"Я до самої смерті боротимуся за право бути креативним", — з такою заявою Джон Гальяно виступив у новому випуску Vogue Global Conversations. Нинішній креативний директор Maison Margiela поспілкувався в Zoom зі своєю давньою подругою Анною Вінтур, головною редакторкою американського Vogue, яка також є художнім директором і консультанткою з питань глобального контенту Condé Nast.
За розмовою одних з найвпливовіших фігур у світі моди спостерігали тисячі глядачів. Показово, що навіть попри багаторічний досвід і множинні заслуги перед fashion-індустрією, Гальяно не збирається спочивати на лаврах слави. Тепер як ніколи раніше він має намір зробити свій внесок у майбутнє моди й вибудувати діалог з мілленіалами й представниками покоління Z. Головний спосіб зробити це — знайти нові можливості комунікації у віртуальному форматі. "Можливо, нині саме час подумати над тим, як презентувати колекції й продавати речі по-новому".
"Мені подобається робити покази, — продовжив дизайнер. — Але я мушу залишити ці ідеї позаду, прийняти реальність такою, яка вона є, і рухатися вперед". Нині він разом зі своєю командою працює над новою колекцією Maison Margiela Artisanal — природно, через Zoom (один з його дизайнерів нині взагалі в Австралії). Гальяно впевнений, що час застосувати подібні сучасні технології й для демонстрації колекцій. "Я маю намір використовувати для своєї роботи всі доступні способи. Завдяки їм я можу показати всю оригінальність цих речей і нагадати всім, що я справжній кравець".
Яким буде віртуальне шоу Maison Margiela: у 3D-форматі, створене за допомогою комп’ютерної графіки, штучного інтелекту або щось зовсім інше? "Ця пригода, я ніколи не робив нічого подібного! — визнає дизайнер, натякаючи, що планує поєднати діджитал з реальністю. — Ви знаєте, що мені подобаються більше камерні покази, де кожен гість може сісти в першому ряду. Можливо, ми додамо до цього віртуальних глядачів: письменника, актора, поета — це буде дещо новеньке".
В одному можна бути впевненим на сто відсотків — художній складник шоу Maison Margiela буде на попередньому рівні. "Цей непростий час надихнув мене показати, як відбувається робота над колекцією. Багато представників поколінь Y і Z не мають жодного поняття про це... У липні ми покажемо артизанальну колекцію — вона стане уособленням самої суті бренду, вінцем нашої роботи. Мені хочеться, щоб люди це відчули. Щоб потім, у вересні, побачили, як використані в ній ідеї перекочують у колекцію ready-to-wear, аксесуарну лінійку. Подивимося, що із цього вийде, але я дуже натхнений".
Незалежно від того, творитиме Гальяно для "живої" чи віртуальної аудиторії, його принципи роботи будуть незмінними. "Творчий процес завжди буде таким. Мені пощастило, що я можу вчасно підлаштуватися під обставини", — зазначає він. Дизайнер постійно на зв’язку зі своїми молодими колегами, беручи участь у Zoom-вечірках і помічаючи, хто як одягнений. "Ви бачили ці Zoom-вечірки? Нещодавно на одній з них я зустрівся зі Стівеном Кляйном, це було грандіозно! — вигукує Гальяно. — Молоді хлопці як і раніше роблять макіяж і вдягаються сексуально, навіть попри онлайн-формат. Якщо чесно, мені здається, те, як люди вдягатимуться, залежатиме від зняття карантину. Так що я залишаюся напоготові".
Вінтур зазначає, що заслуга Гальяно не тільки у використанні сучасних технологій. Він також робить багато в контексті екологічного розвитку моди й стирання традиційних гендерних норм. "Ми відчули, що маємо говорити сучасною мовою — ресайклінг і апсайклінг дали нам таку можливість", — розповідає дизайнерка, маючи на увазі колекцію Maison Margiela осінь-зима 2020 року, у якій було кілька перероблених предметів гардероба. Втім одним тільки апсайклінгом справа не обмежується. Бренд також випустив лінійку аксесуарів з обрізків шкіри — кожну річ робили на замовлення й вона мала свої унікальні особливості. "Мені подобається, що подібні ідеї надихають наших продавців, а також маркетинговий і комерційний відділи теж виявляти креативність", — каже дизайнерка.
Продовжуючи розмову про розмивання гендерних меж, Гальяно сподівається, що завдяки цій вимушеній паузі, яку довелося взяти індустрії моди, тема гендеру стане ще менш релевантною. "Якщо шоу-руми почнуть показувати жіночі й чоловічі колекції разом, це допоможе позбавитися зайвих витрат на подорожі й сміття. Крім іншого, так баєрам буде набагато цікавіше скуповуватися, — говорить він. — Дизайнери також зможуть експериментувати з новими формами, не думаючи про гендерну належність речей. Можна просто розслабитися й шити сукню. Ця ідея надихнула мене використовувати дуже жіночний навскісний крій сукні, який я так люблю, під час створення чоловічих предметів гардероба, як-от костюм, бушлат або тренч. Коли ви кроїте всі ці речі скісно, силует виходить дуже акцентованим, а образ загалом — драматичним. Вони дуже зручні в носінні, але водночас виготовлені зі струмливого атласу — таку річ куплять і хлопці, і дівчата".
Наприкінці розмови Гальяно зізнався, що допомагає йому зберігати бойовий настрій у цей непростий час: "Пристрасть. Я кравець. Мене мотивує моє ремесло, відданість команді й творча свобода. Для мене це дуже важливо. Мені здається, кожен може бути ким завгодно, і чому б в такому разі нам не стати трохи добрішими одне до одного й до нашої планети?".