Найкращі з найкращих: головні аромати великих парфумерних Будинків
Розповідаємо, що таке Pillar Fragrance, що таке фланкер, яка між ними різниця і які аромати-флагмани тримають на плаву парфумерну спадщину великих парфумерних Будинків.
Pillar Fragrance – аромат-стовп, на якому ґрунтується добробут бренду. Його найкраще впізнають покупці, на його підтримку інвестують найбільші бюджети, він приносить у подальшому левову частку прибутку. У кожної марки свій pillar, до якого додається "обличчя", легенда, філософія. Саме до цього аромату випускатимуть лінії для ванни і допоміжні продукти. Саме до нього і робитимуть фланкери.
Фланкер – це продовження парфумерної історії, аромати, випущені на підтримку (і для розвитку) основного парфуму. Сюди належать: 'eau', 'sport', 'chic', 'blossom', 'extrait' і так далі. Наприклад, Bleu de Chanel – основний аромат, pillar fragrance, а Bleu de Chanel Eau de Parfum і Bleu de Chanel Parfum – фланкери до нього. Найчастіше "обличчя" фланкеру не змінюється – як це було у випадку з Гаспаром Ульєлем. Але можливі й варіанти: так, обличчям аромату Givenchy Irrésistible була Лів Тайлер, потім представили лінію Live Irrésistible, презентувати яку доручили Аманді Сейфрід. 2017 року бренд почав співпрацю з французькою акторкою Лу де Лааж.
Згадаймо головні аромати великих Будинків.
У Dior – три головні жіночі аромати: Miss Dior, J'adore і Joy. Перший – вшанування кутюрної спадщини Будинку і ода коханню, другий – позачасова елегантність і жіночність. Третій – розкіш і щастя.
Miss Dior вперше створили 1947 року і відродили знову 2005-го завдяки запуску Miss Dior Cherie. З 2010 року обличчям аромату є акторка Наталі Портман.
J'adorе, композицію на основі білих квітів і фруктів, представляє Шарліз Терон. З моменту запуску 1999 року створили близько 20 фланкерів. Деякі з них доступні досі, деякі виходили обмеженими тиражами.
Композиція: солодка, з нотами пачулів, праліне, ірису, бобів тонка, жасмину і флердоранжа.
Обличчя: Джулія Робертс.
Легенда: аромат, який дарує щастя і стверджує, що життя прекрасне.
Парфумери: Олів'є Польж, Домінік Ропіон, Анн Фліппо.
Флакон: якщо дивитися на нього анфас, то можна побачити вигин, що нагадує про округлені в усмішці губи. Це неявне нагадування про усмішку Джулії Робертс, незмінного амбасадора La Vie Est Belle.
Рік випуску: 2012.
Кількість фланкерів: 17 (включно з лімітованими випусками).
Остання версія: La Vie Est Belle Lady Pink Limited Edition.
Композиція залишилася незмінною, а флакон прикрашений рожевими буквами у стилі графіті роботи Леді Пінк, першої графіті-художниці.
Композиція: основана на впізнаваних нотах листя і нектару чорної смородини, ванілі, пачулів.
Обличчя: Кейт Бланшетт.
Легенда: аромат, який розкриває внутрішню свободу жінки і сміливість сказати "так" новим можливостям, почуттям і відкриттям.
Парфумер: Крістін Нажель.
Флакон: модерністський флакон, спочатку – пудрового кольору. Непрозорий, з кришечкою-знаком нескінченності.
Рік випуску: 2013.
Кількість фланкерів: 13.
Остання версія: Sì Passione.
Нектар чорної смородини змішаний з соком груші і приправлений рожевим перцем. Квіткове серце відкривається нотами свіжих прозорих троянд, геліотропа і абсолю жасмину. Втримати це буяння допомагають кедрові і ванільні ноти. Для останньої версії флакон Sì Passione вкрили зсередини яскраво-червоним лаком, прикрасили горлечко золотистим кільцем, символом вічності. Над флаконом працювала Жюлі Массі.
Композиція: фруктова, гурманська і східна. Головний акорд – фірмовий "герлінад", в якому є ірисовий корінь, ваніль з Коморських островів, цитрусові, іланг-іланг, троянда, жасмин.
Обличчя: скетч роботи дуету паризьких художників Кюнтцель і Дега, мультиплікаційний персонаж – маленька чорна сукня. З випуском кожного нового фланкера вона змінюється: то подовжується до підлоги, то її прикрашають пір'ям, то отримує рукави-ліхтарики і кокетливий пояс, то дістає компаньйона – куртку-косуху.
Легенда: сім'я ароматів, що утворюють повноцінний парфумерний гардероб.
Парфумер: Дельфін Джелк. Надалі над фланкером вона працювала з Тьєррі Вассером або Тьєррі, штатний "ніс" Guerlain, працював над ними самостійно.
Флакон: увінчаний ковпачком-серцем. Натхненний архівним флаконом Guerlain з кришталю –витвором Раймона Герлена, нащадка засновника Будинку, і Жоржа Шевальє, дизайнера Baccarat.
Рік випуску: 2009.
Кількість фланкерів: 25 (включно з лімітованими версіями).
Остання версія: Black Perfecto by La Petite Robe Noire Eau de Toilette Florale.
Аромат присвячений байкерській куртці і розкриває несподівані грані грасської троянди-сентіфолії за допомогою нот шкіри, чорного чаю, мигдалю і чорного мускусу. "Для отримання 1 кг ефіру методом парової дистиляції потрібно 3000 кг трояндових пелюсток", – нагадує Будинок, який трепетно ставиться до своєї ароматної сировини.
Композиція: глибокий, потужний, жіночний аромат, у складі якого цитрусові, жасмин, ваніль та австралійський сандал. Важлива нота – лаванда Карла, яка підкреслює чистоту і свіжість композиції, чим продовжує традиції Будинку Герлен. Лаванда – знаковий для Будинку інгредієнт, вона трапляється в ароматах від Jicky (1889) до парфумованих версій Mon Guerlain 2017-2018 років.
Обличчя: Анджеліна Джолі.
Легенда: аромат, який можна зробити своїм ольфакторним підписом. Втілення жіночої сили і краси.
Парфумери: Тьєррі Вассер і Дельфін Джелк.
Флакон: квадрілоб з історичної спадщини Guerlain, 1908. Кришечка прикрашена різьбленням, що нагадує чотирилисник. Шийка декорована стрічкою, яку змінюють залежно від релізу.
Кількість фланкерів: 3 (включно з лімітованими версіями).
Остання версія: Mon Guerlain EDT.
Цитрусова східна туалетна вода набула більш енергійного і свіжого звучання завдяки ноті мандарина, бергамота і груші. Ноти серця включають неролі і пелюстки жасмину самбак. У базі: союз ірису, австралійського сандалу і чуттєвої ванілі.
Композиція: двоїста – білий квітковий букет з нотами апельсинового цвіту, жасмину, туберози, відтінений похмурими ветивером і пачулями.
Обличчя: Руні Мара.
Легенда: запрошення вийти за межі можливого, випробувати заборонені почуття. Нагадування, що часто справжні кордони – всередині, а сміливість – ключ до свободи.
Парфумери: Домінік Ропіон, Анн Фліппо, Фанні Бал.
Флакон: триб'ют оригінальному флакону 1957 року – стриманий, втілює м'яку силу (форма – округлений прямокутник). У флакона подвійне дно, щоб підкреслити дуальність аромату.
Рік випуску: 2018.
Кількість фланкерів: 0.
Остання версія: власне, сам аромат відкриває нову сторінку бренду, започатковану ще у1957 році, коли Юбер де Живанші створив однойменні парфуми для Одрі Гепберн.
Композиція: перша композиція 1977 року була східно-квітковою і включала: чорнобривці, мандарин, жасмин, гвоздику, ваніль, пачулі, дерево і спеції. 2009 року вона змінилась: бергамот, цитрусові, жасмин, троянда, присмачена зірочками гвоздики, ваніль, амбра і пачулі.
Обличчя: у різні роки представляти аромат довіряли топ-моделям: Джеррі Голл (1977), Лінді Євангелісті (в 80-х і 1995), Настасії Урбано (1992), Кейт Мосс (1994 і 2003), Наталії Семановій (1999), Софі Даль (2000), Маріїкарлі Босконо (2006), Малгоше Белі (2007-2008), Карен Елсон (2009), Мелані Тьєррі (2010), Еді Кемпбелл (2014 року), Зої Кравіц (з липня 2018).
Легенда: аромат, створений, щоб порушувати правила.
Парфумер: над версіями аромату в різні роки працювали Жан Амі, Жан-Луї Сьюзак, Альберто Морільяс і Онорін Блан, Наталі Лорсон, Марі Саламань.
Флакон: початкову форму флакона створив Ів Сен-Лоран під враженням від японської лакової скриньки "інро" для зілля. Колись такі скриньки носили на поясі. Сучасний флакон символізує контраст між тінню і світлом. Його то покривають глітером, то тонують, то надають йому металізованого вигляду.
Рік випуску: 1977.
Кількість фланкерів: 44.
Остання версія: Black Opium Eau de Toilette.
Вона іскриться нотами лимона, груші, білих квітів, кави і пачулів.
Композиція: ласа, з нотами жасмину і туберози, а також смажених бобів тонка і какао.
Обличчя: Карлі Клосс.
Легенда: аромат сучасної, неймовірно впевненої в собі жінки, яка не мусить відповідати чиїмось очікуванням і бути слухняною.
Парфумер: Луїза Тернер.
Флакон: фетишистська туфелька на екстремально високій шпильці. Її розробляли, щоб досягти wow-ефекту. Навіть ті, хто сумнівається в естетичній цінності флакона, згодні з тим, що він виконаний віртуозно. Розпилювач майстерно вмонтований в задник туфлі. Складну систему розпилення розробляли більше чотирьох років, влаштувавши понад шістсот тестів.
Рік випуску: 2016.
Кількість фланкерів: 5.
Останняверсія: Good Girl Velvet Fatale.
Праліне, какао, шоколад, боби тонка, мигдаль, ваніль і кава – і десь позаду білі квіти. Гурманський, ласий союз.
Композиція: альдегіди, жасмин, троянда. Загалом, це був перший аромат, який не повторював звучання якоїсь квітки, а був абстрактним.
Обличчя: у різні роки обличчями аромату були Бред Пітт і жінки-легенди: сама Коко Шанель, Мерилін Монро, Карла Бруні, Жизель Бюндхен, Одрі Тоту.
Легенда: позачасовий абстрактний аромат, який кожна дівчина може зробити "своїм" Chanel №5.
Парфумер: Ернест Бо. Над сучасними версіями працював Жак Польж.
Флакон: обриси натхненні формою Вандомської площі, яку Коко Шанель бачила зі свого вікна в готелі Ritz. Флакон незначно трансформувався, щоб відобразити дух часу, але, загалом, залишався незмінним.
Рік випуску: 1921.
Кількість фланкерів: 12.
Остання версія: #5 Red Edition.
Композиція: оберемок білих квітів – ілангу, жасмину, туберози, апельсинового цвіту – в поєднанні з мускусом, нотами кремового сандалу, гіркотою мандарина, кислотою грейпфрута.
Обличчя: Крістен Стюарт.
Легенда: світло, що йде зсередини і допомагає ламати стереотипи.
Парфумер:Олів'є Польж.
Флакон: Софі Легастелуа, глава відділу упакування Chanel, пояснює, що використовували особливі технології – результатом стало надлегке скло з підвищеною здатністю відбивати світло. Трубочка розпилювача виготовлена так, що залишається невидимою. Флакон знаходиться не просто у коробці, а у спеціальній паперовій формі-футлярі.
Рік випуску: 2017.
Кількість фланкерів: 0.
Остання версія: вона ж перша.