Важлива новина для модного світу Нью-Йорка: Джек Макколлоу та Лазаро Ернандес, засновники бренду Proenza Schouler, оголосили, що залишають свої посади креативних директорів. Вони заснували бренд у 2002 році, коли були молодими випускниками Parsons School of Design. Останній робочий день дизайнерів заплановано на 31 січня. Водночас вони залишаться у складі ради директорів і збережуть статус акціонерів бренду. Генеральна директорка Proenza Schouler Шира Сувейке Снайдер, яка приєдналася до компанії у жовтні 2024 року, вже веде пошук нового креативного директора.
"Ми щасливі, що мали можливість зібрати надзвичайну команду, деякі з її членів працюють з нами з першого дня… Ми впевнені, що змогли передати їм частину своєї творчої енергії. Завдяки цій команді Proenza Schouler продовжить розвиватися у спосіб, що відповідає не лише сутності бренду, але й сучасності", — сказали Макколлоу та Ернандес у коментарі для Vogue.
"Пошук наших наступників уже розпочато, і нам цікаво дізнатися, що для них означає Proenza Schouler. Це два десятиліття спогадів і творчості, багато важливих моментів… Ми почали цей бренд у власній спальні, ще будучи студентами, ледь досягнувши двадцяти років. Тоді навіть уявити було неможливо, наскільки цей шлях змінить наше життя. Ми дуже вдячні неймовірній підтримці — і з боку команди, і з боку людей за межами компанії, які стали для нас майже родиною. Саме завдяки їм Proenza Schouler є тим, чим є сьогодні. Ми сподіваємося, що ця подорож залишила хоч і невеликий, але незабутній слід у світі моди Нью-Йорка", — додали дизайнери.
Макколлоу та Ернандес відсвяткували 20-річчя бренду у 2023 році, запросивши Хлою Севіньї, одну з перших шанувальниць їхньої творчості, відкрити показ колекції осінь-зима. Макколлоу тоді назвав її "нашою найбільш особистою колекцією, яка — не стільки про тему, скільки про реальних жінок у нашому житті".
Розуміння потреб стильних жінок стало однією з головних переваг дизайнерів. Вони сформували своєрідне "коло модних ікон", до якого належать такі зірки, як Хлоя Севіньї та Наташа Ліонн, модні інсайдери, як-от співзасновниця Moda Operandi Лорен Санто-Домінго та головна редакторка W Magazine Сара Мунвз, а також представники мистецтва й літератури, як Олімпія Скеррі та Отесса Мошфег. Їхній статус дизайнерів "для своїх" допоміг здобути першу премію CFDA/Vogue Fashion Fund у 2004 році. Документальний фільм Seamless, знятий про цей конкурс режисером Дугласом Ківом, приніс дизайнерам перші згадки на IMDb. Протягом років вони також отримали численні нагороди від CFDA, зокрема Swarovski Award у 2003 році (нині це нагорода для молодих дизайнерів), Accessory Designer of the Year у 2009 році за бестселер бренду — сумку PS1, а також тричі ставали Womenswear Designer of the Year — у 2007, 2011 і 2013 роках.
Історія створення Proenza Schouler — справжня казка. Одного разу Ернандес, будучи ще студентом, опинився в літаку поруч із головною редакторкою Vogue Анною Вінтур. Він написав їй записку на серветці та передав у перший клас. Вінтур відповіла холодно, але передала записку далі, і вже через два тижні Ернандес отримав стажування у Майкла Корса. Макколлоу, своєю чергою, стажувався у Марка Джейкобса під час навчання. У 2002 році, коли вони закінчили навчання, директорка модного департаменту Barneys Джулі Гілхарт була в аудиторії, побачила їхню колекцію й одразу ж замовила її для універмагу.
Сьогодні Макколлоу та Ернандес залишають бренд, що заклав основи американського спортивного стилю. Хоча вони й переосмислили концепцію жіночого костюма та вечірніх суконь після пандемії, найвідомішими гітами бренду залишаються оксамитова сукня з градієнтним фарбуванням, плісировані мідіспідниці, топи з принтом тай-дай та культові корсетні топи й сукні.
Макколлоу та Ернандес стикалися й з труднощами — від інвестиційних проблем до показів у Парижі, які завершилися після двох сезонів, не принісши очікуваного прориву. А проте нині Proenza Schouler є частиною нью-йоркської модної еліти. Саме тому їхній раптовий відхід викликає чутки про наступні кроки дизайнерів — їм, зрештою, лише трохи за сорок.
У світі моди, де останнім часом домінують плітки, з’явилися припущення, що вони можуть стати наступниками Джонатана Андерсона в Loewe, який, своєю чергою, може перейти до Dior. Дизайнери не відповіли на запитання щодо цих чуток. Однак їхній відхід залишає в календарі модного тижня цього сезону значну прогалину. На запитання, чи розглядають вони можливість повернення до своїх посад, Макколлоу та Ернандес відповіли: "Хто знає, що чекає нас у майбутньому, але після довгих роздумів ми вирішили перегорнути цю сторінку нашого життя… Ми є тими, ким ми стали, завдяки незвичайним людям і незабутнім моментам, які ми пережили завдяки своїй роботі. Ми відчуваємо величезну вдячність. Proenza Schouler була основною історією нашого життя, але ми завжди вірили, що добре прожите життя має складатися з багатьох різних розділів. І на сьогодні у нас був лише один. Ми з нетерпінням чекаємо, що принесе майбутнє, і готові до нового".
Так у Нью-Йорку зʼявилася рідкісна вакансія креативного директора. "Ми шукаємо візіонера, який продовжить справу Джека і Лазаро та шанобливо збереже створені ними коди бренду — зазначила Сувейке Снайдер. — Ця людина повинна мати любов до концепту, техніки та майстерності, яка допоможе нам увійти в нову главу розвитку". Вона додала: "Пошук нового лідера дизайну тепер пришвидшиться. Завдяки талановитій команді та професійному ательє ми очікуємо плавного переходу, щойно визначимо нового дизайнера та встановимо подальші часові рамки".
За матеріалом vogue.com