Born to Rock: Юлія Саніна — про новий альбом, захоплення танцями і пандемію
Фронтвумен групи The Hardkiss Юлія Саніна — про новий альбом "Жива і не залізна" і про те, як воно для музиканта — прожити майже рік без концертів і виступів.
650 тисяч передплатників Юлії Саніної в Instagram, не маю сумніву, дуже заздрять мені: поговорити про новий альбом Юля і її чоловік Вал Бебко, креативний продюсер і гітарист групи The Hardkiss, запросили мене до себе в гості. У невеликому котеджному селищі за півгодини їзди від Києва Юля з Валом побудували будинок, а поруч — власну музичну студію, про яку мріяли десять років. З таким розмахом, що, була б я музикантом, страшенно заздрила б Юлі і Валу: тут і окрема кімната з синтезаторами, і спеціальний простір для гітар Вала, яких у нього з десяток, простора студія звукозапису і навіть балкон на другому поверсі, куди музиканти запрошують друзів і колег послухати нові пісні — там чудова акустика.
У цій студії було записано альбом "Жива і не залізна", який вийшов у травні. Переважну частину треків нової платівки шанувальники групи вже чули — і оцінили: кліп "Кобра", у дуеті з Монатіком, отримав 12 мільйонів переглядів на YouTube, а відео на титульний трек "Жива" — 6 мільйонів. Юля і Вал дають мені послухати альбом повністю — назви майже всіх треків у ньому жіночого роду: "Кобра", "Гора", "Жива", "Сестра". За кожним — історія: слухаючи новий альбом, я уявляю, що до будь-якого з них можна зняти мініфільм. До "Сестри" — про жіночу дружбу, до "Кобри" — про небезпечні зв'язки, до "Жива" — про те, як померти і воскреснути, наче Фенікс. Є в альбомі і потужна соціальна пісня, написана під впливом екологічної ситуації в Києві — "Гора". Юля написала її рік тому, коли навколо Києва горіли торфовища і все місто накрив смог. "Ми отруїли свій сад, як далеко до Бога у задимлених містах" — ці рядки не про якесь абстрактне місто, а про Київ.
"Мені подобається писати про те, що я добре розумію, — каже Юля, авторка текстів до всіх пісень The Hardkiss. — А розумію я себе. Звісно, не всі пісні я пишу про себе. Радше, уявляю, якою б я могла стати, якою б могла бути моя доля і що я могла б відчувати. "Жива... і не залізна" — повна протилежність нашого минулого альбому "Залізна ластівка". Він про вразливу героїню, про земну дівчину, про зрозумілі і прості істини, які близькі кожному".
У новому альбомі багато живих інструментів, але є і нетипові для групи електронні композиції. "Вже десять років The Hardkiss — це суміш чогось несумісного. Нашу творчість складно віднести до якого-небудь жанру, та й не потрібно. Я люблю спостерігати за битвами думок в соцмережах: а давайте більше року! а коли ж буде лірика?.. Річ у тому, що нам подобається і те й інше. Ми думали зробити для мене ліричний сайд-проєкт, але вирішили, що краще спрямувати всі сили на розвиток групи".
Попри те, що доля сайд-проєкту поки що під питанням, моя мрія — щоб Юля запустила джазовий проєкт. Вона власниця розкішного, потужного контральто, професійна співачка, яка закінчила свого часу єдину джазову школу в Києві. В юності друг її родини, головний промоутер джазу в країні Олексій Коган пророкував Саніній велике майбутнє — але Юля вибрала рок. Хоча і зараз в Instagram зрідка можна побачити, як вона співає джаз — і це багато чого варте.
"Карантинний" рік був для музикантів насиченим усупереч усьому: група записала альбом, Юля взяла участь у шоу "Танці з зірками"; разом з Валом пробує себе в ролі продюсера — вони співпрацюють з юною співачкою Яримою з Полтавської області. Але Юля каже чесно: для групи, яка звикла давати мінімум 50-60 концертів на рік з аншлагом, включаючи палаци спорту, все це навряд чи замінює живі шоу. "Справжній фідбек дають тільки концерти. Тому зараз, випускаючи сингли і знімаючи кліпи, ми багато вкладаємо, але практично нічого не отримуємо натомість в сенсі енергії. Лайки, коментарі — це зовсім не те. Думаю, всі музиканти зараз в "емоційній ямі". Наша робота для людей, а коли ти їх не бачиш — взагалі не розумієш, чи є вони, твої слухачі".
На стіні в студії висить трек-лист майбутнього концерту — він мав відбутися 29 травня у спорткомплексі "Олімпійський", де в доковідні часи легко збиралися 60-70 тисяч глядачів. The Hardkiss відкрили продаж квитків на цей концерт понад рік тому — рівно за день до того, як в Україну прийшов COVID-19. Така іронія. Підготовка йшла повним ходом, шанувальники (у The Hardkiss одна з найбільших фан-баз у країні) розкупили квитки — і група до останнього сподівалася його відіграти у травні.
Як воно — готувати концерт такого рівня, не знаючи, чи відбудеться він? "Мене давно так не кидало з оптимізму в песимізм: від "Клас! Ми все зможемо" до "Що ми робимо? Треба терміново все переносити", — не приховує тривоги Саніна. — Кожен тиждень невідомості розхитує нерви, адже це багатомільйонний проєкт. Але ті, хто пише в соцмережах, що, мовляв, музиканти думають лише про гроші, погано розбираються в питанні. Зробити шоу на Олімпійському стадіоні для будь-якого музиканта — в мінус. Ідеться не про заробіток — ідеться про мрію. Уже пошито костюми, художники проєктують декорації, ми репетируємо майже щодня". За кілька днів до здачі номера в друк стало відомо, що концерт усе-таки перенесли на 18 червня 2022 року.
Костюми, до слова, — святе для The Hardkiss. Гурт відомий своїми яскравими образами, а Саніна за десять років існування проєкту встигла продемонструвати на сцені вбрання, здається, всіх українських дизайнерів, від Burenina і RYBALKO до FROLOV. І якщо в перші роки група шукала і експериментувала — до прикладу, в 2013-му для кліпу Babylon стиліст Слава Чайка прилаштував Юлі на голову головний убір з двох динозаврів, а на розігріві у Hurts в 2014-му Юля була в черевиках на такій величезній платформі, що увесь концерт не могла зрушити з місця, — то зараз артисти вдаються до більш вивірених образів. У 2019-му, для останнього доковідного шоу групи "Акустика", Іван Фролов зшив Юлі ніжні, напівпрозорі, майже повітряні сукні. Нинішні костюми, для концерту на Олімпійському, створюють бренд GUDU і Gasanova.
У ролі дизайнерки цьогоріч пробує себе і сама Юля: у травні виходить колекція прикрас, створена нею у співпраці з українським брендом SOVA, — у стилі глем-рок, який так до душі Саніній-артистці. Серед прикрас — чокери, сережки-каффи, масивні кільця з шипами. "Я дуже люблю чокери і часто вдягаю їх на сцену — мені хочеться повернути цей аксесуар у моду; люблю і сережки-обманки. Ця колекція про те, що кожна з нас може приміряти будь-який образ. Слухачі часто запитують мене: як відчути себе рок-зіркою? Ось прикраси, які допоможуть проявити характер і зухвалість".
30-річна Юля каже, що цю саму зухвалість вона відкрила в собі недавно — завдяки участі в минулорічному проєкті "Танці з зірками", де посіла друге місце, поступившись перемогою Санті Дімопулос. "Танці дали мені багато, але найважливіше — розуміння, що я все можу. Я зрозуміла, що мій організм дуже витривалий. Я двічі ламала ребра на шоу, вдруге це сталося за кілька годин до прямого ефіру — я вийшла і станцювала, незважаючи на біль. Мені хотілося зрозуміти, на що я здатна. Після "Танців" я стала співведучою спеціального випуску шоу "Орел і решка". Разом з Нікітою Алексєєвим ми полетіли до Колумбії, де у мене було кілька екстремальних спусків на дельтаплані, — і я зрозуміла, що я смілива і все можу".
Саніна так полюбила танці, що і після закінчення шоу продовжує танцювати — зараз двічі на тиждень до неї додому приїжджає хореограф, і Юля відривається, займаючись хіп-хопом і вакінгом. Що ж, це точно стане в нагоді на майбутніх концертах — коли локдаун закінчиться і група, створена для живих концертів, знову вийде на сцену.
Текст: Дарія Слободяник
Видео: Slava Davydov, Evgeniy Perfilov
Фото: Andrew Grey
Стиль: Stas Soulkeeper
Зачіска: Yevgeniya Kozlova
Макіяж: Yulya Zalesskaya
Манікюр: Olga Egozha @MVK
Асистент стиліста: Katya Makhno
Продюсер: Marina Sandugey-Shyshkina