6 грудня компанія Pantone, найвідоміший у світі експерт з кольору, оголосила, що головним відтінком 2019 року стане життєрадісний кораловий або Living Coral. Vogue.ua розібрався, як роблять цей вибір.
"Онлайн-світ дегуманізує багато речей в нашому житті, тому ми інстинктивно шукаємо відтінки, які дарують нам людське тепло і спілкування, – розповів в інтерв'ю Associated Press Лорі Прессман, віце-президент Pantone. – Навколо себе ми шукаємо кольори, з якими нам комфортно, які не дратують і викликають асоціації з чимось натуральним і справжнім". На думку команди Pantone, Living Coral – це логічне продовження споглядального ультрафіолету, який панував у 2018-ому і символізував зміни на краще. За рік до цього настрій визначав відтінок Greenery, який по-своєму демонстрував, що людина потребує природи і спокою, який вона дарує.
Представники Pantone не приховують методів своєї роботи. За їх словами, полювання починається навесні. Все літо і осінь команда Інституту аналізує подіумні тенденції, фотографії стрітстайлу з усього світу, соціальні мережі, особливо Instagram. "Кожного разу ми запитуємо себе, яке послання несе той чи інший колір, чому люди звертаються саме до нього, що він їм дає", – розповідає виконавчий директор Pantone, Леатріс Ейсман.
Так команда формує "контрольні точки" і приклади кольорів, які вони бачать у світі мистецтва та дизайну. Поступово вони звужують вибірку, поки не зійдуться на одному відтінку.
"На наш вибір впливає безліч факторів, – пише Pantone. – Причому, все частіше в цей вибір втручаються нові технології і розробки, які впливають на фактури і матеріали, а відповідно на колір".
Назви для відтінків Pantone обирає за допомогою дитячої гри в асоціації. "Якщо я вам скажу слово шоколад, то у вас буде точне і чітке зображення перед очима, – коментують в компанії. – Назва відтінку повинна чітко передавати суть і бути зрозумілою. Емоційний зв'язок тут обов'язковий".
Свої дослідження Інститут кольору Pantone проводить з 2000 року. Кожного разу відтінок року – це орієнтир для дизайнерів, флористів, архітекторів і, звичайно ж, для всіх, хто стежить за модою.