18 серпня в Україні офіційно відкрився перший магазин шведського модного ритейлера H&M. Розміщений він у торговому центрі Lavina Mall, де зайняв відразу майже 3000 квадратних метрів. Зараз тут представлені жіноча, чоловіча і дитяча колекції, а також лінія H&M Home. Через декілька тижнів обіцяють порадувати українців колекцією H&M Studio, а в листопаді представити довго- очікувану колаборацію з Moschino. Однак в сім'ю H&M входить не тільки однойменний бренд, а й кілька інших. Vogue.ua розібрався, з чого складається імперія Hennes & Mauritz.
Бренд H&M в тому вигляді, у якому він існує зараз, з'явився 1968 року. Творець компанії Ерлінг Перссон, який з 1947 року володів магазином жіночого одягу Hennes, через 20 років купив магазин для мисливців та рибалок Mauritz Widfors. В результаті нова компанія отримала назву Hennes & Mauritz (H&M). Уже 1976 року Перссон відкрив магазин в Лондоні, перший за межами Скандинавії, а експансія на американський ринок почалася вже в ХХI столітті – 2000 року шведи відкрили перший магазин в Нью-Йорку.
Компанія перебуває в постійній трансформації, розширює присутність на нових ринках. Так, Україна стала 70-ю за рахунком країною, де відкрили H&M, але у керівництва великі плани на нас. Всього цього року шведи відкрили 390 магазинів, але закрили, при цьому, 150. У 2019-ому команда H&M планує відкрити перший магазин в Боснії і Герцеговині, а також запустити онлайн-магазин в Мексиці.
Сьогодні під брендом H&M можна купити жіночий, чоловічий та дитячий одяг, товари для будинку. При цьому серед них також існує чіткий поділ. H&M Studio – це дизайнерська лінія, випущена лімітованим тиражем. Divided – молодіжний і більш дешевий одяг, а H&M Conscious – це екоколекція, випущена з органічних або перероблених матеріалів.
H&M також відомі випуском капсульних колекцій з модними брендами – минулого року це був британський Erdem, а цього – Marni, Balmain, Alexander Wang і Lanvin. 2018-го колекцію для шведів створить Джеремі Скотт, креативний директор Moschino. У магазини по всьому світу, в тому числі в Києві, вона надійде 8 листопада.
Перший магазин & Other Stories команда H&M відкрила 2013 року. Його ключова ідея – всі речі поєднуються одна з одною. За цим принципом створюють і колекції бренду, а велика увага до аксесуарів дає змогу постійно створювати на основі наявних речей нові образи, але, при цьому, не витрачати на оновлення гардероба багато коштів. За п'ять років роботи & Other Stories завоював цілу армію прихильниць, які особливо тепло відзначають поєднання ціни та якості його взуття. Самі творці марки розповідають, що & Other Stories – це одяг, яка створює і розповідає історії.
COS – бренд, якому вже більше 10 років співають оди шанувальники мінімалізму і функціонального одягу. Відкрився лейбл 2007 року і сьогодні його магазини є в Парижі, Берліні, Будапешті. Представники COS розповідають, що не поспішають швидко розвивати мережу, а до відкриття кожної нової точки ставляться ретельно і відповідально. COS – це лаконічний одяг без зайвих деталей.
Шведи також відомі своїми міцними зв'язками з арт-світом. Кожного сезону у них новий проект з художниками і галереями з усього світу. У їх портфоліо вже є колаборації з музеями Соломона Гуггенхайма і Дональда Джадда, лондонською студією Snarkitecture, а в 2018-му вони співпрацювали з хореографом Вейном Макгрегором – резидентом Королівського балету Ковент-Гарден.
Weekday – це молодіжний бренд в сімействі H&M, акцент в якому зроблений на денім. На цей момент він представлений в 18 країнах Європи, а в його магазинах часто влаштовують вечірки з діджеями. Також відмінна риса Weekday – станції друку Storemade, завдяки яким кожен зможе зробити свій власний малюнок.
Марка Cheap Monday заснована 2004 року і за цей час встигла стати синонімом ідеальних джинсів-скінні. Перші 800 пар були розкуплені моментально, а логотип з черепом став впізнаваний за межами Стокгольма, де і народився бренд. Через рік Cheap Monday вже випускав повноцінні колекції одягу, а 2008 року об'єднався з компанією H&M, що допомогло почати вже міжнародну експансію. Сьогодні лейбл продається в 1800 магазинах 35 країн світу. У ДНК Cheap Monday – захопленість музикою і поп-культурою.
Команда H&M описує MONKI однією фразою – поєднання скандинавського стилю з енергетикою азіатського стрітстайлу. Заснований 2006 року, бренд сьогодні є більше, ніж виробником одягу. Бренд також займається організацією вечірок, знімає власний серіал та підтримує дівчат-діджеїв.
Arket – новий член в родині H&M, який називають ідеальним брендом для мілленіалів. На створення Arket потребували два роки, а першу колекцію випустили влітку 2017-го. Колекції бренду розраховані на свідоме споживання, без гонки за трендами. Одяг Arket – це своєрідний гардероб-конструктор, який можна буде доповнювати з року в рік. Основний акцент в Arket роблять на довговічність, якість і "редагування" кольорів від сезону до сезону. У магазинах бренду можна купити одяг для дорослих і дітей, товари дня, а також відвідати мережу власних кафе з "новою нордичною кухнею".
Afound – це поки останній проект компанії H&M. Afound – це маркетплейс, на якому зберуть колекції аксесуарів та одягу брендів з усього світу. Також для Afound створять спеціальні колекції, а перший його магазин відкриють в Стокгольмі вже наприкінці 2018 року.