Одним з найбільш пам'ятних моментів на Паризькому тижні моди сезону весна-літо 2020 став фінальний уклін креативної директорки Alexander McQueen, Сари Бертон: вона вийшла на подіум з усією командою бренду.
За словами дизайнерки, у створенні нової колекції брав участь кожен співробітник лейблу. Також у нотатках до шоу можна знайти імена учнів Central Saint Martins, чиї ескізи стали основами деяких вбрань. "Мені подобається ідея використовувати час для колективного створення речі, зустрічатися і обговорювати деталі, возз'єднуватися зі світом", – каже Бертон. Це бачення вона реалізувала за допомогою образу №10 – сукні з круглим викотом і асиметрично драпірованою спідницею з льону кольору слонової кістки, прикрашеної вишитими дівчатами у танці, в якій дефілювала Стелла Теннант. Вся команда Alexander McQueen брала участь у декоруванні речі – процесі, організованому і натхненному школою Stitch, метою якої є возз'єднання людей за допомогою ремесла.
Сара Бертон розповіла Vogue про створення цього особливого образу і командний дух, втілений в ньому.
Про натхнення. Коли в січні 2019 року на Бонд-стрит відкрили флагманський магазин Alexander McQueen, бренд провів серію освітніх заходів під назвою Unlocking Stories. На уроках ілюстрацій, що проводить британська легенда Джулі Верхувен, учні моди Central Saint Martins разом намалювали сукню Офелії. Так вдався нарис з візерунком у вигляді дівчат у танці, який став основою і духом сукні.
Про перетворення ескізу в одяг. За згодою студентів, остаточну роботу перетворили на ескіз, який став основою сукні. Тоді ілюстрація отримала форму і з'явилися початкові думки про вишивку.
Про школу Stitch і роботу з ткацькими верстатами. Ілюстрації надрукували на льоні і натягнули на ткацькі верстати Stitch School, встановлені в штаб-квартирі Alexander McQueen за кілька тижнів до шоу. Всю команду, від HR- до IT-фахівців, запросили взяти участь у розробці моделі.
Про командний дух. Команда, що займається вишивкою Alexander McQueen, навчила інших співробітників лейблу різних методів: ланцюгового стібка, вишивки хрестиком, стібка ялинкою і французьких вузлів. У роботі брали нитки різної товщини, в тому числі суміш бавовняних, вовняних і віскозних матеріалів.
Про вишивку. Вишивку у вигляді рухомих дівчат створювали протягом кількох днів, з використанням різних методів і рук понад 100 осіб.
Про викрійку. Коли ремісники завершили з тканиною, 10 окремих візерунків вирізали, щоб створити завершений силует.
Про тривимірне створення. Складні мініатюрні паперові макети – приблизно 30% від початкового масштабу – виготовили так, щоб ідеально розмістити відбиток на тілі. Ляльки продовжуватимуть формувати частину архіву Макквіна.
Про примірки. Близько 12 метрів ірландського льону відтінку слонової кістки використали для створення сукні, яка складається з чотирьох окремих конструкцій. У цьому процесі було багато проб і помилок, гра з різною вагою і блиском.
Про готову сукню. У цій сукні на показі Alexander McQueen весна-літо 2020 вийшла Стелла Теннант.
За матеріалами vogue.co.uk