноти експериментами з чоловічим одягом, а пізніше закохав світ і в жіночу лінійку JW Anderson. В період з 2012 до 2017 року він цілих отримав шість нагород British Fashion Awards.

JW Anderson
JW Anderson — бренд, який не звертає уваги на гендерні стереотипи, а вільно грається з поняттями мужності та жіночності. Фанати обожнюють роботу Джонатана Андерсона за унікальне поєднання лаконічних та демонстративно оригінальних силуетів із нетривіальними аксесуарами. Останні вже давно стали візитівкою JW Anderson — ідеї дизайнера швидко стають вірусними в соціальних мережах, що потім конвертується у продажі. Досить швидко на амбітний незалежний бренд бренд звернули увагу гіганти індустрії — холдинг LVMH викупив частку JW Anderson, а перед дизайнером відкрилися нові можливості.

Епоха Loewe
Чекати зіркового моменту довелося недовго — у 2013 році Андерсона запросили очолити іспанський бренд Loewe, який тоді називали сплячим гігантом. З одного боку, в руки креативного ірландця попали архіви одного з найстаріших модних Домів Європи, а з іншого — було незрозуміло, як можна оживити цю машину.

До вирішення питання Джонатан підійшов комплексно — він не просто взявся за створення нових колекцій, а переробив дизайн бутиків, переніс штаб-квартиру з Мадрида в Париж, змінив логотип. При цьому головним його меседжем залишався фокус на майстерності, ремісничих традиціях і бездоганній якості, адже ще у 1905 році Loewe став офіційним постачальником іспанського королівського двору.

Майстер колаборацій
Ще під час роботи з JW Anderson дизайнер продемонстрував, як колаборації допомагають розширювати аудиторію бренду. У Loewe цей інструмент також спрацював на відмінно. Він співпрацював, серед іншого, з японською анімаційною студією Studio Ghibli, з культовим ібіценським магазином Paula’s, створивши колекцію Paula’s Ibiza, а також зі швейцарським брендом бігового взуття On. Остання гучна співпраця — з режисером Лукою Гуаданьїно. Джонатан Андерсон став автором костюмів для його стрічки "Суперники", про яку ми більше розповідали тут. Не менший резонанс викликали і рекламні кампанії Loewe, в яких знімалися Меггі Сміт, Джеймі Дорнан і Деніел Крейг.

Це були яскраві 11 років у майже 180-річній історії Loewe — чекаємо, хто стане наступним капітаном цього корабля.