Британський дизайнер Кім Джонс подвоїв своє робоче навантаження, очоливши лінію жіночого одягу Fendi, при цьому зберігши за собою позицію креативного директора в Dior Men. Сюзі Менкес обговорила подальші плани італійського модного Дому з Сільвією Вентуріні Фенді, дизайнеркою чоловічого одягу та аксесуарів і онукою засновників компанії.
Для всіх новина про призначення Кіма Джонса стала несподіванкою. Дизайнера було обрано креативним директором Fendi і партнером Сільвії Вентуріні Фенді, він має надихнути італійський модний Дім. І так само, як Карл Лагерфельд, який був креативним директором Fendi упродовж 55 років, а також дизайнером Chanel, Джонс працюватиме у двох Домах: Fendi і Dior Men.
Вентуріні Фенді пишається своїм останнім шоу, яке транслювалося наживо 23 вересня, перш ніж вона передала управління в сегменті жіночого одягу Джонсу. "Ця колекція народжена роздумами, часом і великою любов'ю. Це моє бачення Дому, родини та всього, що для нас дороге, — цінності, що передаються з покоління в покоління", — ділиться зі мною Вентуріні Фенді.
"Я дуже рада, що Кім приєднався до родини Fendi", — додає вона, будучи спадкоємицею італійського подружжя в третьому поколінні, що започаткували хутряний і шкіряний бізнес в Римі майже століття тому. "Я сердечно вітаю Кіма, з яким мене пов'язують глибока повага і дружба, — каже вона. — Я з нетерпінням чекаю можливості вивести всесвіт Fendi на новий рівень разом з ним".
Вентуріні Фенді, донька одного з п'яти дітей, засновників Fendi, що успадкували від батьків роботу в бренді, зростала, граючи з тканинами з п'ятирічного віку. Разом зі своєю матір'ю Анною і її діловою, люблячою музику тіткою Карлою, вона приєдналася до сімейного клану з Лагерфельдом як одна з головних ідеологів лейбла.
"Ми можемо сказати, що у Fendi був особливий зв'язок між Карлом і моєю родиною, але також і велика прихильність до самого Дому, — каже Вентуріні Фенді. — Це були найтриваліші стосунки в історії моди, історія кохання тривалістю у 55 років. З самого початку Карл почувався частиною нашої сім'ї — єдиним братом серед всіх сестер. Ніхто не розумів, наскільки точний Карл у своїй роботі. Спочатку він приходив з книгою, повною малюнків. І тільки останнім часом він відправляв свої ескізи в цифровому форматі".
Я пам'ятаю, як Карла Фенді розповідала мені, що, коли Лагерфельд виходив з-за свого столу, вона бігла до сміттєвого відра і врятувала його зіпсовані ескізи. Після його смерті в лютому 2019 року бренд очолила Вентуріні Фенді, хоча її справжній ентузіазм був пов'язаний не тільки з чоловічою модою Дому, але й з її оригінальними сумками. Сумка-багет, названа на честь французької випічки, як і раніше, залишається світовим бестселером.
Перша колекція Вентуріні Фенді без Лагерфельда у вересні 2019 року була химерним поглядом на літній одяг, що пробуджував свіжість її пристрасті до садівництва. Наступне шоу присвятили праву жінки мати різні форми і розміри. Все йшло своїм чином, до того ж, навіть через рік після смерті Карла генеральний директор Fendi Серж Бруншвига ні слова не сказав про пошук наступника.
Несподівану заяву про те, що Джонс стане художнім керівником жіночого одягу Fendi, було зроблено під час карантину Бернаром Арно, головою і генеральним директором LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
"Кім Джонс — неймовірно талановитий, і відтоді, як він приєднався до нас, він постійно доводив свою здатність адаптуватися до норм і традицій модних брендів LVMH, переглядаючи їх з великою сучасністю і сміливістю, — сказав Арно. — Я переконаний, що в Fendi його бачення і пристрасть дуже допоможуть успіху жіночих колекцій бренду". Джонс з ентузіазмом сприйняв свою нову подвійну роль, заявивши, що "працювати в двох таких престижних Домах для дизайнера — справжня честь, і можливість приєднатися до Fendi, а також продовжити свою роботу в Dior Men — величезний привілей".
Джонс, який вперше працюватиме над жіночим одягом, представить свою колекцію Fendi сезону осінь-зима 2021/2022 під час Тижня моди в Мілані в лютому 2021 року. Мене цікавить його погляд на жіночий одяг і те, який слід він залишить в історії італійського бренду. Неминуче Fendi стане спортивнішим.
Цікаво, що на початку навчання в школі мистецтв Камберуелла Джонс вивчав графіку і фотографію. Він перейшов до вивчення чоловічого одягу, коли навчався в Central Saint Martins, який закінчив в 2002 році. На ранніх етапах своєї кар'єри він працював з різними брендами, в тому числі Hugo Boss, Topman, Mulberry, Iceberg і Pastelle. У 2008 році, коли Джонс був найнятий традиційним британським брендом чоловічого одягу Alfred Dunhill, його кар'єра пішла вгору. Тоді, коли він перейшов у сферу чоловічого одягу Louis Vuitton в 2011 році, він уже був шанованим і популярним дизайнером. А перехід в Dior Men в 2018 році тільки підтвердив його статус.
Здається, зовсім недавно я сиділа біля фонтану Треві в Римі, спостерігаючи, як Вентуріні Фенді і Лагерфельд вийшли вклонитися, святкуючи безпрецедентні півстоліття роботи німецького дизайнера в Fendi і 90-річчя бренду. Через три роки Карла не стало, а ще через рік на справи в бренді й у індустрії негативно вплинула безпрецедентна пандемія — і ніхто з модників не підозрює про ці потрясіння.
Так чого ж нам очікувати від Джонса? Чи стане його захоплення сучасним мистецтвом у всіх його формах, тим, що змінить італійський бренд? Майстерність дизайнера Dior Men полягає в тому, щоб з'єднати розкішну м'якість з модним вуличним одягом. Його співпраця з художниками була гіперсучасною, наприклад, з вуличним художником KAWS (відомим також як Брайан Доннеллі). Джонс якось сказав мені, що, коли він переїздив зі своїм батьком африканським континентом, він був зачарований вуличним мистецтвом, яке розвивалося в період надлишку 1980-х.
Але дизайнер не залишає Dior Men, тому йому треба розробити інший підхід до Fendi — вже кардинально інший, тому що Джонс вперше створюватиме жіночий одяг. Це схоже на справжній виклик, але він збурить усю індустрію моди, що дуже потрібно в пост-Covid часи.
Текст: Suzy Menkes