Історія однієї речі: пуховик
Пуховик — такий самий базовий предмет гардероба, як пара джинсів levi's, протисонцевих окулярів Ray Ban і кедів Converse. І подібно до інших предметів першої потреби, пуховик у його найрізноманітніших фасонах неабияк популярний серед різних культур і соціальних верств: у походах, у мегаполісах, у реп-відео та високій моді.

Сучасний пуховик народився в екстремальних, майже трагічних умовах — коли американський підприємець і турист Едді Бауер мало не змерз на смерть. Історія каже, що Бауер і його друг поверталися з риболовлі в штаті Вашингтон. Коли вони перетинали місцевість наприкінці дня, температура почала стрімко знижуватися. Бауер відчув сонливість і відстав від свого товариша, — певна ознака переохолодження. Через мокрий вантаж за плечима його вовняний верхній одяг не тільки змок, а й повністю замерз. На щастя, Бауер зміг привернути увагу свого товариша й вибрався живцем звідти.

Після такого досвіду Бауер вирішив створити куртку, що унеможливила б подібний інцидент у майбутньому. Він узявся розробляти перший пуховик. Засновник компанії Eddie Bauer намагався створити куртку, що була б теплою, проте не важкою, і не вбирала б води, яка могла б замерзнути та обважнити одяг і людину. Тепле, легке пір’я виявилося саме тим, що він шукав.

Хоча пух забезпечив тепло, яке шукав Бауер, була ще одна нерозв’язана проблема. Пір’я опускалося вниз куртки, тож користі з неї було мало. Щоб рівномірно розподілити пух та утримувати його на місці в одязі, Бауер почав стьобати куртку, створюючи своєрідні кишені, у яких пір’я залишалося там, де й мало бути. Після того, як пух було рівномірно розподілено всередині куртки, Бауер додав останній штрих — манжети й коміри, які повністю герметизували тепло всередині куртки. Куртку Бауера, названу Skyliner, було запатентовано наприкінці 1930-х.
Поки Бауер експериментував зі своєю стьобаною курткою, батько американської моди Чарльз Джеймс створював перший модний пуховик. На абсолютно протилежному кінці дизайнерського спектра версія Джеймса була зроблена з білого атласу, а об’ємом була подібна до жіночих вигинів.

Хоча версія Джеймса стала культовим предметом серед шанувальників моди й сьогодні зберігається в музеї Вікторії та Альберта, пуховик упродовж десятиліть залишався здебільшого річчю альпійського спорту. У 1952 році з’явилася компанія Moncler, яка споряджала лижників і альпіністів у Франції та Італії. Наприкінці 1970-х Норма Камалі створила легендарне пальто-спальник. У 1980-х куртки Moncler, що асоціюються з лижним спортом, і як наслідок — з багатством, почали носити модні міланці.

Урбанізація пуховиків тривала і в 1990-ті, коли їх почали носити такі репери, як Тупак Шакур, Пі Дідді й Salt-N-Pepa. Під впливом гіп-гопу наприкінці 1990-х з’явилися куртки найяскравіших і найпишніших форм. На зламі тисячоліть висока мода, як заведено нині, звернула увагу на те, що відбувалося в гіп-гопі. Вершково-білі пуховики з’явилися на подіумі Helmut Lang, у драматичній версії їх представили Maison Margiela, а в казковому вигляді — Alexander McQueen.

Останні 20 років пуховики не зникали. У 2008 році Каньє Вест вийшов на сцену в яскраво-червоному Moncler, а Дрейк з’явився в схожому у своєму відео Hotline Bling. Та й загалом їх постійно носили всі й усюди. Але на сторінки всіх модних журналів пуховики повернув саме бренд Balenciaga.

У 2016 році в першій колекції Демни Гвасалії для Balenciaga було продемонстровано червону утеплену куртку. За рік на подіумі Balenciaga з’явилися пуховики, ще за рік — знову, і залишаються в колекціях Демни досі. За останні роки пуховики випускали всі модні Доми й бренди. А найвидатнішими за цей час стали кілька колаборацій Moncler Genius із відомими дизайнерами: від Джонатана Андерсона до Ріка Овенса.

Та звісно, завжди можна знайти бюджетнішу версію теплого пухового пальта — у колекціях Uniqlo або спеціалізованих брендів Patagonia й The North Face. Висококласні японські бренди, як-от Snow Peak і Goldwin, роблять куртки вищого рівня, не заощаджуючи на дизайні.