Promotion
Індустрія краси розвивається у всьому світі – тільки у США працює майже 1 млн. салонів краси, які генерують $ 40 млрд виручки на рік. Б'юті-бізнес привабливий і для багатьох підприємців в Україні. Власниця салону краси Jennys Beauty, Дарина Гальчак, розповідає про те, що потрібно для запуску по-справжньому успішного проекту в beauty-сфері.
Салон краси відкривають в різних локаціях, вибір яких, зазвичай, залежить від типу проекту. Наприклад, проекти економ-класу найчастіше розміщують у спальних районах з густою забудовою житловими будинками: їх мешканці і працівники найближчих магазинів і офісів стають клієнтами салону.
Салони бізнес і преміум-класу розташовують в центрі міста. Вони надають більш широкий асортимент послуг, орієнтовані на людей з високим достатком. Салони бізнес-класу нерідко розташовують на жвавих вулицях і поблизу станцій метро, преміум-проекти – в більш тихих місцях.
До приміщень салонів краси пред'являють досить жорсткі вимоги: вони повинні відповідати санітарним нормам, бути певного розміру і так далі.
Залежно від типу салону і кількості робочих місць визначається розмір приміщення. Площа салонів економ-класу не може становити менше 50 кв. м, площа проектів бізнес-класу – менше 100 кв. м.
Ретельну перевірку проходять співробітники: необхідно мати відповідну до рівня салону кваліфікацію, медкнижку, регулярно проходити огляди. Контролюється також якість і кількість обладнання і матеріалів. Наприклад, білизна в салоні повинна бути в трьох екземплярах: один в роботі, другий в пранні, третій змінний.
Повний список устаткування також залежить від типу салону. Але до необхідного мінімуму належать професійні крісла з підйомними механізмами (пневматичні або гідравлічні), сушки для волосся, мийки, апарати для хімічної завивки. Для косметологічних послуг знадобиться відповідне обладнання.
Важлива наявність якісних робочих інструментів для майстрів: щипців, фенів, плойок. Знадобиться і багато витратних матеріалів – фарби, лаків ...
Просунуті проекти можуть використовувати інноваційні технології на кшталт доповненої реальності. За допомогою таких інструментів можна показати клієнту, який вигляд він матиме з новим макіяжем або стрижкою ще до надання послуги. Такі рішення пропонують, наприклад, стартапи Perfect Corp і ModiFace – їх використовують такі бренди як Sephora, Estee Lauder і L'Oréal.
Мабуть, один з найважливіших елементів успіху beauty-проекту поряд з вибором концепції і вдалої локації – це підбір персоналу. Саме від кваліфікації кожного співробітника залежатиме популярність салону. У хороших майстрів завжди багато "своїх" клієнтів, які приходять саме до них.
Цим можна користуватися і для розкрутки бізнесу, залучаючи майстрів з великою клієнтською базою, проте будувати роботу тільки на цьому підході складно. Якщо така зірка завтра піде, салону це може завдати серйозної шкоди. Тому, зазвичай, міцні проекти комбінують запрошення таких популярних майстрів і підготовку власних кадрів. При цьому, у всіх співробітників, які надають послуги, має бути профільна освіту і досвід роботи, особливо якщо мова йде про салони бізнес і преміум-сегментів.
Відкрити салон краси – непроста справа, проте за умови належного підходу і завзятості можна розраховувати вийти на окупність протягом року-двох. Ми запускали салон Jennys Beauty по інструкції, наведені вище, і сьогодні проект успішно працює.