Біля дверей шоу-руму Litkovskaya висить білий кофр, на якому під ім'ям бренду написано Kyiv-Paris. Ця фраза найкраще пояснює і настрій останніх робіт Лілі Літковської, і її плани на майбутнє. Нова осінньо-зимова колекція Litkovskaya приїхала з Парижа до Києва лише на тиждень, щоб з нею могла ознайомитися місцева преса і клієнти. Напередодні старту re-see Vogue.ua зустрівся з дизайнером і першим показує ключові речі наступної осені від Litkovskaya.
"Це так давно було, – сміється Літковська у відповідь на запитання про березневу презентацію колекції. – Ми точно знали, чого хочемо, були впевнені в наших партнерах – концепт-сторі Leclaireur. Вони першими почали нас продавати, знають нашу філософію і відмінно відчувають речі. Незважаючи на камерний формат, ми все-одно зробили показ – гості стояли близько, були частиною шоу. Нам важливо було зберегти інтерактив між ними і моделями, тому в постановці були передбачені паузи, щоб всі могли розглянути речі уважно".
Натхнення для колекції Літковська цього разу черпала з образів мексиканської художниці Фріди Кало. Однак не варто шукати тут яскравих головних уборів, строкатих принтів або пишних спідниць в підлогу – бренд залишається вірним своєму розумінню прекрасного, лише фрагментарно вплітаючи в загальну історію деталі, пов'язані з Кало. Наприклад, серцем колекції Ліля Літковська називає шкіряний тривимірний топ, який зшитий наче з пелюсток. Він якраз і є тим зв'язком з мексиканкою, що так любила квіти і драпірування.
При цьому пальто м'якого молочного відтінку, яке точно не захочеться знімати з приходом перших холодних днів, є фундаментальним елементом колекції. Його мозком, якщо продовжувати порівняння з людським тілом. "Карін Ройтфельд нам якось сказала, що пальто – це наш коник і сильна риса, яку ми повинні розвивати від сезону до сезону і ніколи не забувати, – згадує дизайнер. – У цій колекції воно нагадує кофр для одягу – таке ж об'ємне і трохи вугласте, але в ньому зате дуже комфортно". Нагадуванням про Фріду Кало тут також є деталь у формі скульптурної пелюстки – тонко і без зайвих слів.
У Litkovskaya все люблять робити без зайвих слів, показують спочатку результат і досягають поставлених цілей. Наприклад, зв'язок бренду з Парижем, про який сьогодні відомо всім, насправді був у Лілі Літковської з самого початку (бренд заснований 2005-го року): "Париж завжди був в моїх колекціях, навіть в початкових. Тільки на перший погляд їх можна було назвати андерграундними, але з найсміливішим і експресивним кроєм завжди були сусідами розкішна тканина і бездоганна якість. До того ж, мені завжди в історії мистецтва подобався період авангарду, а він весь був зароджений в Парижі. І звідки не були б родом ці художники, вони всі розцвітали в Парижі. Мене ж вони надихали зухвалістю, новаторством, вчинками. Виходить, що Париж зі мною був завжди, просто я не так яскраво про нього висловлювалася ".
Переломним моментом для дизайнера став 2011 рік, коли Ліля Літковська потрапила на Тиждень високої моди в Парижі, а саме, на шоу Maison Margiela. В її ж роботах зв'язок з містом вогнів став видимим з 2013-року і колекції "Бранкузі". Сьогодні у Літковської у французькій столиці постійно активний шоу-рум і вірні клієнти.
Одна з найвідоміших клієнток бренду також парижанка – модель і ді-джей Каролін де Мегре. Її нерідко можна зустріти на вулицях міста в об'ємному пальті Litkovskaya в чорно-зелену клітку. А цього сезону вона навіть, мимохіть, стала мерчендайзером бренду: "Ми домовилися зустрітися в шоу-румі, щоб Каролін познайомилася із колекцією. Нам було важливо дізнатися її думку до того, як покажемо колекцію всім. Призначили час, але з незалежних від нас причин одяг приїхав пізніше. Коли Каролін прийшла до нас в гості, у нас все ще було складене в пакети. Ми посміялися і вона стала допомагати все розвішувати, практично відкрила нам шоу-рум. Думаю, що це хороший знак ".
Напевно, знайшла де Мегре своє місце і в аксесуарній лінії Litkovskaya осінь-зима 2018/2019. У цьому сезоні Ліля Літковська створила невелику колекцію взуття разом з корейським брендом Reike Nen. "Ми побачили їх в одному із зарубіжних Vogue, вони нам сподобалися і ми запропонували їм попрацювати, – приєднується до розмови pr-директор бренду Леся Донець. – Наші переговори тривали дуже довго, різниця в часі, термінології і підходах до роботи позначалася постійно, але результатом ми задоволені – це взуття підкреслює настрій колекції і створює цілісну картинку".
Цілісність – це те, що стоїть у Litkovskaya на чолі і робить бренд зрозумілим по всьому світу. "Ми вибрали свій шлях і йдемо по ньому, – резюмує Ліля Літковська. – І кому він близький, той залишається з нами, за що я і вдячна кожному".
Текст: Віолетта Федорова
Фото: Юрій Яцкулич