У 1873 році народилась ікона стилю. Ніби й проста річ, але докорінно вплинула на те, як люди вдягаються. Навіть Том Форд сказав, що хотів би винайти саме цей предмет одягу. Levi's 501 не потребують представлення — майже всі знають, який вигляд мають ці культові штани. Безумовно, головна перевага Levi's перед конкурентами незаперечна: компанія буквально винайшла сучасні джинси.
Під час золотої лихоманки 1800-х юрми людей прямували на Дикий Захід, сподіваючись розбагатіти. Серед них був і Лівай Страусс, який працював у нью-йоркській галантереї J. Strauss Brother & Co, що належала його родині. Побачивши можливості в Каліфорнії, він зібрав свої валізи й вирушив до Сан-Франциско. Робітникам американського Заходу були потрібні міцні штани, які б витримували нескінченні години праці, і Страусс із одним зі своїх клієнтів, Джейкобом Девісом, створив перший зразок синіх джинсів: Levi's 501.
Все почалося з патенту в 1873 році на додавання заклепок до джинсових штанів, які роблять їх міцнішими. Створена до винаходу змійки фірмова ширінька на ґудзиках — ключова деталь, яка визначає їх навіть нині. І, звісно ж, культова нашивка з двома кіньми, що тягнуть джинси в різні боки — нагадування про обіцянку Лівая: "Марне, їх не можна розірвати".
Хоча перші джинсові штани створено наприкінці 1800-х, тільки десятиліття по тому, у 1960-х, джинси стали надзвичайно популярними. І все завдяки голлівудським зіркам: Джеймсу Діну у фільмі "Бунтівник без причини" і Марлону Брандо в стрічці "Дикун". Цей новий образ молодих зірок акуратно збігся з появою терміна "підліток", придуманого наприкінці 40-х років, щоб показати: молоді люди мають свій спосіб життя й дрескод, не такий, як у дорослих. І саме джинси по-справжньому визначали підлітка тієї епохи. Пізніше джинси популяризувала й Мерилін Монро, яка красувалася в них на зніманні "Неприкаяних".
Хоча з появою молодіжної культури культові джинси мали неабиякий попит у другій половині XX століття, до середини 80-х продаж почав знижуватися й компанія переживала фінансові труднощі. Levi's вирішив звернутися по допомогу до відомих рекламників Джона Геґарті й Барбари Ноукс і 1985 року представив знамениту кампанію в пральні самообслуговування, щоб привернути увагу публіки MTV.
Згідно з WGSN, суть рекламного ролика на тему 50-х, у якому чоловік роздягається до боксерів, щоб випрати свої 501 джинси, полягала в тому, що підлітки були одержимі ретро-Америкою. До кінця 90-х Levi's сягнули піку продажів — 6,2 мільярда фунтів стерлінгів завдяки своїм орієнтованим на молодь рекламним кампаніям, зокрема й за участі тоді ще нікому не відомого Бреда Пітта.
На початку двохтисячних років продаж Levi's почав знову знижуватися через конкурентніший на ринку денім, однак вінтажні моделі 501 досі мають високий попит. Levi's 501 усе ще головний елемент гардероба мільйонів, до того ж їх можна легко адаптувати до будь-якого власного унікального стилю, чи то футболка з кедами Converse, як у Курта Кобейна, чи то чорна водолазка й кросівки New Balance, як у Стіва Джобса. Преміальна якість і класичний крій у поєднанні з помірною ціною роблять 501 доступними для всіх і всюди.