До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Найстильніші фільми, які змагатимуться за "Оскар" цьогоріч

12 березня в Лос-Анджелесі відбудеться найпрестижніша премія кіносвіту "Оскар". В очікуванні церемонії ми уважно вивчаємо номінантів. Сьогодні фокус на найстильніших фільмах минулого року.

"Вавилон"

Про стрічку "Вавилон" можна насамперед сказати, що її автор режисер Дем’єн Шазелл нічого не робить навпіл. Незалежно від того, чи то декорації (було використано 120 локацій), чи то величезна кількість різноманітних персонажів і змін одягу – це фільм дійсно епічних масштабів. Щоб продемонструвати увесь гламур Голлівуду сторічної давнини, було створено 7000 костюмів.

Реклама

Кадр з фільму "Вавилон"
Кадр з фільму "Вавилон"

"Цей фільм можна порівняти зі швидкісним потягом, — згадує дизайнерка костюмів "Вавилона" Мері Зофрес, яка вже працювала над такими масштабними проєктами, як "Ла-Ла-Ленд", "Хай, Цезарю!" та "Індіана Джонс і королівство кришталевого черепа". – Ухвалювати складні рішення було потрібно по 50 разів на день. Ці рішення стосувалися, зокрема, і того, у що одягнути персонажку Марго Роббі, а їй потрібно було знайти щось таке, що запам’ятовується миттєво – нам були потрібні справжні культові речі, які потім будуть цитувати". Таким чином ми вперше зустрічаємо Неллі, героїню Марго Роббі, у привабливому червоному вбранні з глибоким V-подібним вирізом, який виглядає так, ніби вона щойно зробила його сама. Також Зофрес додає, що все було додатково ускладнено тим, що режисер Дем’єн Шазелл "не хотів бачити нічого, що він бачив в інших фільмах про 1920-ті".

Кадр з фільму "Вавилон"
Кадр з фільму "Вавилон"

Кадр з фільму "Вавилон"
Кадр з фільму "Вавилон"

"Чорна пантера: Ваканда назавжди"

"Чорна Пантера", яка вийшла на екрани 2018 року, стала справжнім гітом, і місцями мода в стрічці отримувала важливіше місце, ніж супергеройський сюжет. Фільм Раяна Куглера тоді не тільки зібрав три нагороди "Оскар", а й надихнув купу кіноглядачів одягнутися у персонажів фільму. Модні дизайнери навіть шукали натхнення для своїх нових колекцій у стрічці, а тисячі користувачів Інтернету намагалися відтворити крейдою білий малюнок на обличчі, як у воїна Шурі, натхнений реальними племенами Каро та Сурі, а дизайнерка з костюмів "Чорної пантери" Рут Картер стала першою темношкірою жінкою в історії, яка отримала цю нагороду. Тому планка була поставлена надвисока, і фанати тільки гадали, чи зможе "Чорна пантера: Ваканда назавжди" стати не менш цікавою та ефектною.

Кадр з фільму "Чорна пантера: Ваканда назавжди"
Кадр з фільму "Чорна пантера: Ваканда назавжди"

Кадр з фільму "Чорна пантера: Ваканда назавжди"
Кадр з фільму "Чорна пантера: Ваканда назавжди"

Чергова номінація на "Оскар" доводить, що команда спромоглася, а слова Рут Картер одному з журналістів, що вона як робила раніше свою роботу, так і продовжує її робити, лише підтвердили професіоналізм цієї талановитої жінки. "Мій робочий процес — незмінний. Я завжди починаю з глибоких досліджень, мені важливо розуміти суть, історичні та культурні фактори, щоб братися за той чи інший проєкт. Єдина різниця між двома "Чорними Пантерами" — це розширення георафії. Якщо в першій частині ми були сфокусовані на Африці, то зараз у нас додалася мезоамериканська цивілизація. Іншими словами, на знімальному майданчику було задіяно багато води, і ми насамперед мали це враховувати". Всього для фільму було зроблено біля 400 костюмів, сто з яких якраз і були пов'язані з підводним царством Талокан. Для цього Картер консультувалася з істориком народності майя Херардо Алданою та спиралася на історію Мезоамерики. Так, складна шия головного злодія фільму Немора зображує двоголову змію майя, яка оточує велику перлину, що символізує воду, а його рукавиці та нарукавні пов’язки містять справжні історичні ієрогліфи. Подібно до того, як Картер опиралася на реальні африканські культури в своєму зображенні Ваканди, важливо було внести якомога більше культурної точності в решту вигаданого всесвіту Marvel.

Кадр з фільму "Чорна пантера: Ваканда назавжди"
Кадр з фільму "Чорна пантера: Ваканда назавжди"

"Елвіс"

Оскароносна Кетрін Мартін працювала над костюмами до байопіка "Елвіс", що став одним із найяскравіших фільмів минулого року. Перед художницею з костюмів стояло одне важливе завдання – продемонструвати 30 років кар'єри Елвіса Преслі на екрані з усіма її злетами, переродженнями та падіннями. Чотириразова володарка "Оскара" розповідала в інтерв/ю, що її зацікавила здатність Преслі поєднувати елементи блюзу, кантрі, госпелу та року в особисту естетику, пихатість якої приховувала постійний страх сцени. Вона також була заінтригована розмиттям його гардеробів на сцені та поза нею — що зумовило майже сотню змін костюмів для актора Остіна Батлера протягом знімань — і те, як безстрашність цієї моди зробила його стилістом ще до того, як таке поняття з'явилося.

Кадр з фільму "Елвіс"
Кадр з фільму "Елвіс"

"Якщо ви подивитися на його одяг, то спочатку це будуть бунтарські 1950-ті. Потім він йде в армію і перетворюється на витончену кінозірку 60-х, яка носить класичніший гардероб. Я думаю, що, можливо, він трохи заблукав під час роботи саме в кіноіндустрії, але він був найбільш високооплачуваним актором цього періоду, а це знову підкреслює його талант, — описує цю трансформацію героя Кетрін Мартін. — Потім він виривається в ексклюзивному автомобілі 1968 року, і ви бачите переосмислення квінтесенції бунтаря-байкера 50-х років у чорній шкіряній куртці та штанах. А вже у 1970-х Елвіс стає суперзіркою та супергероєм у білому комбінезоні. Як бачимо, кожна його особиста трансформація була пов'язана зі зміною його гардеробу, і на екрані ми мали чітко це показати, зберігаючи історичну достовірність і підкреслюючи характер нашого героя".

Кадр з фільму "Елвіс"
Кадр з фільму "Елвіс"

Кадр з фільму "Елвіс"
Кадр з фільму "Елвіс"

"Все скрізь і водночас"

Фантастична стрічка "Все скрізь і водночас" отримала цього року одразу 11 номінацій на премію "Оскар", одна з яких – це робота художниці з костюмів Ширлі Курата з Лос-Анджелесу. "Все скрізь і одразу" — це науково-фантастичний пригодницький фільм, який розповідає історію героя з новими здібностями, який повинен боротися з небезпеками мультивсесвіту, коли міжвимірний розрив розплутує реальність, тому перед Курата стояла амбітна задача – створити костюми, які змінюватимуться і з часом (кілька десятиліть), і в різних мультивсесвітах.

Кадр з фільму "Все скрізь і водночас"
Кадр з фільму "Все скрізь і водночас"

У фільмі можна побачити змішання найрізноманітніших стилів та епох – від білого комбінезону, натхненого образом Елвіса Преслі, та образів у дусі 1980-х до безглуздих речей, які приміряє актриса Джеймі Лі Кертіс у ролі бібліотекаря Деірдри Бобердр. Художниця з костюмів зізнається, що шукала натхнення в азіатському кіно – "Тигр підкрадається, дракон ховається" та "Любовний настрій", а головним лихом для неї були бюджетні ліміти, що часто буває з інди-фільмами. Однак, попри складнощі, їй вдалося створити багатогранні образи, які не розчаровують глядача протягом усього фільму. Кількість номінацій про це красномовно свідчить.

Кадр з фільму "Все скрізь і водночас"
Кадр з фільму "Все скрізь і водночас"

Кадр з фільму "Все скрізь і водночас"
Кадр з фільму "Все скрізь і водночас"


"Місіс Гарріс їде у Париж"

"Міссіс Гарріс їде у Париж" — історія про те, як можна закохатися у сукню. У фільмі розповідається про місіс Гарріс, прибиральницю в Лондоні 1950-х років, яка, овдовівши, їде до Парижа в пошуках сукні Dior. Костюми для стрічки режисер Ентоні Фабіан доручив створювати Дженні Біван, роботу якої можна було побачити в останній "Круеллі", а також в історичній драмі "Король говорить". Цікаво, але художниця з костюмів доти практично не була знайома з історією французького бренду Dior, а погодилася взяти участь у проекті через виконавицю головної ролі Леслі Менвілл, з якою давно хотіла попрацювати.

Кадр з фільму "Місіс Гарріс їде у Париж"
Кадр з фільму "Місіс Гарріс їде у Париж"

"Мене дуже захопила історія про жінку, яка реалізує свою мрію, наполегливо працюючи, щоб її здійснити, – розповідає Біван. – Мені пощастило потрапити до архівів бренду, глибше дізнатися про його історію, доторкнутися до оригінальних речей, щоб краще зрозуміти, що саме нам потрібно в кадрі. Однак змушена визнати, що архіви не такі й великі – 70 років тому бренди не опікувалися формуванням своєї спадщини, речі продавали і все, тому сьогодні їх доводиться шукати крупицями у приватних колекціях".

Кадр з фільму "Місіс Гарріс їде у Париж"
Кадр з фільму "Місіс Гарріс їде у Париж"

Кадр з фільму "Місіс Гарріс їде у Париж"
Кадр з фільму "Місіс Гарріс їде у Париж"

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.