Двадцять шість років тому Інститут кольору Pantone розпочав традицію обирати головний колір року. Цього разу вибір припав на молочно-шоколадний відтінок, що апелює одразу до трьох із чотирьох органів чуття. Отже, зустрічайте – Mocha Mousse.
Mocha Mousse ("мока мус") викликає прямі асоціації зі смаком і запахом, зазначає Літріс Айземан, виконавча директорка Інституту кольору Pantone. У сезонах весна-літо 2024, осінь-зима 2024/2025 та Resort 2025 коричневі відтінки стали домінувати у модних колекціях. На їхню популярність вплинули й знаменитості. Зокрема, віцепрезидентка США Камала Гарріс, яка під час виборчої кампанії не раз одягала темно-коричневий костюм від Gabriela Hearst і бежевий костюм від Chloé. Кейт Бланшетт, Алекса Чанг, Джордан Данн, Прешес Лі та Пейдж Херд також останнім часом обирали коричневі вбрання для червоних доріжок та світських заходів.
Раніше коричневому приписували "землисті" характеристики, але це сприйняття змінилося після виходу фільму "Шоколад" у 2000 році та інших культурних маркерів. Айземан згадала, що коричневі діаманти Le Vian допомогли переосмислити цей колір, а Майкл Корс одним із перших використав коричневий для вечірнього одягу, представивши у своїй колекції коричневу атласну спідницю і топ із паєтками. Mocha Mousse (Pantone 17-1230) також легко застосувати у виробництві аксесуарів, косметики, декору та інших товарів.
Завдяки своїй універсальності Mocha Mousse має довгий "термін придатності". Цей відтінок, ближчий до молочного шоколаду, ніж до темного, добре поєднується з несподіваними кольорами, як-от яскраво-рожевий.
Втім, 2025-й колір року асоціюється не лише з шоколадом, а й із какао-порошком – популярним інгредієнтом у кулінарії, доступним і для професіоналів, і для аматорів. Окрім гастрономічних конотацій, Mocha Mousse несе гламур і теплоту, що робить його "дуже привабливим і таким, що хочеться скуштувати чи торкнутися", зазначила Айземан. "Це гармонійний відтінок – він не впадає у вічі, не відволікає, а просто створює відчуття комфорту", — додала вона.
Утім, головне, що Mocha Mousse символізує момент насолоди, якого люди потребують після "виснажливого року". "Нам просто потрібно щось – шматочок шоколаду чи чашка кави, щоб подарувати собі момент спокою", — сказала Айземан.