До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Вогонь запеклих не пече: як бренд свічок продовжує працювати та промотує Україну в світі

Thirteen Candle Studio починався з експериментів на кухні. Сьогодні в портфоліо бренду – співпраця з "ДахаБраха", релокація в Берлін, старт бізнесу в Німеччині та постійні донати на благодійність та ЗСУ

Реклама

Thirteen Candle Studio "запалав" 13 вересня 2019 року. "Роботу над проєктом я розпочала за 9 місяців до старту, – розповідає засновниця бренду Анастасія Ляхова. – Шукала постачальників, вчилась робити свічки вдома на кухні, тестувала все, що тільки можна. Пам’ятаю той першій "аромат" плюмерії, тхнуло на всю кухню". Сьогодні серед постачальників Thirteen – бренди з України, Британії та США.

Перший рік існування Thirteen співпав з вагітністю Анастасії та народженням дитини. "Як корабель на хвилях, я намагалася балансувати, поєднуючи материнство та старт бізнесу". Вже в 2021 році вона виконувала корпоративне замовлення на 3000 свічок для міжнародної IT-компанії, а свічки Thirteen розлетілися світом, від України до Японії, та встали на полицях просторів краси та в інших локаціях, як-от Lavla, Ozero space, Fit For Face, 128 Cafe тощо.

Прямо напередодні повномасштабної війни Анастасія підписала контракт на виготовлення 6000 свічок, зробила необхідні інвестиції в закупівлю форм, воску, ароматів, а 24 лютого вже повертала кошти замовнику.

Про "ДахаБраха"

"Це була мрія, – каже Анастасія. – Гурт дуже відомий за кордоном, їхній мерч розлітається за секунди". Thirteen готували свічки для великого європейського туру гурту.

За основу взяли малюнки Марка Галаневича, лідера "ДахаБраха". "Чотири свічки – чотири учасники гурту, кожен особливий, але разом це щось дуже гармонійне і надзвичайне за енергетикою", – додає Анастасія. Весь дохід з продажу група відправляє на благодійність.

Про новорічний дроп

На Різдво Thirteen випустили окремий дроп. "Я хотіла втілити увесь наш дім у чомусь маленькому. Саме наш. Дім кожного українця. Чому маленьке? – Щоб заховати в кишеньку, ближче до серця. Щоб можна було брати з собою, де б ти не був. Наше пакування – це іграшка на ялинку, а свічка – на стіл, що об'єднує рідних.

Анастасія використовує кожну можливість у Берліні, щоб говорити про Україну. Для різдвяних ярмарків вона випустила ще один дроп – з костелом Св. Миколая в Києві. Теплий спогад про дім, яскраве нагадування про Україну.

Про початок війни

За два дні до війни родина Анастасії з маленьким сином виїхала за місто. Їхали з моторошним відчуттям, що назад можуть не повернутися. "Син прокинувся за 10 хвилин до перших вибухів, які ми побачили з вікна будинку. До вечора чекали – не знаю чого. А потім виїхали до Хмельницького". Два тижні бігали по сховищах, серед ночі кутаючи дитину в ковдру. Два тижні, щодня, обговорювали виїзд з малюком за кордон. Як і сотням тисяч українських сімей, це рішення далось важко; як і сотні тисяч українських жінок, Анастасія взяла дитину – і повезла її в безпеку. "Зараз ми із сином тимчасово живемо в Берліні", – каже вона. У цьому "тимчасово" – знайомий та такий зрозумілий смуток від туги за домом.

У перший свій тиждень в Берліні вона зробила татуювання з написом Independence. Саме цей напис потім з'явився в першій колекції свічок, присвячених Україні.

Про команду та бізнес під час війни

"Наша команда невелика, – розповідає Анастасія. – Частина працівників – на аутсорсі, частину залучаємо під проєкти". На кінець січня всі поточні замовлення були закриті, і Thirteen пішли на канікули, щоб підготуватися до наступного сезону. Проте почалася війна.

До травня про продажі ніхто не думав – безпека була в пріоритеті. Весь товар залишався в майстерні. Виробництво та офіс у Києві не закривали до червня – "Сподівалися, що ось-ось повернемось". Згодом все, що можна, відправили в Берлін; решту поставили партнерам, які працювали.

Додому повертатися було не можна. У квітні Анастасія попросила передати їй найголовніше з майстерні – мелтер (машина для плавлення воску) і дрібний інвентар. Пізніше друзі та свекруха почнуть возити їй через кордон ящики воску, форми, тисячі коробок для пакування та величезні стійки.

Першим її пориванням було зробити патріотичну колекцію свічок: Freedom та Independence. Нотами аромату вона обрала сливу та ревінь ("як у саду в моєї прабабці в Чернігівській області"). Вона почала варити свічки – в комірці, на пральній машині, поки син спав, вдень чи вночі. Клеїла гніт у багажнику машини. Перша партія в 50 штук розійшлася на подарунки в Берліні – так Анастасія хотіла віддячити всім, хто допомагав. Чимало українців, розкиданих світом, замовляли свічки на подарунки людям, які дали їм прихисток чи допомогу: "Ми відправляли їх від Польщі до Америки".

У жовтні вона наважилася та знайшла студію в оренду, де зараз може повноцінно працювати. А 10 січня Thirteen переїхали в коворкінг. Рахувати збитки не планує: "Зараз ми в безпеці, можемо працювати, і за це я безмежно вдячна".

Про складнощі

"Наразі найскладніше – прийняти той факт, що зараз я виготовляю свічки в Берліні. Так, це нові можливості та популяризація українського бренду в Німеччині, але дуже хочеться повернутися", – говорить Анастасія.

Ще одна складність – німецька пошта: "У нас кожне п'яте замовлення губиться або розбивається вщент. Повірте, пакуємо як яйця Фаберже. Різдвяні посилки доставлялись по 2 тижні. Я в шоці від цього. "Нова Пошта" – то наш скарб".

Щодо постачань до України є обмеження: так, перевірений перевізник їде лише раз на тиждень. Тому потрібно планувати замовлення з урахуванням цієї логістики.

Є проблеми і з ціноутворенням. "Все подорожчало; курс виріс – і через війну, і через ковід (так, він ще існує)". Thirteen намагається утримувати ціни для України, попри те, що вартість в Німеччині – вполовину вища від української.

Все, що друкує Thirteen (наліпки, коробки, листівки тощо), друкують у Києві ("Навіть не думаю шукати підрядника в Німеччині"). А через відключення світла та обстріли ніхто не може знати, коли замовлення будуть готові. "Я безмежно вдячна нашим підрядникам, які працюють і роблять все можливе, щоб скоріше надрукувати і відправити в Берлін замовлення".

Про підтримку

Найсильніше підтримують родина та віра у швидку перемогу: "Вона вже точно ближче, ніж була вчора". Підтримують клієнти: "Кожне замовлення свічок у Харків розриває моє серце, проте надає сили та сенс". Підтримують партнери в Україні: "Повідомлення "Настя, потрібно ще" – це моя мотивація".

Проте найбільше надають сил світлини з окопів, коли наші маленькі свічки в руках у військових.

"Ми працюємо і прагнемо робити більше. Більше працюємо – більше донатимо, а отже, наближаємо нашу перемогу".

Про волонтерство

З перших днів війни Анастасія допомагає фонду "Onuky", який започаткувала Христина Цукур. З 2014-го та до початку повномасштабного вторгнення Христина була волонтеркою – "волонтеркою з великим серцем", – каже Анастасія. І передає велику частину доходу від продажу свічок на благодійність. А до Різдва Thirteen відправили свічки сім’ям ВПО з дітками з гарячих точок.

"Як свідома українка, раз на 2–3 дні я особисто відправляю кошти на будь-які потреби, які бачу. Комусь на дах, комусь на авто, комусь на теплі речі, – каже Анастасія. – Намагаюсь робити все, що можу, але дуже хочеться більше".

15 грудня в Берліні відбулася світова прем‘єра документального фільму про війну "Life to the limit" (Життя на межі). Свічки Thirteen Candle Studio дарували гостям. 1 євро з кожної свічки відправили на донати, які порівну розподілили між ЗСУ та фондом "Onuky".

Про нові напрями, плани та мрії

"Ми запустили магазин на міжнародній онлайн-платформі Etsy. Не встигли зробили перший продаж, як нас заблокували майже на місяць. Проте, щойно розблокували, одразу пішли замовлення. У нашій країні останні декілька років неможливо запустити продаж із цього майданчику – реєстрація з України та деяких інших країн закрита. Завдяки перебуванню в Німеччині та правильному оформленню всіх документів ми змогли відкрити магазин з українським брендом, тому й надалі просуваємо його у світі.

Наразі ми докладаємо багато зусиль для того, щоб знов налагодити виробництво на Заході Україні, сподіваюся, найближчим часом запустимо. Намагаємося отримати гранти на підтримку та розвиток бізнесу.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.