23 липня стартували Олімпійські ігри-2020, які в цьому році проходять в Токіо. У зв'язку з карантинними обмеженнями, змагання пройдуть практично без глядачів, яким доведеться вболівати за своїх під час трансляцій і водночас ще уважніше розглядати їхню спортивну форму. Традиційно за створення спортивної форми атлетів відповідають відомі модні Доми, серед яких Ralph Lauren, Emporio Armani, Lacoste, Stella Mccartney й інші бренди. На честь відкриття Олімпіади Vogue.ua розповідає про те, які бренди стоять за дизайном спортивної форми збірних.
За традицією, з 2008 року за створення форми збірної США для церемонії відкриття і закриття Олімпіади відповідає американський бренд Polo Ralph Lauren. Цього року уніформа спортсменів складається з двох комплектів: білого і синього. До першого варіанту входять джинси, футболка-поло з фірмовим коміром і нашивками вершника і білі куртки. Другий комплект олімпійців складається з синіх джинсів, елегантних блейзерів, тільників і шовкових хусток на шию з принтом американського прапора. Внесла свою частку у створення нової форми американських атлетів і Кім Кардашьян. Її бренд Skims створив для спортсменок нижню білизну, піжами та одяг для відпочинку.
Цього року дизайнер Джорджо Армані одягнув не лише футболістів на Чемпіонаті Європи, а й атлетів на Олімпіаді. Бренду вдалося подружити в уніформі національні символи Італії та елементи японської культури. Лицьову частину форми прикрашає прапор Італії, поміщений у коло, і відсилає до символічного зображення сонця, що сходить на прапорі Японії, а на задню частину нанесено напис "Italia", зроблений за правилами вертикальної системи письма кандзі. На підкладці курток надрукували гімн Італії.
Над формою олімпійської збірної Франції вже не вперше працює бренд Lacoste, проте, цьогоріч екіпірування було створене в партнерстві з брендом Le Coq Sportif. Форма олімпійців вийшла стриманою, що уособлює класичний спортивний стиль. Вона поєднує в собі три головних кольори національного прапора Франції: синій, білий і червоний. Куртки, дощовики, футболки-поло і джоггери прикрашає крокодил Lacoste, який цього разу сусідить з півнем — неофіційним символом французької нації. На думку жителів країни, він уособлює шляхетність, запальність, хоробрість, гордість і завзятість.
Якщо в 2016 році створенням форми для олімпійської збірної Швеції займався бренд H & M, то в 2020 році цю місію виконала японська марка UNIQLO. Розробку форми для всієї команди довірили Масахіко Фурута, який приєднався до компанії два роки тому, а до цього року створював олімпійське екіпірування в рамках брендів Issey Miyake, Аdidas і Asics. Завдяки високотехнологічним матеріалам і досвіду дизайнера, з'явилася функціональна уніформа як для церемоній відкриття і закриття, так і для тренувань і змагань. Форма складається з двох відтінків — жовтого і синього, кольорів національного прапора Швеції. Тільки для комплектів для видів спорту на свіжому повітрі замість жовтого використовується неоновий колір — яскрава тканина краще відбиває ультрафіолетові промені і робить швецьких спортсменів помітнішими.
Бренд Telfar, який підкорив своїми стильними Shopping Bag серця головних модниць, цього разу взявся за розроблення олімпійської форми для збірної Ліберії з легкої атлетики. Американському дизайнерові з ліберійським корінням Тельфару Клеменсу вдалося за чотири місяці виготовити 70 предметів спортивного одягу: від футболок і комбінезонів до спортивних костюмів і бігових кросівок. На уніформі присутні фірмові елементи дизайну Telfar: зокрема, майка унісекс на одне плече і особливим чином розміщені зірки ліберійського прапора.
Після експериментів з уніформою Stella McCartney британці вирішили зробити ставку на класику і тепер створенням форми зайнявся бренд Ben Sherman. Джерелом натхнення для олімпійської колекції став стиль 1960-х років: куртки Harrington, оксфордскі сорочки і штани чінос, доповнені національними символами. Сучасний крій шортів, зображення левів на рукавах поло і психоделічний шрифт у стилі Rubber Soul роблять уніформу водночас сучасною і такою, що відображує художню спадщину Британії.