За останні кілька років свідома мода й відповідальне споживання стали мейнстримом. Ми спостерігаємо, як і невеликі бренди, і компанії-гіганти впевнено дотримують принципів етичного ставлення до планети й сталого бізнесу. З іншого боку, сучасні споживачі все ще не мають точного уявлення про те, що ж таке sustainable fashion. Чи може бренд бути на 100% екологічно нейтральним? Звісно — ні. Проте дизайнери й виробники можуть позитивно впливати на трансформацію індустрії та споживчі звички за допомогою прикладів власної філософії sustainability.
Сталий розвиток моди поєднує безліч аспектів. Це нескінченна історія, що охоплює економічні, соціальні, екологічні, етичні та культурні засади нашого сьогодення. У проєкті Action: Sustainable Fashion команда Ukrainian Fashion Week розкриває ці аспекти в історіях українських дизайнерів, через їхній світ, де одяг та аксесуари є інструментами змін на краще.
"Свідома мода — це дизайн" — cаме з таким гаслом команда UFW розповідає першу історію бренду-амбасадора проєкту KSENIASCHNAIDER та навчає сприймати виклики як можливості.
Бренд KSENIASCHNAIDER створили 2011 року Ксенія й Антон Шнайдери. Концепцією марки стало поєднання ідей повсякденного й авангардного одягу з перероблених та органічних матеріалів. Світове визнання бренд KSENIASCHNAIDER здобув 2016 року зі створенням оригінальної моделі джинсів demi-denims, які складаються з напівшортів і напівштанів.
У 2019-му KSENIASCHNAIDER представив ще одну революційну ідею — з різними завширшки штанинами. Асиметричні джинси миттєво підірвали інтернет, а Селін Діон доповнила ними свій образ для Паризького тижня моди. Речі бренду KSENIASCHNAIDER вибирають впливові інфлюенсери світу моди — Бела Гадід, Дуа Ліпа, Єва Чен, Томмі Кеш.
"Насамперед ми думаємо про дизайн. Якщо ми робимо гарну річ, то вона просуне ідею сталої моди набагато ефективніше, ніж просто розмови про те, що ми рятуємо планету", — розповідає Антон Шнайдер.
Унікальність шляху KSENIASCHNAIDER — у поєднанні сміливого дизайну зі складними технологіями. Бренд спеціалізується на створенні й удосконаленні перероблених матеріалів. За один місяць команда лейбла обробляє приблизно 500 пар уживаних джинсів, вага яких становить п’ять тонн на рік.
У співпраці з найбільшою українською трикотажною мануфактурою RITO дизайнери розробили спеціальну лінію трикотажних виробів, виготовлену з різнокольорових блоків тканини.
Дизайнери також розробили спосіб перетворення текстильних відходів на джинсове хутро, а згодом почали працювати зі шматками тканини, з яких виготовляють вироби в техніці печворк. Упродовж сезону KSENIASCHNAIDER переробляє до 200 кг текстильних відходів. На рік виготовляють приблизно 3000 перероблених виробів, які становлять близько 35% кожної з колекцій.
Коли виробничі обсяги компанії зросли, бренд ухвалив рішення співпрацювати з фабрикою ISKO (Туреччина). Це єдиний у світі виробник органічного деніму, який є стійким на всіх етапах виробництва.
Ідея екологічності є однією з ключових для Ксенії та Антона, тому всі зусилля бренду спрямовані на усвідомлене споживання, а також на розумну утилізацію всіх відходів.
Сьогодні речі бренду продають у 16 країнах світу, а також на великих світових онлайн-ритейлах YOOX, Farfetch і Shopbop. У 2018-му KSENIASCHNAIDER брав участь у Vogue Italia's The Next Green Talents 2019. У 2018 та 2019 роках бренд здобув нагороду "Sustainable fashion" від української професійної премії в галузі моди Best Fashion Awards.
Над проєктом Action: Sustainable Fashion працюють:
Дар’я Марусик, керівниця проєкту
Володимир Нечипорук, продюсер проєкту
Олександра Дімітрієвіч, артдиректорка проєкту
Таїсія Короткова, графічна дизайнерка проєкту
Едіє Дербішева, продюсерка знімальної групи
Тім Меїр, оператор/режисер монтажу
Валерій Ведута, фотограф
Катерина Федичина, Оксана Шубіна та Катерина Будусова, комунікаційний відділ
Ірина Чиркова, літературна редакторка
Міра Марчук, асистенка проєкту