Колекцію Versace весна-літо 2018 Донателла Версаче присвятила братові. У ній вона розвиває ідеї Будинку, закладені Джанні ще в 1990-і роки.
У модній індустрії є декілька дизайнерів, відомих за її межами за іменами, – Карл (Лагерфельд), Марк (Джейкобс), Джон (Гальяно). Серед чоловіків в цьому пантеоні є, мабуть, одна жінка – Донателла. Молодша сестра дизайнера Джанні Версаче – поп-ікона за правом крові. Її густо підведені очі, платинове волосся і в'язкий італійський акцент – така ж частина модної міфології, як хижий погляд Тома Форда і кольорові татуювання Спанч Боба на тренованому тілі Марка Джейкобса.
Таланту міфопису Донателла з дитинства навчалася у старшого брата. Джанні Версаче, один з найяскравіших дизайнерів кінця ХХ століття, побудував імперію, створюючи відверті, на межі фолу, наряди для сміливих і дуже впевнених у собі дівчат. "Я була його лялькою, – розповідає Донателла. – Джанні фантазував, як я повинна одягатися і який вигляд мати. Ми дуже багато говорили і часто сварилися. Але я ніколи не боялася його: чим більше ми сперечалися, тим кращим був результат нашої роботи".
Минулого року виповнилося 20 років з дня трагічної загибелі Джанні Версаче. З цієї нагоди у вересні в міланському музеї Triennale Донателла влаштувала показ-присвяту. На подіумі вишикувався легіон найкрасивіших дівчат планети в шовкових блузах, розквітчаних класичними принтами Versace, у пишних спідницях-дзвіночках і золотих медалях з Медузою. Для цього шоу, розбитого на 12 частин, Донателла вперше наважилася на прямі цитати з іконографії Будинку – від психоделічних ілюстрацій у вигляді обкладинок журналу Vogue і ворхолівських шовкографічних принтів з портретами Мерилін Монро і Джеймса Діна – до вінілової шкіри, просоченої золотими булавками.
Для фіналу шоу Донателла підготувала сюрприз. На білому постаменті під композицію Freedom Джорджа Майкла вишикувались богині Versace – супермоделі Сінді Кроуфорд, Клаудія Шиффер, Наомі Кемпбелл, Карла Бруні-Саркозі і Гелена Крістенсен у відвертих нарядах з легкої металевої сітки (ще один винахід Джанні). Цей ожилий знімок Річарда Аведона мав вигляд пам'ятника культури кінця 1980-х – початку 90-х і став найбільш емоційним моментом всього весняно-літнього сезону.
"Задум колекції народився випадково, – розповідає Донателла. – Я хотіла не тільки присвятити її Джанні, а й розвинути його ідеї. Вона звернена як до тих, хто знає і пам'ятає його творіння, так і до тих, хто не застав його за життя". Обтягуючі сукні з анімалістичними принтами, короткі шкіряні куртки з перебільшено масивними плечима, розшиті золотом ультра-міні і високі, до неба, чоботи – для тих, хто не застав моду кінця ХХ століття наживо, зустріч з усім арсеналом Versace, напевно, стане одкровенням.
Очоливши компанію наприкінці 90-х, Донателла намагалася сформулювати нову візуальну мову. Її колекції Versace були очікувано зухвалими і чуттєвими: за допомогою крою хитромудрих бондажних суконь і тугих костюмів, вона шукала нову архітектуру жіночого тіла. Але в порівнянні з бароковими і навмисне сексуальними роботами брата, її колекції мали стриманий і навіть мінімалістичний вигляд – наскільки це можливо в стінах італійського Будинку, прикрашеного золотою в'яззю логотипу Медузи. Донателла свідомо ризикувала, ізолюючи себе і команду від архівів Джанні, але акуратно слідувала кодам, закладеним братом: розповідала про дівчину Versace, для якої відкрита сексуальність – швидше зброя, ніж загроза. "Знову зануритися в архіви було дуже важко: емоції переповнювали", – розповідає Донателла. З нагоди 20-ої річниці, вона зрадила своїм правилам. Колекція сексуальних нарядів з шовків з класичними римськими принтами, шкіри та металевої сітки стала її зізнанням в любові до брата.
"Спочатку я робила багато помилок. Але з часом зрозуміла, що найгірше, що я могла зробити, – це копіювати одяг Джанні. Замість цього, мені потрібно було навчитись дивитися на речі його очима, але діяти по-своєму. Коли ми працювали разом, Джанні постійно цікавився моєю думкою. Я стала чинити так само – ставити запитання і порушувати правила". На зміну супермоделям 90-х прийшли нові зірки – тепер на подіумі Versace увагу приковують інстаграм-сенсації Кендалл Дженнер і сестри Белла і Джіджі Хадід, "ангел" Victoria's Secret Кендіс Сванепул і 16-річна Кайя Гербер в обтягуючому трико, точна копія своєї матері Сінді Кроуфорд. Вони звертаються до нового покоління і, за задумом Донателли, ведуть Versace зі славного минулого в яскраве майбутнє.
"Я не схильна до нападів ностальгії, – говорить Донателла, – і не люблю озиратися. У цій колекції, як і в інших, мені хотілося відобразити дух часу і настрою сучасного покоління. Так само, я знаю, вчинив би Джанні".
Текст: Веня Брикалін
Фото: Bea De Giacomo
Стиль: Jonathan Huguet
Зачіски: Astor Hoxha @Close Up
Макіяж: Giulia @Close Up
Асистенти фотографа: Alessandro Oliva, Greta Tosoni
Модель: Maryna Polkanova @Avant Models
Подяка – Baglioni Hotel Carlton і Rebecca Arippol @On the Spot Events