Любовні багатокутники у фільмах Вуді Аллена
30 листопада день народження святкує легендарний режисер Вуді Аллен. Із цієї нагоди згадуємо найкращі любовні багатокутники у фільмах майстра — від "Ханна і її сестри" до "Вікі Крістіна Барселона".
Цього року Вуді Аллен готується до випуску 50-го повнометражного фільму — романтичної комедії "Фестиваль Ріфкіна". Картина розповідає про подружню пару Морте і Сью, які перебувають на фестивалі в Сан-Себастьяні: дружина у справах, а чоловік — щоб "приглянути за дружиною". Сью — професійний піарник і її новий клієнт — чарівний молодий режисер Філліп, від якого Сью не відходить ні на крок, через що викликає супроти себе підозри в чоловіка. І щойно герой уже починає утверджуватися в цих підозрах, він знайомиться з молодою дівчиною-лікаркою, що цілковито поділяє його смаки. Тепер уже Морту шукає приводів залишити дружини на годину-другу. Справжній майстер сплітати в одне полотно безліч доль, курйозів і поворотів, Вуді Аллен завжди був неперевершеним оповідачем. Тому історії про любовні "трикутники" й "багатокутники" у Вуді Аллена завжди виходили не тільки моралізаторськими, а й привабливими. Саме про них наш матеріал.
Один з найвідоміших фільмів Аллена, який приніс йому другий "Оскар", а також перемоги для Майкла Кейна і Даян Віст за найкращі ролі другого плану. Історія фокусується навколо Ханни (Міа Ферроу) — відомої актриси, чудової матері й дружини, а також її сестер — яскравої красуні Лі (Барбара Герші) і неприкаяної Голлі. А також двох чоловіків Ханни — нинішнього Елліота у виконанні імпозантного Майкла Кейна і колишнього чоловіка-невротика Майкла, роль якого зіграв сам Вуді Аллен. Так, тут Аллен зайшов на складну територію зради із сестрою дружини, відносин у родині й зачепив дуже складні матерії — сестринської любові й підтримки. Або ж їхньої відсутності. Якщо свого часу під час створення "Ханни і її сестер" Аллен цитував класичні фільми Інгмара Бергмана і Лукіно Вісконті, надаючи їхнім формулам звичної для нього легкості, то тепер сучасні режисери активно цитують "Ханну".
Один з найкращих фільмів Вуді Аллена в 90-х розігрує захопливу історію дружби, кохання й таємниць, які ми всі зберігаємо одне від одного. Знову Аллен в улюбленій іпостасі — інтелектуала-невротика Ленні, одруженого з яскравою жінкою Амандою. Цього разу роль вродливої дружини дісталася Гелені Бонем-Картер. Аманда вирішує всиновити дитину — хоче бути матір’ю, але не готова самостійно виносити дитя. Чоловік не хоче дітей, але погоджується. Усиновлений хлопчик виявляється напрочуд кмітливим і наш герой вирішує знайти біологічну матір хлопчика. Мамою виявляється "дівчина за викликом" Лінда Еш. Ленні стає наставником Лінди, бо вважає, що може в такий спосіб змінити її життя. І так, у цій історії так багато поворотів, що неминуче починаєш замислюватися про грецьку міфологію. "Велика Афродіта" — один з "обов’язкових для перегляду" фільмів Вуді Аллена, він також приніс "Оскар" виконавиці ролі Лінди, Мірі Сорвіно.
Один з найяскравіших фільмів Вуді Аллена у XXI столітті й уже точно одна з найулюбленіших стрічок сучасних глядачів. За сюжетом, дві подруги-американки — "правильна" Вікі (Ребекка Голл) і "навіжена" Крістіна (Скарлетт Йоганссон) приїжджають до Барселони на канікули. Знайомляться з художником Хуаном Антоніо (Хав’єр Бардем), який швидко зізнається, що вони йому обидві подобаються, і пропонує їм провести час разом. Віка, яка до того ж готується до весілля, вважає подібну пропозицію обурливою (спершу), а ось красуня-Крістіна не проти. Ситуація стає цікавішою з появою в домі Хуана експресивної колишньої дружини художника — Марії Олени (Пенелопа Крус). І так дивна атмосфера й зовсім перетворюється на дуже вибуховий коктейль. За роль у фільмі "Вікі Крістіна Барселона" Пенелопа Крус здобула "Оскар", а атмосфера на зніманні вочевидь була п’янкою, адже старі друзі Хав’єр Бардем і Пенелопа Крус стали парою й відтоді не розлучалися.
Це було лише питанням часу, коли Вуді Аллен вирішить зняти фільм про Париж — столицю не лише романтики, а й мистецтва за уявленнями широкого глядача. І звісно ж, Аллен знайшов можливість об’єднати ці аспекти простим, але ефективним методом. Головний герой — успішний сценарист Гіл Пендер (Овен Вілсон) їде до французької столиці разом з нареченою Інес (Рейчел Макадамс), щоб відвідати батьків майбутньої дружини. Інес зустрічає давнього приятеля Поля (Майкл Шин) і абсолютно зачаровується спілкуванням з ним, натомість Гіл не поділяє її захоплення. Він вирушає на прогулянку нічним Парижем і несподівано потрапляє в машину часу, завдяки якій зустрічає Ернеста Гемінґвея, подружжя Фіцджеральдів, Гертруду Стайн, Пікассо й Далі. Повернувшись уранці, Гіл розповідає про все Інес, але та й не думає вірити нареченому. Та й узагалі дуже захоплена спілкуванням з Полем. Під час подорожі в минуле Гіл зустрічає прекрасну Адріану (Маріон Котіяр), що у звичній алленівській манері чи то ускладнює, чи то спрощує безвихідну дилему героя: повернутися в реальність чи жити в мрії? "Опівночі в Парижі" змогла навіть перевершити касові збори фільму "Вікі Крістіна Барселона" й заробити новий "Оскар" для Вуді Аллена.
Яскравий і гламурний фільм Вуді Аллена про любовний багатокутник в гарній обгортці. У фільмі "Світське життя" автор переніс персонажів у 30-ті, епоху "золотої ери" Голлівуду й мафіозних колотнеч Нью-Йорка. Молодий бруклінець Боббі (Джессі Айзенберг) вирішує спробувати щастя в Голлівуді, де його дядечко Філ (Стів Карелл) став великим цабе. І, звісно ж, дядькові бракує часу, тому він доручає своїй помічниці Вонні (Крістен Стюарт) показати молодикові Лос-Анджелес. Боббі захоплюється Вонні, та й дівчина починає симпатизувати представникові Східного узбережжя, хоч і попереджає хлопця, що вже має стосунки з людиною, яка "перебуває у від’їзді". Та з приїздом до Нью-Йорка Боббі знайомиться зі сліпучою Веронікою (Блейк Лайвлі) і подальша випадкова зустріч із Вонні не обіцяє нічого гарного... "Світське життя" пронизане атмосферою 30-х від локацій до костюмів, але картинка не применшує точного авторського коментаря Вуді Аллена про зрадливість романтики й пристрасті.
Читайте також