Як створювали костюми Кіри Найтлі для фільму "Колет"
Художник по костюмах фільму "Колет", Андреа Флеш, розповіла про складнощі створення костюмів для біографічної драми, і про те, як актриса Кіра Найтлі, яка виконала головну роль, виявилася барометром смаку Прекрасної епохи. Фільм виходить у світовий прокат у січні.
"Колет" – біографічна драма про Сидоні-Габріель Колет, одну з перших феміністок у світовій історії. Вона була дружиною популярного письменника і критика Анрі Готьє-Віллара і, при цьому, була його літературним двійником: вона написала для чоловіка серію романів, яку Анрі видав під своїм ім'ям.
Від покірної дружини скромного сільського виховання до найвідомішої письменниці початку XX століття: життя Сидоні-Габріель Колет – мрія біографа. Вона писала про свій власний шлях до статусу всесвітньо відомої жінки: спочатку про те, як була письменником-примарою для свого чоловіка Віллі в Парижі, а потім, як стала самостійним автором. Очевидно, що костюми в цьому фільмі режисера Уоша Уестморленда настільки ж фантастичні, як і історія Колет.
Робота над костюмами почалася з вивчення портретів Колет, історичних фотографій та картин Жана-Жоржа Беро, Фернана Туссена і Едуара Вюйара. "Мистецтво тієї епохи майже фотореалістичне", – розповідає Андреа Флеш. "Я практично відчувала тканини, кольори, деталі і запахи того часу".
Вона витратила рік на пошук оригінальних речей, тому що, вона вважає: "неможливо зробити костюм таким, яким він був насправді ... мода тоді була зовсім іншим явищем". Щоночі вона переглядала сайти, досліджуючи методи мікрошви і купуючи дрібнички, щоб компенсувати відсутність тих чи інших елементів одягу. "Я люблю деталі. Навіть коли ви не бачите їх на екрані, ви відчуваєте, що вони є – і це найважливіше", – розповідає вона.
Наприклад, брошки Колет – це ледь головна опора її зовнішнього вигляду і ключ до розуміння її характеру. Брошка у вигляді райських птахів, майстерно прикріплена до білої сукні, символізує любов; шпилька-півень позначає її коріння і внутрішній конфлікт, пов'язаний з життям у Парижі; прикраса у формі бульдога – це ода її коханому домашньому улюбленцеві. "Я не можу передати, наскільки я була щасливою, коли знайшла шпильку для собаки", – сміється Флеш, коли згадує безсонні ночі і кілометри переглянутих сторінок в інтернеті.
Поряд зі своєю прихильністю абсолютної автентичності, Флеш вплітала мужність у кожен елемент гардероба Колет. Замість обмежених манер своїх ровесниць Колет створила власний фірмовий стиль: чорно-білі штани-кюлоти – "в той час жінки носили їх тільки для їзди на велосипеді!", прості блузки, краватки, укорочені жакети, а потім, нарешті, чоловічий костюм, коли вона починає роман з Міссі (Деніс Гоф), яка вмовляє Колет піти від чоловіка Віллі (Домінік Вест).
"Я зробила костюми одночасно простими і шикарними, трохи в стилі Томбо. Кіра в цих образах була дуже органічною. Костюми мають такий чудовий вигляд завдяки їй", – ділиться Флеш. "У неї тендітне тіло, але в ній стільки сили. Цей баланс чоловічого і жіночого був моєю метою".
Найтлі, яка не раз з'являлася на великому екрані в корсеті, виявилася цінним барометром смаку. "З першого погляду вона знала, спрацює той чи інший одяг, – зазначає Флеш. – Крім того, що їй доводилося грати, вона повинна була ще й думати про крихкість костюмів". Наприклад, золотий єгипетський сценічний ансамбль, який Колет одягає під час свого першого виступу в якості танцівниці, став особливо хитромудрим: через тісний бюстгальтер і широку спідницю рухи вдавались скутими. Хитрий головний убір, зроблений на сцені, також виявився занадто важким для носіння. Проте, всі костюми – дуже красиві, з безліччю чаруючих деталей. "Я дійсно в захваті від результату", – підсумовує Флеш.
За матеріалами: Vogue.co.uk