Уже втретє Ukrainian Fashion Week передує показам у Нью-Йорку, Лондоні, Мілані та Парижі, що дає українським дизайнерам фору та можливість показати колекцію байєрам і пресі раніше, ніж модний марафон набере божевільних темпів. Цього року подивитися на їхні нові осінньо-зимові колекції приїхали журналісти з Великобританії, Італії та Росії, а також байєри з гонконгського Lane Crawford і лондонського шоу-руму Nana Suzuki. Vogue.ua зібрав найголовніше, що відбулося на UFW з 3 по 8 лютого.
Підтримка нових імен і молодих дизайнерів – одна з ключових місій UFW. Так, новий сезон відкрив для багатьох сім'ю Валіда Арфуша з несподіваної сторони – дебютні колекції в ці дні демонстрували його дочка Емілі і дружина Ліда Петрова. Показ бренду Phenomen, створеного 14-річною дівчиною, відбувся в бутіку Asthik, а перша колекція бренду – футболки з зухвалими надписами, шарфи, трикотаж і все, в чому зручно та легко.
Бренд Ліди Петрової називається Jardin Exotique і в його ДНК – захоплення дизайнера орієнталізмом, східною культурою і будуарним стилем. Відбувся показ на сьомому поверсі київського ЦУМу, і на його подіумі розцвіли живі квіти.
Чималий ажіотаж викликав і показ дебютної колекції бренду SIX., створеного Юлією Богдан. Шовкові сукні-комбінації, топи та піджаки, прикрашені хустинками, на подіумі поєднались з маскулінними костюмами і лаконічним верхнім одягом.
Театральні риштування, бетонний лофт, арена з льоду і київський Головпоштамт – гості модних показів нового сезону продовжили відкривати давно відомі місця з нової для себе сторони. Так, лавина фотографій і відеозаписів полилась в соціальні мережі під час показу Івана Фролова, який перетворив показ у перформанс, а заради шоу Жана Гріцфельдта довелося відправитися за межі Києва – в Бровари.
У новому сезоні у розкладі Ukrainian Fashion Week з'явилися імена, які давно не працювали на цьому майданчику. В стіни "Мистецького арсеналу" повернулася Ксенія Шнайдер з показом-виставкою Technique Exhibition, дизайнер Олена Бурба і бренди T.Mosca і Katerina Kvit. Також для багатьох стала несподіванкою участь в UFW українсько-бельгійської марки Flow The Label – її шоу відбулось в будівлі музею ім Т.Г. Шевченка.
Кожного сезону на Ukrainian Fashion Week є модель, яку на подіумі у своєму шоу хочуть бачити всі. Навесні 2012-го тут дебютувала Іра Кравченко, пізніше у кожному другому показі можна було побачити Поліну Пархоменко. Цього разу зіркою стала нігерійська красуня Окунні Тосін. Вона приїхала до Харкова навчатися на медика, але яскрава зовнішність не залишила їй вибору і дівчина розпочала кар'єру моделі. Цього сезону Окунні прикрасила покази Frolov, Dafna May, Ksenia Schnaider, Gasanova.
Успіх грузинського дизайнера Демна Гвасалія, побудований на цитуванні стилю жителів пострадянських країн, до сих пір надихає багатьох українських дизайнерів. Вісімдесяті та ранні дев'яності раз у раз зустрічаються серед джерел натхнення брендів, і не у всіх виходить це зробити по-справжньому оригінально. Однак, є вдалі винятки, наприклад, Каті Сільченко естраду 1990-х вдалося поєднати з грайливим стилем свого бренду, а Лілія Пустовіт надихнулась 1980-ми не як часом тотального дефіциту, а як яскравою епохою клубної культури.
Вишивка – один з улюблених декоративних прийомів українських дизайнерів, які пишаються кількістю ручної роботи у своїх колекціях. Рекордсменом цього сезону став Артем Клімчук. Команда його майстрів витратила близько 250 годин на створення дорогоцінної вишивки на одному з образів колекції. Однак, деякі дизайнери, навпаки, дивляться в сторону нових технологій. Наприклад, бренд Queens активно працював в новому сезоні з технологією 3D-друку, а сукня для фінального виходу була прикрашена не класичними аплікаціями або тієї ж вишивкою, а світлодіодними стрічками.
Фото: Марія Павлюк, Юрій Яцкулич, Гліб Губа, архіви UFW
Читайте також:
Все, что надо знать о Ukrainian Fashion Week осень-зима 2018/2019