Квітень – місяць цвітіння сакури, заради якої тисячі туристів в цей час їдуть до Японії. У країні навіть існує національний фестиваль милування сакурою, поетично званий ханамі. Не був до неї байдужим і мсьє Крістіан Діор. Vogue.ua згадує, як кутюр'є і його послідовники надихалися цими ніжно-рожевими квітами.
"Великі панно в стилі японських гравюр прикрашали сходи від підлоги до стелі, – розповідає Крістіан Діор в своїх мемуарах, описуючи будинок на скелях Гранвіля в Нормандії, де він провів дитинство. – Ці творчі інтерпретації творів Утамаро і Хокусая були моєю Сікстинською капелою. Я пам'ятаю, як милувався ними годинами". Ці дитячі спостереження в результаті вплинули на візуальний смак майбутнього дизайнера.
Особливо, він полюбляв шовкові тканини, розшиті квітковим візерунком. У колекціях для Christian Dior японські мотиви Діор почав використовувати не одразу, а лише з 1953 року. Тоді він створив денний костюм Jardin japonais, а через рік придумав наряд на манер кімоно для балерини Марго Фонтейн. Квітка сакури на цих образах була однієї з улюблених його принтів.
Ще один цікавий факт, що пов'язує модний Будинок і Японію – 1959 року майбутня імператриця Мітіко довірила команді Christian Dior створення трьох суконь для цивільної церемонії свого весілля.
Зв'язок Діора і японської культури був настільки сильним, що його послідовники також не залишилися байдужими до Японії. 2007-го Джон Гальяно присвятив їй кутюрную колекцію, що складали вбрання, наче створені за допомогою техніки орігамі. Окреме захоплення у глядачів викликала вишивка квітів сакури, що прикрасила складноскроєнні жакети і сукні. 2015-го до теми Японії звернувся Раф Сімонс. Правда, цей любитель урбаністики тоді зробив акцент не на природній красі країни, а на її технологічності і свободі мислення.
Однак далі всіх просунулась Марія Грація Кьюрі, яка зараз створює колекції для Christian Dior. У квітні 2017-го, в честь відкриття флагманського бутіка, в Токіо відбувся показ кутюрної колекції бренду, для якої Кьюрі розробила спеціальну японську капсулу.
Також для японських клієнтів в токійському бутіку представили лімітовану колекцію готового одягу. Її головний мотив – витончені квіти і переплетені гілки у вигляді принта на тканині з бахромою, малюнка ручної роботи на шкірі, або трикотажного візерунка. У кожному з десяти образів дизайнер грає з елементами сучасного жіночого гардеробу, знаковими для Будинку деталями та апелюванням до японської культури.
Є чому порадіти і шанувальникам парфумерії Dior. Цього року парфумер Будинку Франсуа Демаши представив аромат Sakura: "Одного разу в Японії я застав цвітіння сакури і мене настільки вразив їх ніжний і тонкий аромат, що повернувшись в Париж, мені залишалося лише відтворити його, прикрасивши нотами троянди".
Коли ніжна квітка сакури знову стане джерелом натхнення для Christian Dior – невідомо, але те, що вони пов'язані назавжди, – це точно.