До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Вуді Аллен та його музи

30 листопада 87 років виповнюється режисерові Вуді Аллену. Цього дня Vogue.ua згадує головних муз режисера та їхній неперевершений стиль у кіно.

Даян Кітон

Даян Кітон була однією з перших муз Вуді Аллена. Вона знялася у двох його фільмах — "Сплячий" (1973) та "Кохання і смерть" (1977) — напередодні своєї найграндіознішої ролі в "Енні Голл" (1977). Енні Голл — це персонаж, написаний спеціально для Даяни, що вплинув на подальше зосередження Вуді Аллена на жінках у кіно й задав темп для нового напряму моди 1970-х – чоловічого стилю у виконанні справжніх леді.

Реклама

Даян Кітон носила одяг від дизайнера Ральфа Лорена, що сформував зовнішній вигляд та стиль Енні Голл разом з акторкою та її костюмером Рут Морлі. В епоху, якій були притаманні металізовані штани й поліефірні спідниці, — чоботи, жилетки й капелюшки-казанки вийшли за межі гендерно-нормативної моди. Сексуальність героїні ховалася за шарами твіду й застебнутими під горло сорочками, але впевненість у собі й шарм жінки робили її вбрання найпривабливішим.

Бежеві вільні штани з високою талією, твідові костюми, краватки й жакети від Ralph Lauren — відразу після виходу фільму світ моди розпочав виробництво одягу за прикладом стилю Енні Голл. Коли костюмерка Рут Морлі давала інтерв’ю для Vogue 1978 року, вона вражено розповідала: "Зараз люди кажуть мені, що всі модні дівчата в Лондоні й Парижі вдягаються, як Енні Голл. Тепер це — сталий вираз".

Маріель Гемінґвей

Маріель Гемінґвей у фільмі Вуді Аллена "Мангеттен" грає 17-річну далтонську студентку, дівчину 42-річного чоловіка, в ролі якого виступає сам режисер. Ще зовсім юна 16-тирічна акторка мала показати дитячу наївність у поєднанні з дорослою витонченістю та мудрістю. Саме її стиль — стримані блузки, спідниці середньої довжини й балетки, — допомагає до кінця розкрити образ героїні й додати акторці впевненості.

Кейт Бланшет

Жанет "Жасмин" Френсіс — головна героїня фільму "Жасмин" (2013) з Кейт Бланшет у головній ролі, що задала моду на "просту розкіш". З невеличким бюджетом костюмерка Сьюзі Безінгер мала розшукати речі від провідних модних Домів: Louis Vuitton, Chanel, Fendi.

Кейт Бланшет розповідає в одному зі своїх інтерв’ю, що хоч Вуді Аллен і не має великого почуття стилю й моди і носить одне й те саме вбрання десятиліттями, він добирає найкращих костюмерів для свого кіно та дає волю акторам у виборі одягу. Єдине, на чому наполіг режисер, — Жасмин мала носити Chanel. Так за два дні Карл Лагерфельд у розпал Паризького тижня моди надіслав на прохання Кейт Бланшет саме той класичний жакет від Chanel, який довершив образ головної героїні. Щоб досягти потрібного ефекту, його кілька разів випрали в хімчистці та в кількох сценах поєднали зі звичайними блузками й спідницями, що надавало героїні, колишній світській левиці, вишуканого у своїй простоті вигляду.

Пенелопа Круз

Пенелопа Круз знялася всього в одному фільмі Аллена "Вікі Крістіна Барселона" (2008), але її персонажа запам’ятали всі. Її героїня — художниця Марія Елена — приголомшує у всіх сенсах цього слова. Вуді Аллен починає будувати її персонажа ще до того, як вона з’являється на екрані, в розмовах інших героїв про неї. Тож ми маємо уявлення про бурхливий темперамент художниці й магнетичну красу ще до знайомства з нею. Але її позиція, мова тіла, зоровий контакт з перших секунд захоплюють глядача. Послуговування то іспанською, то англійською, безперервне куріння, зміни настрою, ґвалт, який вона викликає; Марія Елена — кмітлива й божевільна. Але також еротична, зворушлива й наділена спокусливою, руйнівною красою. І стиль у неї такий же: безглуздо розпатланий, але незвичний та сексапільний, з розмазаною тушшю, волоссям у стилі Бардо, нічними сорочками у вигляді літніх суконь.

Головна костюмерка, Соня Гранде, блукала бідними районами іспанських міст, знаходила натхнення в привабливих офіціантках барселонських забігайлівок та купувала вбрання у справжніх вінтажних крамницях. Як результат — маємо не лише довершений образ головної героїні, а й нову моду: на сукні в стилі нічних сорочок.

Скарлет Йоганссон

Вуді Аллен в одному зі своїх інтерв’ю розповів про своє знайомство зі Скарлетт: "Вона потрапила в моє професійне життя випадково. Спершу в "Матч-пойнт" мала грати Кейт Вінслет, але в останній момент вона відмовилася через постійну втому… Ми мали за тиждень знайти когось, хто міг би зіграти одну з головних героїнь. Такою стала Скарлетт. Із першої зустрічі ми налагодили чудові стосунки. Вона чарівна, яскрава й кумедна. Коли вона з’являється на знімальному майданчику, настрій у всіх покращується на 200%. Скарлетт дуже талановита. Вміє співати, ідеально виголошувати драматичні промови та жартувати".

Не дивно, що в усіх трьох фільмах ("Матч-пойнт" (2005), "Сенсація" (2006), "Вікі Крістіна Барселона" (2008)), у яких акторка бере участь, костюмери намагаються підкреслити чарівність та сексапільність Скарлетт простим, але водночас стильним одягом. Ось, наприклад, біла сукня з "Матч-пойнту" стала візитівкою персонажа Йоганнсон та своєрідною "маленькою білою сукнею", що має бути в кожної дівчини.

Крістен Стюарт

Крістен Стюарт з’являється у фільмі Вуді Аллена "Світське життя" (2016) у ролі звичайної секретарки, яка перетворюється на світську даму. Відтворити атмосферу старого Голлівуду вдалося, зокрема, завдяки точному добору костюмів. Сьюзі Безінгер, відповідальна за вбрання на той момент уже в семи фільмах Аллена, переглянула всі архіви Chanel за 1930-ті, щоб створити для головної героїні найвдаліші образи. Від шортів дівчинки з Лос-Анджелеса, які довелося дуже спростити, щоб вони пасували до фінансового становища персонажа, до шовкових мереживних суконь і коштовного каміння світської левиці — усе це модний Дім розробив на прохання Аллена за тиждень. Крістен Стюарт була змушена пройти прослуховування й переконати режисера, що зможе зіграти таку контрастну роль. Вона не підвела Вуді Аллена і з допомогою одного з найбільших Домів моди стильно відтворила молоду американку, яка з околиць умить змушена переміститися до Беверлі Гілз.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.