Серіал місяця: "Крізь сніг" з Дженніфер Коннеллі
"Крізь сніг" — захопливий постапокаліптичний серіал про суспільство, яке розділилося на бідних і багатих, готових вбивати одне одного від ненависті. Перший сезон вже можна подивитися на Netflix.
У світі настав льодовиковий період. Винне в цьому, звісно, людство: препарат, винайдений для боротьби з глобальним потеплінням, замість того, щоб врятувати планету, заморозив все живе. Вцілілі люди рятуються на поїзді-ковчегу: це 1000 і 1 вагон, який без зупинки мчить крізь замерзлий світ назустріч невідомості. Заможні й сильні світу цього купили квитки й почуваються цілком комфортно: ходять у спа й на масажі, дегустують устриці й улаштовують вечірки в спеціальному клубному вагоні. Люди розділені на три класи — перший, економ і третій клас; є також майже "чистилище" — хвіст поїзда, у який в останню мить пробралися ті, кому забракло грошей на квиток. До них керівництво поїзда й пасажири першого класу ставляться як до диких тварин; вони голодують і вмирають від холоду. У хвості, звичайно, назріває бунт. Його може очолити Андре Лейтон — у минулому житті детектив убійного відділу, сміливий і харизматичний хлопець. До того ж уже в першій серії стає ясно, що він матиме важіль тиску на перший клас: у поїзді відбуваються таємничі вбивства, і тільки Лейтон може розслідувати справу, знайти винного й відновити звичний лад у першому класі.
Цей сюжет вам напевно знайомий: 2014 року південнокорейський режисер Пон Чжун Хо ("Паразити" якого стали міжнародним хітом 2019 року) зняв фільм "Крізь сніг" на основі французького графічного роману Le Transperceneige 1982 року. Трилер з Тільдою Свінтон у ролі моторошної диктаторки Мейсон, яка керує поїздом, визнали одним з найкращих фільмів року, а сама картина була зосереджена на темі соціальної нерівності — улюбленої в режисера. Центральну роль у серіалі 2020 року також віддали актрисі А-класу: Дженніфер Коннеллі з’являється в ролі Мелані Кавілл — пасажирки першого класу, яка працює "Голосом потяга", передаючи щоденні оголошення. Наприкінці першого епізоду ми дізнаємося, що героїня Коннеллі не звичайна пасажирка, а центральна особа історії.
Головний конфлікт як фільму, так і серіалу — це протистояння системи й людей, яке виражається в конфлікті двох конкретних персонажів — умовного "начальника" поїзда й представника "хвоста", який очолює протестний рух. І якщо в повнометражному фільмі це був яскравий, гротескний дует Тільди Свінтон і Кріса Еванса, то в серіалі каналу TNT дует не слабкіший, хоча зовсім інший. Героїня Дженніфер Коннеллі хоч і жорстка, але співчутлива, і з першої серії глядачеві здається, що вона здатна зрозуміти тих, хто не належить до першого класу; набагато гнучкіший і хитріший персонаж актора й репера Девіда Діггса, який грає Андре Лейтона. Той готовий співпрацювати із системою на вигідних йому умовах.
Шоураннер серіалу Джош Фрідман вважає: sci-fi — чудовий жанр, щоб показати проблеми класового поділу, ненависті й того, як зароджуються протести та революції. І якщо у фільму Пон Чжун Хо було всього лише дві години екранного часу, щоб показати внутрішній світ поїзда й наростання протесту, то в серіалі "Крізь сніг" є щонайменше два сезони (а якщо рейтинги будуть високі, то й більше), тому деталі тут смакують. Завдяки тому, що головний герой "завербований", ми проникаємо в поїзд і бачимо все його очима: тут є і басейни, і розкішні спа, бари з коктейлями, є нічний клуб, де можна танцювати до ранку. Поїзд — модель світу, нехай і збочена, тут є навіть морг — холодне місце з ящиками, куди поміщають невгодних у стані стазису, своєрідного летаргічного сну, завдяки ін’єкції спеціального препарату. Є розкішні, немов рай, вагони-теплиці з фруктами й овочами — мрія для жителів "хвоста", які перебиваються недоїдками. Сцени з їжею знято підкреслено гротескно: перший клас вербує детектива легко, нагодувавши його гарячим крем-супом і сендвічами із сиром. Це страшно й дивно водночас, що в майбутньому людей легко розділити на ситих і голодних.
Серіал вирізняє увага до деталей, тому його дуже цікаво дивитися. Серед цих деталей і вигадливі костюми, які розробила художниця Кароллін Кренстоун. Її завданням було через гардероб показати класові відмінності. Художниця розповідає, що її команда не просто штучно зістарювала одяг для жителів "хвоста", але також домагалася ефекту такого одягу завдяки освітленню на майданчику й відблискам на тканині. Жителі "хвоста" носять натуральну бавовну й вовну, тому що, як пояснює Кренстоун, "тканини з натуральних волокон старіють набагато краще, ніж синтетичні тканини". Їхній одяг не чорний, але сіро-коричневий, приглушений — немов допомагає їм бути непомітними й залягти на дно перед важливим стрибком. Водночас жителі першого класу буквально виставляють напоказ своє багатство. Важкі шуби з натурального хутра, коштовності й вечірні зачіски — щоб усі бачили, що в них все найкраще та найдорожче.
У героїні Дженніфер Коннелі по-справжньому гарний костюм: це форма темно-синього кольору, сувора й елегантна, у ній нічого зайвого. Вечорами, закінчивши роботу, вона перевдягається в худі з капюшоном і ще більше стає схожа на звичайну людину, ніж видається на перший погляд.
Перший сезон серіалу "Крізь сніг" можна подивитися на Netflix.