КУПИТИ КВИТКИ

Від прийняття до заперечення: як змінювалося ставлення до засмаги

Vogue.ua досліджує, як розвивалося ставлення до засмаги – і відстежує історію сонцезахисних засобів.

Реклама.

Перші свідчення того, що рак шкіри може бути викликаний сонцем, з'явилися ще в кінці 20-х років минулого століття. На бажання людей мати відпочилий вигляд (привіт Коко Шанель, яка ввела засмагу в моду), це не вплинуло.

Габріель Шанель у Венеції

Перший сонцезахисний засіб з SPF2 (!) називався Glacier Cream. У 30-х його придумав студент-хімік, великий любитель гірських прогулянок. Правда, засіб так і не став популярним. Зате популярними стали авіатори з поляризованим покриттям – в тому числі, у голлівудських знаменитостей. Вони захищали принаймні очі і ніжну шкіру навколо. Трохи пізніше, під час Другої світової, американські військові льотчики почали використовувати вазелін, щоб створити природний бар'єр між шкірою і сонцем.

архів Vogue

Епоха 60-х, каліфорнійське захоплення серфінгом і пляжна культура підтримували моду на засмагу, проте, люди вже починали використовувати сонцезахисні засоби в їх сучасному розумінні. Приблизно тоді ж з'явився автозагар і – у свій час – лампи, під якими можна було засмагати, не виходячи з приміщення.

Серфінг в Каліфорнії. Glamour, 1966

У 70-х почали з'являтися засоби з SPF15, але оскільки люди не розуміли, що означає ця цифра, то вирішили: якщо намаститись кремом, можна залишатися на сонці без ризику обгоріти в 15 разів довше.

80-і принесли моду на кольорові сонцезахисні засоби. Вони містили фізичні (мінеральні) фільтри з діоксидом цинку або діоксиду титану, і їх випускали в різних відтінках, від блакитного до жовтого. Паралельно виробники почали експериментувати з водостійкими формулами – правда, спроби здебільшого були провальними. Так тривало до 90-х, поки не з'явилися сонцезахисні спреї. А засоби з низьким SPF, нарешті, стали історією.

архів Vogue

У нульових трапився бум моди на солярії. Індустрія виявилася мільярдною, і це незважаючи на те, що шкоду соляріїв порівнюють з канцерогенною дією сигарет. Сьогодні вже доведено, що в 90% випадків рак шкіри виникає через сонце. Тим не менш, культура застосування сонцезахисних засобів так і не прижилася остаточно. Люди безтурботні: можуть виходити без сонцезахисту навіть на пляж. Про круглорічне використання санскрінів мова в Україні не йде взагалі.

Alberta Ferretti

На щастя, багато марок включають сонцезахисні фільтри в зволожуючі засоби і в косметику. До того ж розробники гаджетів розробляють пристрої, які б дали змогу вимірювати рівень сонячної активності – і сигналізувати власнику про необхідність нанести захист. Мода останнього часу – сонцезахисні станції на великих музичних фестивалях, які розпорошують засоби на напівголі тіла учасників.

Гості фестивалю Coachella

Дерматологи закликають бути уважнішими і не нехтувати сонцезахисними засобами навіть в тіні парасольки на пляжі. Незважаючи на те, що в тіні може бути прохолодніше (через часткову нейтралізацію інфрачервоних променів), ультрафіолетові промені не відчуваються ніяк. До тих пір, поки не виникне опік. Фокус в тому, що тент дає захист, еквівалентний SPF3 – мізерний. Захиститися від сонця допомагає одяг: бавовняна тканина діє приблизно як SPF30.

Карлі Клосс

"Ми точно знаємо, що меланому викликають ультрафіолетові промені, – і можемо контролювати вплив сонця, – розповідає Елізабет Гейл, нью-йоркський дерматолог і старший віце-президент Фонду раку шкіри". Тому головне правило захисту від ультрафіолету сьогодні – сонцезахисні засоби.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.