6 співачок, які змінили історію моди
"Велич мистецтва найкраще проявляється в музиці" – вважав Гете, а роль артиста сьогодні нерідко прирівнюють до політичної діяльністі, адже, за допомогою музики, він може висловлювати свою громадянську позицію і впливати на думку мільйонів. Vogue Ukraine зібрав революційні образи шести співачок, які сформували сучасний погляд на музику, дизайн одягу та сучасну жінку.
Вона встигала бути в двох місцях одночасно – на п'єдесталі холодної діви, одягненої в діаманти і хутра, і в ролі бешкетниці, передової модниці, яка однією з перших в світі дівчат одягнула штани і фрак.
Повоєнний образ сильної жінки Дітріх розбавляла вишуканими маленькими капелюшками і вуалями, що в парі з блиском прикрас і гострими вилицями робили її недосяжною іконою для шанувальників. Не дивно, що свого часу Дітріх була музою Крістобаля Баленсьяґи і Коко Шанель, а в кожній другій сучасній колекції є образ "сталевої леді в костюмі".
Серед одноманітних гьорлзбендів 1960-х, потопаючих в блискітках, Ерта Кітт виділялася тонким поєднанням живої харизми, сильного голосу з хрипотою, і сміливими вбраннями. Леопардовий тотал-лук або комплект з розкішних нарядів і діамантів – сьогодні це звична справа, але за часів Кітт подібні зухвалості могла дозволити собі тільки яскрава і самостійна особистість, яку неможливо заглушити блиском прикрас.
Образ "непристойно багатої" красуні родом з бідного району трансформувався з часом у звичний сьогодні good bad taste і знайшов відображення в колекціях: від Balenciaga до Versace.
За часів Симон африканські мотиви в одязі були не просто елементом стилю, але і показником громадянської позиції. Великі автентичні прикраси, зав'язаний на голові лоскут тканини, сукні до підлоги – говорили самі за себе.
У бурхливі 1960-ті образ Ніни Сімон вплинув на розвиток стилю бохо, а сьогодні надихає на експерименти з автентичним національним одягом і трансляцію політичних поглядів за допомогою одягу.
Вбрання, яке Грейс не наважилася б одягнути, мабуть, ще не придумали. Від пластикових корсетів, що імітують голе тіло, до власного голого тіла, умовно прикритого металевими прикрасами – Грейс почувалась вільно у власній плоті.
Окрім сексуальної привабливості, стиль культової співачки і моделі транслює ще й право на цю саму сексуальність. Флер sexualité без правил підхопили Jean Paul Gaultier, Azzedine Alaïa і багато інших, а зйомки з Грейс не сходять з мудбордів дизайнерів досі.
Розтріпане волосся, вінтажний одяг, антикварні прикраси – це портрет жителя The Beat Hotel (паризький готель, місце проживання багатьох знаменитих бітників, включаючи Грегорі Корсо, Вільяма Берроуза і Патті Сміт – прим. ред) і, водночас, – сучасного короля стритстайла.
Своїм богемним стилем за часів диско-дів Сміт передбачила не тільки крутий поворот в історії музики, а й у високій моді. Багато років співачка працювала у творчій колаборації з Анн Демельмейстер і була музою таких брендів, як Balmain, Saint Laurent і Yohji Yamamoto.
Мадонна стала першою співачкою в історії, яка повністю взяла в свої руки контроль над усіма складовими власного образу. Про "феномен Мадонни" досі сперечаються філософи і соціологи, нарікаючи її то "феміністкою майбутнього", то "розпусницею". Образ Мадонни пройшов шлях від гранжу 1980-х до сучасної поп-королеви, зіштовхуючи у собі два протилежних рухи – непорочність і відкриту сексуальність.
Окрім впливу на вуличну моду в перебігу десятиліть і незліченних колаборацій з брендами від Alberta Ferretti до Badgley Mischka, Мадонна допомогла світу гідно оцінити тоді ще молодих дизайнерів Олів'є Тіскенса і Ріка Оуенса.
Читайте також