КУПИТИ КВИТКИ

Художник Макс Шкіндер – про те, як перетворити автомобіль в арт-об'єкт

ART INSPIRED BY THE 8 – це історія про натхнення і барвисту палітру його проявів від української команди BMW, у межах якої спортивне купе перетворилося в об'єкт сучасного мистецтва – яскравий, зухвалий, помітний. Його автором став художник Макс Шкіндер, що зумів поєднати свій творчий погляд з енергетикою німецького бренду.

Реклама.
Куратори проекту довго шукали художника, який зможе тонко відчути естетику автомобіля і передати її в авторському стилі. Макс Шкіндер добре відомий у світі автомобільного дизайну, зараз він обіймає посаду провідного спеціаліста з розробки екстер'єру нових моделей суперкарів компанії McLaren, і його експертиза говорить краще від найгучніших слів. Vogue.ua він розповів про секрети свого твору під час спільних зйомок напередодні презентації проекту.

Зйомка відображає процес створення віжуалів для THE 8. Наскільки вони збігаються з реальністю? Як ви працюєте насправді? Який вигляд має і де розміщена ваша майстерня?

Відео створювали в Києві. Я часто буваю тут, але живу і працюю в Лондоні, там же зародилася ідея THE ESSENCE (назва роботи Шкіндера, переклад з англ. "сутність" – прим.ред.). За замовчуванням у нас не було завдання відтворити мій робочий простір у Великобританії, більше того, в моїй робочій студії все ультраконфіденційно – тому технічно це було малоймовірно. Це зіграло на руку: занадто буквальне трактування, без внутрішнього "самокопання", отримало б вигляд механічного відображення процесу. І ми вирішили зробити акцент на невідчутному і закулісному: концентрації і настрої, намацуванні перших ліній, пошуку, фрустрації і навіть почуттю прокрастинації – тобто спробували вловити внутрішні рухи в період створення проекту. Тому відео є провідником, скоріше, не в мою майстерню, а в стан, у який я поринаю, коли працюю, що значно особистіше. Хоча в реальному житті костюми під час малювання я не вдягаю, кінцівка завжди одна і та ж – руки, одяг, стіни і підлоги в фарбі.

<b>БМВБэк</b>

Творчість – це не вибір. Це вирок, безвихідь, бо іншого ви не вмієте або не хочете вміти. Процес формування ідеї захоплює вас в абсолютно різних локаціях ваших буднів: у транспорті, в овочевій крамниці, в кіно, в майстерні, в ліжку. Іноді найбільш невідповідна обстановка може стати сильнішим тригером цікавої думки, ніж коли ви виділили під цю ідею точні години і конкретне місце, і наче говорите їй: "У мене є на тебе 15 хвилин тут і зараз, не спізнюйся". Ідеї не люблять, коли їх кваплять.

Скільки часу знадобилося на розроблення і втілення проекту?

Від перших перемовин, пошукових ескізів і альтернативних варіантів до створення фінального макета і його трансферу (нанесення) на THE 8 – проект тривав близько трьох місяців. Здебільшого його вели віддалено, в трьох країнах – Англії, Україні, Німеччині.

Що вас надихало?

Перед початком роботи над ескізами я занурився в історію бренду. Команда BMW розповіла, що натхненням для цього проекту загалом послугувала колекція BMW Art Cars, добре відома не тільки в автомобільному світі культовими моделями марки, але і в колах образотворчого мистецтва – авторами художніх робіт на їх основі. Так ми відкрили новий розділ цієї арт-історії в Україні. Потім я звернув увагу на факт, що перше покоління 8-ї серії виробляли з 1990 до 1999 року, і тільки через 19 років, 2018-го, концерн BMW викотив друге покоління легендарної "вісімки". Тобто між ними був інтервал у часі, який і послужив відправною точкою. Мені хотілося через метафоричний образ передати глибину і відстань між роками, які для бренду були багато в чому знаменними. Безумовно, першим ключовим елементом став контур фірмової решітки радіатора, яка безпомилково впізнається у всіх поколіннях бренду незважаючи на різноманітність інтерпретацій. Мені здалося цікавим збігом, що фірмові "ніздрі" марки в перевернутому положенні мали вигляд цифри "8", що було дуже символічно саме для моделі THE 8.

Асоціативний ряд включив у себе знак нескінченності, структуру молекули ДНК і навіть олімпійські кільця. Справа в тому, що кожне з кілець символізує один з п'яти континентів, і я подумав: якщо створити орнамент з восьми елементів, у якому кожен з них відобразить одну з восьми серій бренду, це буде міцною основою концепції. Згодом геометрія патерну перетнула перехресні контури BMW Kidney Grille, так натякає глядачеві на час, спадщину і перспективу.

Ви кажете, що вдень ​​ви дизайнер, а вночі – художник. В який час доби ви працювали над проектом? Більше як художник чи дизайнер?

Це був дуже відповідальний для мене проект на трьох рівнях. Як художник, я хотів зробити щось незвичайне, експресивне, майже гіпнотичне. Як дизайнер, я розумів: що б я не зробив, це повинне мати пояснення і нести чітку думку. І третій рівень дуже особистого характеру: з дитинства я пам'ятаю першу сімейну автівку – батьківську BMW 518i, на той час найкрасивішу з усіх, що я коли-небудь бачив. Це стало сімейною традицією: моїм першим особистим авто теж виявився BMW. Тому, крім усього іншого, я шанувальник марки, і для мене стати частиною проекту було майже як зірвати джекпот. Звідси відповідь: працював і вдень, і вночі.

Що вас зворушує в автомобілях? Їхня форма, швидкість чи динаміка?

Форма. Вона складається з ліній і пропорцій. Коли ви дивитеся на авто і знаєте, що воно вам подобається, але не розумієте, чому – це і є пропорції.

THE ESSENCE офіційно представили на відкритті міжнародного ярмарку галерей і арт-об'єктів Kyiv Art Fair.

Фото/відео: Artur Verkhovetskyi

Стиль: Olaa Zhyzhko

Асистент стиліста: Liza Rakovska

Макіяж і зачіски: Lera Peslyak

Сет-дизайн: Tanya Kantemirova @ComilfoDecor

Продюсер: Marina Sandugey-Shyshkina

Локація: Art zavod Platforma

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.