6 головних виставок вересня
Ярмарок сучасної фотографії, акварелі з зображеннями занедбаних будівель на сході України і незвичайні "жіночі" аплікації – з настанням осені мистецьке життя в Києві активізувалось.
З 6 вересня по 10 жовтня в Naked Room

Спільна виставка Анни Щербини та Сергія Сабакаря – зворушливий і дуже естетичний проєкт. Об'єднують серію робіт поняття "романтизм" і "руйнування". Серія Анни "Деякі з краєвидів Лівобережної України" – акварельні зображення зруйнованих будівель на сході України, а проєкт Сергія Сабакаря "Розрив" – малюнки, в основі яких скріншоти онлайн-прогулянок Google-картами по популярних туристичних місцях Європи.
"Проєкт Анни і Сергія обережно повертає нас до злободенних тем, які стають все більш примарними, однак нікуди насправді не зникають з нашого життя, – кажуть куратори Марія Ланько і Єлизавета Герман. – Цей занепад, війна, а ще – байдужість і забуття "пересічних громадян", для яких щоденна реальність не більше, ніж медійна картинка. Цей проєкт поєднує естетичне і критичне, і точно ілюструє тезу про важливість робити мистецтво політичним, а не мистецтво про політику".
З 6 вересня по 6 жовтня в Voloshyn Gallery

На перший погляд нова серія Анастасії Подерев'янської – текстильні аплікації, виконані в традиційній техніці "жіночих" ремесел: вишивки та шиття. Але все цікавіше: за допомогою вишивки Анастасія зображує людські органи: серце, матку, яєчники. "Органи" у виконанні художниці – естетичні: панно зшиті з клаптів вишитих рушників і серветок з мереживом (все зроблено вручну), зі вставками з парчевої тканини. "Сьогоднішні технології пропонують необмежені можливості, які ще вчора здавалися фантазією, – каже художниця. – Тіло людини – не виняток, воно перетворилося на своєрідний конструктор, який можна змоделювати за власним бажанням і вибрати відповідний варіант". Анастасія – активна учасниця міжнародних ярмарків: Scope Miami Beach (2017), VOLTA Basel (2018) і viennacontemporary (2018), а вже в листопаді візьме участь у The 8th WTA International Biennial of Contemporary Textile Art у Мадриді, Іспанія.
З 5 вересня в Mironova Foundation

Виставка LIFE. STILL. LIFE Наталії Корф-Іванюк – переосмислення класичного жанру натюрморту в живописі. Наталя інтерпретує натюрморти Едуарда Мане, створені ним у кінці життя, в 1880-х роках. Важко хворий митець після візитів друзів писав невеликі за розміром натюрморти з подарованих квітів. "Це моє посвячення генію, моя спроба дати другий шанс "традиційним" ідеям, – каже художниця. – Я хочу змінити горезвісну парадигму образу "мертвої натури", хочу нове гасло: Life.Still.Life".
З 12 вересня по 8 жовтня в арт-просторі Set

У 1970-1990-і роки Харків був в авангарді фотографічного мистецтва. Його центр – група "Час", співзасновником якої був знаковий для українського мистецтва фотограф Євгеній Павлов (до слова, серія Павлова "Скрипка" стала першим зображенням оголеного чоловіка в Радянському Союзі). Роботи Євгенія немало визначили і сформували поняття харківської школи фотографії. Велика ретроспектива фотографа відбувається в галереї Set, а називається – "Вулиця Свободи". До експозиції увійшли роботи з майже всіх серій Павлова: "Скрипка" (1972) – знакова масова зйомка чоловічої оголеної натури; Delirium tremens (1983) – образна документація стану "білої гарячки"; "Будинок побуту" (1975-2003) – історія повсякденного життя людей і речей в пізньому СРСР і знову України. "Було таке сильне почуття соціального відчаю, навіть кохання його перекривало. Коли ми займалися фотографією в 70-х, дозволити собі суб'єктивність було досить сміливим кроком", – розповідає Євгеній Павлов.
Роботи Євгенія Павлова показували на виставках в Європі та Америці. Зараз вони перебувають також у музейних та приватних колекціях Іспанії, Італії, Литви, Німеччини, Польщі, Росії, США, України, Франції, Швеції, Японії.
З 13 вересня у просторі IZONE

Виставка "Корозія характеру" під опікою Катерини Філюк і Алессандри Тронконе побудована на діалозі між італійськими та українськими художниками і торкається проблематики праці як дзеркала для розуміння сучасної реальності. Кураторська концепція націлена на з'ясування того, як у сучасному світі ідея праці впливає на приватне життя з погляду особистісних відносин, вільного часу та існування людини в суспільстві. Символічно, що виставка відбувається у просторі IZONE, що працює на території активного кораблебудівного заводу: це місце, зауважують куратори, передбачає рутину і фіксований графік роботи.
Учасники виставки: Євгенія Бєлорусець, Єгор Анцигін, Джудітта Вендраме, Антоніо делла Гуардіа, Паоло Пателлі, Олексій Сай, Дієго Чібеллі.
З 26 по 29 вересня в галереї "Лавра"

У кінці вересня в Києві відбудеться PHOTO KYIV FAIR 2019 – щорічний ярмарок фотографії. Серед учасників – українські та європейські галереї: Галерея 5.6, Abramovych Gallery, Mironova Gallery, "MYPH" Gallery, Pavlovka Gallery. Серед найцікавіших спецпроєктів – зворушлива серія "Фотографічні скульптури" французького фотографа Фреда Жагено, натхненна малюнками Густава Клімта і присвячена дослідженню жіночого тіла. Ще один цікавий проєкт – "Геометрія міста" українського фотографа Сергія Рістенка. Сергій фотографує на дрон і пропонує по-новому поглянути на буденні речі – наприклад, рідне місто. Світлини, зроблені з висоти, надихають незвичним поглядом на звичайні місця, які ми щодня бачимо внизу, на землі.