Чому світ знову закохався в рожеве шампанське
Рожеві вина ще недавно викликали усмішку та вважалися суто жіночим напоєм, проте часи змінюються і з кожним роком ця категорія стає не просто популярною з-поміж різних споживачів, а й предметом вивчення для винних експертів, які зазначають самобутність цього напою і його багатогранність. Чому світ знову закохався в розе нам розповів Іван Бачурін, бренд-амбасадор Moёt & Chandon в Україні.

Важливо розуміти, що рожеве шампанське продукують з тих самих сортів винограду, що й біле — піно нуар, шардоне і меньє, а той самий романтичний відтінок виходить завдяки методиці saignee або "кровотечі", коли червоне вино додають до основного продукту. Але так було не завжди — спершу розе отримували внаслідок додавання ягід бузини. Спосіб змішання червоних і білих вин придумали на початку XIX століття. Законодавство Шампані допускає до 20% використання червоного вина — найбільше у своє розе його додає саме Moet & Chandon. Цей відсоток варіюється в діапазоні 15—17%, що дарує напою особливу ягідність і насиченість. До речі, сьогодні кожна третя пляшка Moet & Chandon у світі — саме рожеве шампанське. Загалом серед шампанських вин розе належить 20% ринку, а ще в 1990-х ця цифра становила приблизно 1—5%. Темпи популяризації рожевого шампанського справді шалені.

Такий стрімкий ріст популярності рожевого шампанського для мене спершу був загадкою. Якоїсь миті я сам зрозумів, що мені хочеться замовляти саме цей напій, тому довелося розбиратися в статистиці й трендах. В Європі цей тренд зародився на самому початку нульових, коли разом зійшлося кілька визначальних чинників.
Перший і головний — кліматичні зміни, а саме глобальне потепління. Всі ми знаємо, що в спекотну погоду не хочеться червоного, а багатьом бракує в білому насиченості смаку. Плюс білі вина мають досить велику кислотність, що також потребує пошуку компромісного рішення. Ним і стало рожеве вино, тихе або шампанське. По суті, розе — це біле, але з мінімальною кислотністю й водночас по-справжньому багатим і цікавим смаком. У ньому є правильна частка танінності і його легко пити в будь-яку погоду.

Другий чинник — емоційний. У 2006 році на екрани вийшов розкішний фільм "Хороший рік", після успіху якого весь світ звернув увагу на Прованс, а саме тут роблять одні з найкращих рожевих вин у світі. Елітна нерухомість у регіоні почала активно розпродаватися, а люди захотіли хоч якось зануритися в атмосферу цього чарівного місця за допомогою келиха розе.
Третій чинник — зростання впливу Азії. Азійська кухня досить специфічна й автентична — тут люблять маскувати продукти, щоб було незрозуміло, що ти їси — рибу чи м’ясо, рослинний білок чи птицю. А тому незрозуміло і які напої подавати — червоні чи білі вина. Ідеальна відповідь — розе. До того ж рожеве шампанське увиразнює яскравий і різноманітний смак азійських страв. У цих країнах ми нині спостерігаємо колосальний попит на розе, що нарешті перестало бути гендерним напоєм.

Четвертий чинник — протест поколінь, адже одними з головних споживачів рожевого шампанського є представники Gen Z. Вони не хочуть грати за правилами, що біле — до риби, червоне — до м’яса, а ігристе — на аперитив. Розе — їхня відповідь на все. Не варто забувати й про візуальну привабливість рожевого шампанського — Instagram також відіграв неабияку роль у популяризації розе саме серед молодого покоління.
Рожеве шампанське — напій, який спершу вважався жіночим. Однак приємний рожевий відтінок приховує за собою дуже багатий і цікавий смак, який абсолютно не має гендерних меж. У цю новорічну ніч ми з друзями відкрили трилітрову пляшку Moet & Chandon Rose й усю глибину смаку гідно оцінили всі присутні, навіть шанувальники міцних алкогольних напоїв.

До речі, під час вивчення сплеску цікавості до рожевих вин я знайшов дуже цікаву рекламну листівку з 1970-х, на якій розе рекламували брутальні чоловіки, а напис казав: REAL MEN DRINK ROSE. Один з найвідоміших шанувальників розе — Бред Пітт, який був ще й одним з перших покупців нерухомості в Провансі.
Рожеве шампанське — це історія про гастрономію, той самий компроміс, коли треба дібрати один напій під різні страви й смаки. Розе можна поєднувати і з м’ясом, зокрема й хорошим стейком, і з тонкою на смак білою рибою. Важливо, що рожеве шампанське витримує гриби, а це може геть не кожен напій. Тут аромат лісу правильно поєднується з ягідними нотами. Мені подобається як розе грає разом з томатами, а це умамі, яке в країнах Азії називають тим самим п’ятим смаком. Танінність і ягідність рожевого шампанського також витримує все пряне, без чого ми знову не можемо уявити азійської кухні. Навіть з теріякі розе смакуватиме, скуштуйте.

Ще один цікавий факт — від рожевого найменше болить голова, адже в ньому набагато менше сірки, ніж у класичних білих напоях.
Як я вже казав, кожна третя пляшка Moet & Chandon, що продається у світі, — це рожеве шампанське, а золотим стандартом у цій категорії вже давно є Rose Imperial. Напій має дуже виразний смак з нотками червоної смородини, малини й полуниці. Рекомендую всім, хто хоче відчути справжній вибух смаку навіть з першого ковтка.
