Джонно Саузем про сталий розвиток та культурні інновації в Amazon
Компанія Amazon для багатьох вже стала синонімом поняття "e-commercе", хоча ритейл-гігант вже давно щось більше, ніж онлайн-магазин. Amazon об'єднує стримінговий сервіс Amazon Prime Video і розумного помічника Alexa, студію з виробництва контенту Amazon Studios і хмарний сервіс зберігання даних Amazon Drive, електронні книги Kindle, підрозділ AWS (Amazon Web Services) і ще багато всього. Після свого виступу в Академії ДТЕК Джонно Саузем, старший менеджер з розвитку бізнесу в AWS, розповів Vogue UA про те, як компанії вдалося стати лідером інновацій і йти в ногу з ключовими викликами сталого розвитку.
Штат Amazon у США налічує 300 000 осіб. Цього року в компанії заявили про інвестиції 700 мільйонів доларів у підвищення кваліфікації 100 000 співробітників у Сполучених Штатах до 2025 року. Одна з ключових програм – AWS Training and Certification, спрямована на поліпшення компетенції в використанні хмарних сервісів.
Крім цього AWS проводить семінари і для клієнтів, щоб навчити їх власних методологій і ознайомити з культурою інновацій. У компанію Amazon наймають "будівельників": чи то технічні фахівці, чи ні. Під цим терміном мають на увазі людей, які люблять винаходити і є одержимими клієнтами і якісним сервісом. Таким чином створюється сильна корпоративна культура і організація, в якій кожен відчуває себе частиною великої справи і може зробити всій внесок. І вам необхідно підтримати це за допомогою конкретної структури і набору механізмів.
"Один з найбільш важливих аспектів нашої культури – це принципи лідерства, – коментує Саузем. – Нас можна назвати компанією, яка стрімко розвивається, але ці принципи не змінювалися з моменту створення. Це набір з 14 стандартів, до яких щодня прагнуть всі "амазонці". Вони настільки вкоренилися в нашій культурі, що навіть процес найму побудований на цій основі.
"Однією з важливих змін у мисленні, якої ми навчаємо, є прийняття ідеї про те, що не кожен проєкт повинен бути тріумфом, головне – засвоїти з нього уроки", – стверджує Джонно. Такої ж думки дотримується засновник Amazon, Джефф Безос. У своїх інтерв'ю він каже, що команді завжди потрібно давати дозвіл на невдачу: "Якщо ви збираєтеся приймати сміливі рішення, то вони будуть експериментальними, а отже ви не зможете знати заздалегідь, чи працюватимуть вони. Експерименти за своєю природою схильні до провалу. Але кілька великих успіхів компенсують десятки спроб, які не стали успішними".
Хмарні технології продовжують завойовувати ринок і тенденція до переміщення у cloud різноманітних сервісів і додатків зберігається. Великі і маленькі компанії вже відчули перевагу від їх використання, а деякі навіть наважилися трансформувати бізнес. Наприклад, лондонський стартап DePop створив соціальний маркетплейс, де клієнти можуть купувати, продавати і відкривати для себе унікальні речі на основі того, що подобається друзям та інфлюенсерам фірми. DePop використовує Amazon Web Services (AWS) для швидкого росту без необхідності у великій операційній команді, яка обслуговувала б понад 10 мільйонів стилістів, дизайнерів, митців, колекціонерів і продавців вінтажу.
Ще один безперечний тренд у бізнесі – використання деяких форм машинного навчання або штучного інтелекту. Завдяки AWS це стало простіше. Формула-1 використовує інструменти машинного навчання Amazon, щоб витягувати статистику критичних характеристик гонки, робити прогнози і давати фанатам уявлення про рішення і стратегії, прийняті командами і гонщиками за частки секунди. Інший приклад: американська Rue Gilt Retail Groupe надає своїм членам персоналізований досвід покупок в інтернеті завдяки механізму рекомендацій з машинного навчання. "Ми вступаємо в новий золотий вік машинного навчання, – каже Джонно Саузем. – Сьогодні будь-хто може навчити модель машинного навчання роботи з великими обсягами даних у хмарі, а потім використовувати їх у роботі на AWS".
Кастомізація і персоналізація – два ключові напрямки в технологіях і модному бізнесі. Вже понад 20 років компанія Amazon використовує машинне навчання для надання цих послуг. Новий сервіс Amazon Personalize спрямований дати змогу розробникам створювати додатки з використанням тих же AI-технологій, що і на сайті Amazon.com, без досвіду в машинному навчанні. Один із прикладів такої реалізації – компанія Zola, яка надає інноваційні інструменти планування весіль і рекомендації своїм клієнтам на основі їхнього особистого стилю, інтересів чи переваг щодо напрямку весільної подорожі.
Довгостроковою метою Amazon є досягнення 100% використання поновлюваних джерел енергії для глобальної інфраструктури. "Ми вже перевищили позначку в 50% використання поновлюваних джерел енергії 2018 року і продовжуємо досягати прогресу, – каже Джонно. – У квітні ми оголосили про три нові проєкти вітропарків: один в Ірландії, один в Швеції і один у Сполучених Штатах. Очікується, що після завершення будівництва цих вітряних електростанцій в поєднанні з нашими дев'ятьма попередніми проєктами в галузі відновлюваної енергії на рік вироблятиметься більше 2700000 МВт відновлюваної енергії. Це еквівалентно річному споживанню електроенергії більше 262 000 будинків у США – приблизно розмір міста Нешвілл, штат Теннессі. Ми також підтримуємо ініціативу Amazon в царині даних про сталий розвиток. У системі AWS Public Datasets можна безкоштовно завантажувати і шукати тематичні бази даних. З ними у вільному cloud-доступі дослідники і новатори, незалежно від розміру організації і їхньої обчислювальної потужності, матимуть змогу вирішувати широкий спектр завдань в царині sustainability зі значним скороченням витрат, часу і технічних бар'єрів, пов'язаних з аналізом великих наборів даних".