Двоє зі скриньки: джетсеттери Ешлі і Мері-Кейт Олсен
Мінімалізм за максимальною ціною. Джетсеттери Ешлі і Мері-Кейт Олсен шиють для своїх, і дуже успішно.
Вітряним нью-йоркським ранком о 11:29 в студії Крейга Макдіна лунає дзвінок. Замість того, щоб запізнитися, як це часто роблять у модних колах, Мері-Кейт і Ешлі Олсен прийшли на зйомку заздалегідь. У обох у руках по гігантській сумці з екзотичної шкіри. Мініатюрні фігурки потопають у багатошарових чорних шатах. "Ми професіонали і поводимося відповідно, – кажуть сестри-близнючки. – Ми ж працюємо з дев'яти місяців".
Самодисципліна приносить плоди: сестер поважають колеги в модному бізнесі і обожнює армія шанувальників у всьому світі. Fashion-університетами Олсен можна назвати хіба костюмерні "Повного дому" і "Двох у своєму роді" – американських серіалів, які зробили їх зірками в дитинстві. Проте з дизайнерами мережі магазинів Walmart сестри в 12 років запустили власну лінію одягу, а через певний час їм вдалося побудувати справжню fashion-імперію. Її прикраса – марки The Row і Elizabeth and James.
The Row – нетривіальний бренд. І не тільки тому, що очолюють його дві молоді жінки, кожен вихід яких на каву відстежують папараці. The Row уникає уваги преси і ніколи не проводить рекламних кампаній, а цього сезону навіть відмовився від показу нової колекції, натомість обмежився лише скромною презентацією в нью-йоркській студії, де представили дюжину рейлів з виключно красивими речами.
Сестри Олсен і самі вкрай рідко погоджуються на інтерв'ю. "Ми це вже проходили, ми з цього починали, – зітхає Мері-Кейт. – І тепер вибираємо інший шлях – уникати уваги; нехай наші колекції говорять самі за себе". Незважаючи на багаторічне знайомство з фотографом Крейгом Макдіном і сотню фотосесій за плечима, Ешлі і Мері-Кейт і сьогодні хвилюються перед об'єктивом, а після зйомок люб'язно просять відмовитися від публікації портрета на користь фото їх з'єднаних рук.
The Row – одяг для жінок, які воліють стриману елегантність, гру пропорцій і дорогі матеріали кричущої, засіяної лейблами розкоші. Історія бренду почалася 2006 року, коли сестри під час навчання в Нью-Йоркському університеті вирішили створити ідеальну білу футболку. Імені та лого у бренду не було, єдиним характерним знаком став золотий ланцюжок ручної роботи, що прикрасив горловину футболки. "Ми хотіли з'ясувати, чи купуватимуть річ з якісної тканини, чудово зроблену за хорошими лекалами, але без логотипу і торгової марки, – пояснюють сестри. – Виявилося, так".
Першим клієнтом Олсен став бутик у Лос-Анджелесі. "На гроші, виручені з однієї проданої футболки, ми шили дві нові, – усміхається Мері-Кейт. – А потім Barneys купив партію, і ми знову вклалися у виробництво, привезли колекцію в Париж, найняли продавця ... Так крок за кроком і будували бренд". Але індустрія звикла скептично ставитися до зірок-дизайнерів. "Спочатку було дуже важко, – згадує Ешлі. – Та й потім теж. Але ми не приймали і не приймаємо це близько до серця. Головне – щоб наша колекція продавалася".
Сестрам точно немає за що хвилюватися: продажі ростуть з кожним днем – все завдяки покупцям, готовим викласти 8 000 доларів за кашемірове пальто. Гроші для клієнтів The Row – не проблема. Під час відвідування лос-анджелеського бутика марки я запитала, куди поділися всі тапочки з норковою опушкою. Так от, одна дама купила 15 пар для гостей на звану вечерю (і це при вартості 1 450 доларів за пару). Наталі Кінгхем, директор із закупівель у Matchesfashion.com, де остання колекція бренду представлена майже цілком, стверджує, що вартість моделей на попит не впливає, і що клієнтура бренду вирізняється особливою лояльністю.
Таємниця успіху сестер у дизайнерській царині в тому, що вони самі живуть у світі великих грошей і чудово його розуміють. Свого часу вони стали наймолодшими self-made мільйонерами в історії Америки; Мері-Кейт вийшла заміж за французького фінансиста Олів'є Саркозі, а свій особистий стиль сестри створили з поєднання богемної безтурботності з майстерною недбалістю, яка по кишені тільки найбагатшим. Крім того, вони особисто знайомі з більшістю своїх найщедріших клієнтів: на початкових етапах розвитку бренду сестри влаштовували дружні прийоми для ритейлерів, щоб краще пізнати ринок.
"Вважаю, нам дуже пощастило збудувати близькі стосунки з купувальницями. Вони справді диктують напрям для кожного нового сезону, – запевняє Мері-Кейт. – Коли працюємо над колекцією, ми створюємо речі під конкретних клієнтів. Ми розуміємо, з чого складається їхнє повсякденне життя, як і куди вони подорожують ... ". " ... що їм потрібно в певну пору року, – підхоплює Ешлі, – на які заходи вони збираються і хто входить в їхнє найближче оточення".
Саме тому The Row пропонує одяг на всі випадки життя – від мінімалістичних ділових костюмів (недавно представлена чоловіча лінія завоювала рівну кількість прихильників серед чоловіків і жінок) до вечірніх вбрань з важкого шовку мікадо або ефемерної органзи. Взуття та шкіряні аксесуари не поступаються одягу в вишуканості: величезні сумки зі шкіри крокодила або страуса, крихітні клатчі з обробкою з полірованого каучуку з 3D-принтом, армійські черевики з штучно зістареного атласу і ті самі норкові тапочки. Олсен не зважають на тренди – радше, самі задають їх останні кілька сезонів.
З боку строгі силуети і стримана палітра колекцій The Row можуть здатися занадто вже аскетичними, але тілу ці вбрання дарують особливе задоволення. "Ми любимо тканини – все в підсумку зводиться до відчуттів", – стверджують Ешлі і Мері-Кейт. Їхній одяг огортає тіло невагомою хмарою, підкреслює переваги фігури, і кожен шов, кожна застібка вивірені з науковою точністю.
Британський бутик, відкриття якого заплановане на літо, стане третім за рахунком після магазинів у Лос-Анджелесі і Нью-Йорку. По суті, це повернення до витоків, оскільки своєю назвою бренд зобов'язаний святій святих кравецького мистецтва – вулиці Севіл-роу. Кожен з магазинів The Row має власну атмосферу, але об'єднує їх еклектична елегантність інтер'єрів, оформлених сестрами.
"Розміщенням колекції в магазині в Dover Street Market на тлі скульптури або меблів Жана Пруве, The Row демонструє цінності та естетику сестер Олсен з погляду не тільки моди, але і дизайну в цілому", – пояснює Дікон Боуден, віце-президент Dover Street Market (The Row з великим успіхом представлений в п'яти магазинах мережі по всьому світу).
"Нам подобається займатися кураторською роботою, відкривати нові і знаходити вінтажні арт-об'єкти", – розповідає Ешлі. "Лондонський магазин буде абсолютно несхожий на інші, але при цьому зберігатиме дух The Row", – продовжує Мері-Кейт. Сестри сподіваються, що бутик допоможе привабити лондонську еліту до їхньої філософії, а творча енергія столиці стане частиною їхнього нового будинку і марки в цілому. "У Лондоні все ще живуть майстерність і справжні цінності – багато майстрів вибрали це місто своїм домом", – міркує Мері-Кейт. "І приголомшлива арт-спільнота, – вигукує Ешлі. – А музика! Тут така чудова музика!".
Інтерв'ю з сестрами Олсен викликає дивні відчуття: незважаючи на величезну популярність і відсутність акаунтів в Instagram (що лише додає їм загадковості), вони справляють враження звичайних молодих жінок. Що по-справжньому вражає, так це їх невгамовна енергія. Їм немає потреби працювати, але, тим не менш, вони працюють по шість днів на тиждень. Сестри особисто підбирають асортимент для кожного бутика і беруть постійну участь у життєдіяльності марки, вникають буквально в усе – від вибору тканин до розробки інтернет-магазину.
У наш час шаленого темпу життя і скоростиглих підприємств скрупульозність і ретельне планування вигідно відрізняють бізнес Олсен на загальному тлі. "Ми взяли на себе серйозну ношу, – каже Мері-Кейт. – Але нам дуже пощастило, що у нас такі близькі стосунки і ми готові допомагати одна одній. Складно уявити, як би це доводилося створювати поодинці". На питання, навіщо їм така ноша, вони відповідають в унісон: "Це наш вибір". "Якщо хочете, щоб все було зроблено ідеально і красиво, готуйтеся багато працювати, – додає Мері-Кейт. – Нічого не дається легко. Нас так виховали. І ми віримо, що досягти чогось можна тільки працею".
Фото: Yoshiyuki Matsumura
Стиль: Jonathan Huguet
Зачіски: Tetsuya Yamaka
Макіяж: Miguel Lledo
Реквізит: Chloe Daley
Виробництво: Roxanne Doucet @Quadria Management, Melissa Collett @Quadria Management
Асистент стиліста: Alexandra Assil
Асистент фотографа: Victor Chen
Кастинг: Morgan Maher @Establishment
Модель: Léa Julian @The Society Management