Український бізнес нині переживає нелегкі часи, а серед найпостраждаліших від карантину сфер ресторанний бізнес, туризм і модна індустрія. Марка smart-валіз Have A Rest якраз пов’язана з двома останніми й ми вирішили дізнатися в її засновниці Аліни Долиніної про особливості ведення бізнесу в турбулентний час і про те, на чому заощаджувати не можна.
Концепція Have A Rest дуже проста — мандри в нас починаються з валізи, адже етап підготування до подорожі мрії не менш важливий, це вже його частина. Нам хочеться, щоб ви ще вдома відчули той самий travel-настрій і сповнилися духом пригод. Ну й соковиті фото вже з аеропорту ніхто не скасовував. Марка робить акцент на поєднанні яскравого дизайну й функціональності. З одного боку, наші валізи привертають увагу своїм забарвленням (серед найпопулярніших відтінків — Wonder Ocean і Sweet Marshmallow), а з іншого — допомагають у подорожі — у валізи розміру S у нас вбудовані powerbank і USB, щоб зарядити телефон, а у валізах M і L є ваги, щоб перевантаження не стало для наших клієнтів несподіванкою під час реєстрації.
За міжнародними аналітичними звітами, попит на таку категорію товарів, як валізи й аксесуари для подорожей, впав у кілька разів, природно впав продаж і в нас. Люди нікуди не їздять і в принципі обмежують купівлю. Але ми як молодий бренд від початку налаштовувалися на онлайн-продаж і я рада, що не встигли відкрити власне офлайн-місце продажу. Ми представлені в крамницях наших партнерів, у київському ЦУМі, Oh My Look і Blush, а решту продаємо тільки онлайн — через власний сайт і магазини партнерів. З настанням карантину нам не довелося додатково вкладати бюджет в онлайн-присутність — ми вже були в інтернеті. Тепер нас має стати там ще більше.
Попри те, що бізнес постраждав фінансово під час карантину, він подарував і багато инсайтів про те, як змінюється світ тут і зараз. Так, я вкотре переконалася, що тимчасова ізоляція навчила нас тішитися простим речам, цінувати природу навколо й уважніше ставитися до самого процесу споживання. Для нас, власників брендів, це означає тільки одне — люди вибиратимуть бренди, які дарують емоції й сповідують ті ж цінності.
Природно, що насамперед було оптимізовано витрати. Ми розпрощалися з нашим офісом і тимчасово відмовилися від послуг підрядників, пораємося тепер самотужки. Багато уваги як і раніше надаємо Instagram — намагаємося не тільки демонструвати нашу продукцію, але й давати людям корисну інформацію, надихати й підтримувати їх. Зараз одна з ключових статей наших витрат — таргетинг. На моє переконання, така робота з аудиторією дає результати й на ній, як і на створенні якісного контенту, заощаджувати не можна.
Ще під час карантину ми дали додаткові знижки 20%, адже рано чи пізно кордони відкриють і ми скоро знову почнемо подорожувати, а класна валіза буде з нами довго. Приємно, що за час роботи ми сформували справжню travel-спільноту. Дівчата повертаються до нас за валізами знову й знову, очікують на нові кольори й вибирають їх на подарунки. А заразом роблять з ними яскраві фото, що дає нам змогу працювати також із контентом користувача. До речі, нині найпопулярніші маленькі валізи — локальний туризм вихідного дня стане стрижневим цього літа, тому людям потрібні акуратні валізи на кілька днів.
Для всіх наших покупців ми придумали ще один сюрприз — при купівлі вони отримують санітайзер. Начебто дрібниця, але приємна й запам’ятовується, адже навіть короткі подорожі мають бути безпечними.
Я вірю в синергію, тому за кілька років роботи ми вже маємо три класні колаборації, якими я пишаюся. Разом з ритейлером Milk Kids ми розробили лінійку барвистих валіз із зображеннями тварин — художниця-дизайнерка Анастасія Борко спершу придумала ці принти для нас, а потім вручну розмалювала кожну валізу. Згодом з художницею Машею Ревою створили принти за мотивами її фірмової й упізнаваної графіки.
Моя остання любов — це спільна колекція з Лілею Літковською під назвою "Сповнені любові". Є в цій фразі глибина й символізм, а на валізах вона звучить особливо сильно. Також до цієї колекції ввійшло безліч корисних під час подорожей аксесуарів — від подушки й маски для сну до захисного чохла й комплекту органайзерів. До речі, саме ця колекція популярна як подарунки.
Я впевнена, що будь-який бренд має не тільки продавати, а й допомагати. Для нас благодійність відразу стала важливою частиною щоденної діяльності, адже гарними можуть бути не тільки подорожі, але й вчинки. Так, у 2018 році разом з Машею Єфросиніною й фондом "Твоя опора" ми створили особливу валізу відтінку Ultra Violet (колір благодійності. — Прим. ред.), 50% з продажу якої передавали на благодійність. Також під час карантину 10% від всього продажу ми передаємо на купівлю медикаментів і засобів захисту, щоб допомогти швидше нашій країні впоратися з епідемією коронавірусу.