Найпопулярніші нішеві аромати сучасності: Black Afgano, Nasomatto
У новій серії матеріалів vogue.ua розповідаємо про найпопулярніші аромати сучасності, які зламали уявлення про "нішу": попри високу ціну та складні композиції, вони здобули колосальну популярність. Продовжує серію Black Afgano бренду Nasomatto.
Black Afgano — це парфумерний еквівалент чорних сутінкових образів Rick Owens, бунтарський, сміливий, олдскульний, як хороший Харлей, але все такий же звабливий. Носити його в 2009-му, коли він тільки з'явився, було викликом — і собі, і суспільству. Але й розшукати його було непросто: нішева парфумерія тоді тільки формувалась як клас, і годі й було уявити, щоб зустріти рідкісний бренд десь на першому поверсі розкішних універмагів.
На одному з парфумерних форумів можна знайти емоційну сповідь людини, яка вперше почула цей аромат в автобусі — від водія. І була обурена, як такі складні разючі парфуми може носити людина, який, здавалося б, все одно, чим пахнути.
Димний, смолистий, ладанно-удовий Black Afgano має вбивчу ольфакторну силу, і передозування з ним — найрозповсюдженіша помилка, якої припускаються новачки. Він намертво в'їдається під шкіру, при цьому розкривається не завжди компліментарно. В найгіршому випадку він вивільняє кислуваті конопляні ноти. Зате, якщо хімія шкіри з ним подружиться, то Black Afgano створює інфернальну хмару навколо свого власника. Вона промовляє яскравіше, ніж будь-який одяг.
Автор аромату — італійський парфумер Алессандро Гуалтьєрі. Ви точно бачили його фотографії, де він позує в дусі "Пінноккіо" та "Страшних казок" Маттео Ґарроне — з велетенським довгим носом. Ексцентричний Алессандро творить легенди навколо своєї персони. Так, за однією з версій він вчився парфумерному ремеслу у "носа", якого випадково зустрів у барі. Те, що залишається фактом, — це його робота в 1980-х на Symrise — респектабельний парфумерний концерн, який колись мав назву Haarmann & Reimer. Окрім "альтернативи", Гуалтьєрі має досвід роботи і з люксом. Так, у його доробку — співпраця з Fendi, Versace, Helmut Lang і Diesel.
Кожна кришечка на парфумах його бренду Nasomatto (в перекладі — "Божевільний Ніс") — окремий витвір, виготовлений з різних матеріалів, від дерева венге та оливи до кераміки. Окрім Nasomatto, Алессандро працює ще над одним парфумерним брендом, Orto Parisi. Він з'явився в 2014 році як оммаж дідусеві творця, Вінченцо Парізі, поверненню до землі та первинним запахам тіла та природи.
Спеціально для vogue.ua Алессандро відповів на 7 запитань про Black Afgano. Дочитайте до кінця.
Працюючи над Black Afgano, чи очікували ви на такий успіх?
Ні, не очікував.
Ці парфуми принесли вам статки?
Ні, бо на початку я не міг забезпечити необхідну для ринку кількість, через те що завжди фінансую виробництво сам. Нові партії я міг виробляти лише тоді, коли отримував плату за попередні, але я все одно вважаю за краще розвиватися поступово. Звичайно, коли Black Afgano "вибухнув", багато компаній зробили його копії. Black Afgano та інші мої роботи постійно копіюють. Але, оскільки мої формули досить складні, ніхто ніколи не повторить їх точно.
Black Afgano став благословенням чи прокляттям у вашому житті та кар'єрі?
Ні тим, ні іншим. До Black Afgano у мене були Duro і Narcotic Venus, які вже добре прогриміли в світі. (Деревний шипровий Duro та сексуальний туберозний Narcotic Venus — гіти Nasomatto. — Прим. ред.).
Коли ви відчуваєте запах Black Afgano, це більше дратує чи лестить?
На початку копіювання здається компліментом; тепер — лише доказ того, що більшість компаній на ринку базують свій бізнес на копіях тих, хто виходить із новими роботами. Вони повторюють, як вівці, бо самі не мають що сказати, але це відбувається на всіх ринках, від моди до електроніки.
Як воно — бути творцем одного з найпопулярніших парфумів у світі?
Добре. На створення Black Afgano у мене пішло 6 років — довгий процес радості й болю. Частина мого минулого життя.
В чому успіх Black Afgano? — Магія, досвід, удача, секретний інгредієнт?
Не знаю, але думаю, що все згадане.
Як працювалося над Black Afgano?
Під час роботи я завжди був під кайфом через куріння гашишу. Іноді мені здавалося, що я створив шедевр, але дуже швидко, коли ефект зникав, я розумів, що це не шедевр, а навпаки. Щоразу доводилося починати заново. Коли парфуми були готові, я вирішив зав'язати з гашишем, адже повністю втратив контроль...
Як святкуватимете 15-річний ювілей парфумів?
Вже 15?! Може, запалю косячок на згадку?