Візія та віртуозність: виставка Tiffany & Co.
Американський бренд ювелірних прикрас Tiffany & Co. анонсує виставку в Китаї. "Візія та віртуозність" відкриється 23 вересня, і може вважатися повним зібранням основних ювелірних досягнень Tiffany & Co. Називати виставку суто ювелірною наврядчи варто: більшість коштовностей вже стали феноменом культури ХХ століття, наприклад, кільце для заручин з солітером або вітрини нью-йоркського бутика в "Сніданку у Тіффані".

Виставка "Візія та віртуозність" вибудувана навколо шести тематичних розділів з історії Tiffany & Co. Наймасштабніша пов'язана з фірмовим блакитним відтінком The Tiffany Blue® – це і відтінок фірмової упаковки, і культові сині камені на зразок сапфірів Монтани і танзанітом. З другими у Tiffany & Co. особливі відносини.

У 1968 компанія показала світу танзаніт, представивши його як "перший прозорий синій камінь, який був відкритий за останні 2000 років". Названий на честь родовища в Африці камінь відрізняється відтінком кольору, який залежить від освітлення: в електричному він стає більш фіолетовим, при денному – синім. В архівах компанії є чимало блискучих прикрас з танзанітом, одна з найвідоміших – брошка авторства Жана-Мішеля Шлюмберже 1969 року в вигляді птаха з діамантів, сапфірів, рубінів, смарагдів і великим танзанітом. Танзаніт не пропадає з колекцій досі, незважаючи на те що єдине в світі родовище виснажується, і камінь переходить в розряд рідкісних та інвестиційних. На честь 50-річчя відкриття каменю в 2018 креативний директор компанії Рід Кракофф використовував камінь в колекції Paper Flower як для окремих коштовностей, так і регулярної лінійки.

Данину блакитному кольору віддає і історія Tiffany Blue Book, які починалася як каталог для замовлення прикрас поштою в 1845 і згодом стала культовими щорічними випусками колекцій високого ювелірного мистецтва.

І, зрозуміло, діаманти – їм на виставці відведена окрема тематична глава, і тут головний тон (точніше, відтінок) задає жовтий колір. Канаркові діаманти зробили модними саме в Tiffany & Co., і кульмінацією виставки став заявлений знаковий діамант – Tiffany Diamond. Це жовтий діамант відтінку fancy yellow вагою 128,54 карата, який є одним з головних дорогоцінних каменів у світі.