Історія однієї речі: черевики Timberland

BRAND
23 листопада 2018

Заснований вихідцем з Одеси, Натаном Шварцем, бренд Timberland випускає, мабуть, найвідоміші черевики у світі. Здається, що вони існували завжди, але насправді бренд досить молодий – культового імені не існувало до 1970-х років.

image

1952 року Натан Шварц купив половину взуттєвої компанії The Abington Shoe Company. Спочатку він працював за контрактом та випускав взуття для виробників, але вже через три роки викупив другу половину акцій і став повноправним власником компанії. Через десять років The Abington Shoe Company почала впроваджувати технологію лиття у виробництво свого взуття. Інновація дала змогу створити практично водонепроникні черевики, які можна носити як при низьких температурах, так і в тропіках.

1973 року у Шварца з'явилася революційна ідея – створити фірмові черевики, які стали б символом його компанії. Але це не мало бути звичайне взуття. Він спроектував пару, яка повинна була справлятися з важкими, вологими, сніжними зимами в Нью-Гемпширі. "Зробити повністю шкіряний черевик, який був би водонепроникним, вважалося чимось смішним: ніхто не думав, що в цьому є якийсь сенс", – розповідав Шварц, згадуючи створення моделі. Із завзятістю, безпомилковою увагою до кожної деталі і застосуванням найкращих матеріалів – тієї ж нубукової шкіри, яка до цього дня тримає ноги сухими і теплими в будь-яких умовах, – Шварц створив свій шедевр. Коли представляв придумані ним черевики, він і гадки не мав, що мине не так багато часу – і вони стануть однією з найпопулярніших пар взуття у всьому світі.

Взуттєва компанія Abington поміняла свою назву на The Timberland Company 1973 року. Це було пов'язано з масовою популярністю водонепроникних черевиків, вона ж призвела до того, що в 1978 і 1979 роках почали з'являтися нові моделі взуття.

У 1980-х роках компанія Timberland масово розширювалась як в США, так і на міжнародному рівні. 1984 року був придбаний більший завод в Теннессі, туди перенесли виробництво, а також компанія вийшла на міжнародні ринки – спочатку черевики з'явилися в Італії. Одного разу один італієць особисто замовив у Шварца 600 пар черевиків. Здивований, але задоволений, той продав їх йому і вирішив, що більше ніколи не побачить цього покупця. Але два місяці по тому італієць повернувся – він продав всі 600 пар і хотів продати ще більше. Так черевики Timberland закріпилися в Європі, перш ніж стати it-річчю, якої вони є сьогодні.

Особливо популярними жовті черевики стали в 1990-х роках, коли їх взули американські хіп-хоп-артисти. Wu-Tang Clan, Mobb Deep і DMX носили цю пару і часто згадували її назву у своїх піснях. Кажуть, що продюсер і репер Тімбаленд навіть вибрав собі таке сценічне ім'я через свою прихильність до цих черевиків. Інтерес до черевиків не пропав і у сучасних музикантів: Rihanna, Pharrell, Jay-Z, Kanye West та A$AP Rocky постійно носять Timberland. Як, втім, вже давно і всі – від будівельників до барменів, від музикантів до фотографів – носять жовті черевики, а все завдяки їх якості та універсальності.

З моменту створення 1973 року черевики практично не змінилися. Плотнозерниста шкіра нубука з герметичними швами і литі під тиском підошви, міцно прикріплені до верхньої частини, зробили черевики повністю водонепроникними. Ця увага до якості і найкращих матеріалів збереглася і сьогодні. Єдина реальна еволюція відбулася в технології, яку бренд використовує в конструкції. Timberland додали стійку проти втоми для поліпшення комфорту з геометричною підтримкою конуса, яка забезпечує приголомшливу амортизацію і повернення енергії.

Сьогодні бренд йде в ногу з модою і слідує за трендом sustainable fashion. У Timberland є екологічно чисте взуття, що складається щонайменше з 50% матеріалів, які можуть бути перероблені. Виготовлені на фабриці в Домініканській Республіці, черевики з лінії Earthkeepers водонепроникні завдяки проміжної ін'єкції термопластичної гуми.

Жовті черевики Timberland – основний продукт бренду, у них безліч дизайнів, квітів і моделей. Водонепроникні, які зберігають тепло і сухість в будь-яких умовах, черевики створюють з 39 компонентів з послідовністю виробництва у 80 кроків. Це одна з найбільш відомих пар взуття, що користується популярністю як у хіпстерів і простих робітників, так і у суперзірок. Цей черевик, який дав компанії Timberland своє ім'я, 2018 року відзначає своє 45-річчя і претендує на звання класики.

Популярне на VOGUE