Як сучасні бренди презентували українські традиції під час Ukrainian Fashion Week

З 1 до 4 вересня включно після тривалої перерви в Києві проходив Ukrainian Fashion Week. На Тиждень моди в столиці зібралися іноземні гості та медіа, fashion-ентузіасти та інфлюенсери, попри складний через щоденну агресію росії тиждень. Повернення UFW стало символом опору української модної спільноти як частини культури, яка прагне розвитку та висвітлення актуальної ситуації в Україні у світі. Vogue.ua об'єднав в одному матеріалі бренди, які продовжують традицію українського костюма, втілюючи історичні елементи одягу в сучасних комплектах, весільному вбранні та вишуканих сукнях. Далі дивимося, чим дивували бренди цього Тижня моди.

Весільна колекція GAPTUVALNYA

У колекції "Віно" GAPTUVALNYA дослідили українські весільні обряди. Колекція складається із переосмислених на сучасний лад святкових суконь, в яких зберегли основні весільні елементи Гуцульщини. Наприклад, раніше обов'язковим атрибутом вінчального костюма тут були ґуґлі — верхній одяг із вовни. У колекції його переосмислили і виготовили з шовку. "Віно" є маніфестом бренду, який полягає у любові до традицій та водночас відкритості до нового, що дозволяє українській культурі не лише виживати, але й процвітати у сучасному світі.

На презентації колекції дизайнерка бренду Наталія Гергелюк продемонструвала глядачам один із найголовніших весільних обрядів — покривання молодої. Покривання — найдраматичніший звичай, який символізував перехід дівчини у заміжжя. Він був продовженням посаду молодих, а розпочинався розподілом короваю.

Презентація GAPTUVALNYA

Колекція про власну цінність від DELEGAN

Для створення колекції сезону осінь-зима 2024/2025 дизайнерка бренду Оксана Делеган звернулася до історії та самопізнання через одяг, аби віднайти нові техніки та творчі опори в сучасності. Головним натхненням колекції стала квітка білої волошки, яка є символом тендітності, жіночності, самоцінності.

Силуети та аплікації квітки помітні на більшості виробів колекції, серед яких спідниці та блузи, структурні костюми та вільні сукні. Основними кольорами колекції стали мінімалістичні чорний та білий. Дизайнерка експериментувала з прозорістю, вишиваючи шовковими нитками авторський орнамент. Знакові для бренду плахти знайшли себе у новому дизайні та стародавній техніці виконання.

Вечірня колекція Khrystyna Rachytska

Про опір та духовну силу й колекція вечірнього вбрання етнобренду Khrystyna Rachytska. У ній увага акцентується на ручній роботі та поєднанні традиційного ремесла української вишивки з сучасними матеріалами та методами обробки. Надихалися у бренді 100-річними автентичними взорами, які посіли своє місце на осучаснених сукнях.

У виготовленні вбрання використовували суто природні та традиційні матеріали, як-от льон, коноплі, шовк та вовну, які стали основою блуз, суконь, жакетів, спідниць та штанів. Не зраджуючи собі, дизайнерка надала перевагу спокійним відтінкам чорного, сірого, молочного та білого. Вишукані образи поєднали в собі декоративні елементи, зокрема притаманні Гуцульщині, Буковині та Поділлю. І знайшли відгук у серцях поціновувачів етнічних мотивів у всьому світі.

Популярне на VOGUE