Відкриття після реставрації Національного художнього музею, Василь Кандинський у Центрі сучасного мистецтва М17, і все про традиції десерту в музеї Ханенків – до Різдва музеї та галереї Києва підготували особливо красиві проекти.
У PinchukArtCentre до 6 січня
Популярний стереотип мілленіалів про те, що означає бути "крутим", і що взагалі таке "крутість", у невеликій виставці досліджують 5 молодих кураторів: Олександра Погребняк, Лео Троценко, Олександра Трянова, Дарія Шевцова і Валерія Шиллер. Вони випускники "кураторської платформи" – п'ятимісячного курсу для молодих кураторів, за який відповідає керівник дослідницького департаменту Ксенія Малих. Відео, інсталяції, караоке і кілька дотепних написів на стінах з перебільшеними посиланнями на Вікіпедію – прямолінійно і дотепно майбутні професійні куратори розмірковують над кліше про крутизну, успіх, популярність. Виставка вдалась невеликою, але яскравою і точною. Серед художників як відомі імена – наприклад, Ксенія Гнилицька та Катя Лібкінд, так і справжні відкриття – наприклад, "студія 123456789010".
В галереї The Naked Room
У грудні на Рейтарській відкрилася довгоочікувана галерея, яку в Києві обговорювали давно. Обговорювали в основному тому, що це проект двох яскравих молодих кураторів з бездоганною репутацією – Єлизавети Герман і Марії Ланько, а також їхнього друга і колеги – режисера з Берліна, Марка ВІлкінса. Галерея, книжковий корнер, The Naked Bar, простір для мальовничих сесій, після яких можна отримати свій портрет авторства улюбленого художника, лекторій та кінопрограми – куратори і творці The Naked Room втілили в галереї своє уявлення про ідеальний міський простір.
Перша виставка – дві серії,: "На кордоні" Олени Субач і "Львів-Божа воля" В'ячеслава Полякова. Обидва художники живуть у Львові і роблять стрімку міжнародну кар'єру. Їх інтерес – українська провінція. На виставці можна побачити підсумки цих подорожей – серію іронічних і в той же час зворушливих фотографій, які передають характер і візуальну мову української провінції.
У центрі сучасного мистецтва М17 з 14 грудня до 4 лютого
В оновленому всередині і зовні М17 відкрили виставку-блокбастер. У двох невеликих залах куратори Оксана Баршинова і Олена Боримська зібрали роботи зірок світового авангарду: Олександра Богомазова, Василя Єрмілова, Олександри Екстер та інших художників. Спеціально для виставки куратори створили так звану українську карту авангарду – дати і географічні точки наочно демонструють, що багато художніх ідей світового авангарду генерували саме в Україні. Виставку доповнює аудіовізуальне шоу студії Front Pictures, команда якої "оживила" найяскравіші роботи світового авангарду. А перед входом у М17 тепер можна побачити яскраво-помаранчеву монументальну скульптуру Степана Рябченка – своєрідну нову точку тяжіння міста.
У музеї Варвари та Богдана Ханенків з 27 грудня до 31 березня
Напередодні свят музей Ханенків пропонуємо гостям зануритися в атмосферу вишуканих європейських чаювань XVIII-XIX століть. Посуд для чаю, кави та шоколаду, компотьєри, виготовлення морозива і навіть холодильники для лікеру – все це можна побачити на виставці "На десерт". Цікаво, що деякі експонати виставки вже вийшли з ужитку і залишилися тільки в історії мистецтва – наприклад, компотьєри, в яких подавали варення і підсушені або зацукровані ягоди і фрукти. Перлина виставки – сверський сервіз, виготовлений на легендарній Сверській порцеляновій мануфактурі у Франції, що в свій час обслуговував Єлисейський палац.
У національному художньому музеї України з 22 грудня
22 грудня після реставрації відкривається Національний художній музей. За п'ять місяців встигли відреставрувати дах, мармурові сходи всередині музею і підлогу, оновили вестибюль і аванзал, де вже взимку 2019 року з'явиться сувенірний магазин, а трохи пізніше і кафе. В цілому ж реставрація розрахована на 2 роки. У відреставрованого музею з'явився новий логотип, мерч і айдентика: все – справа розуму і рук креативного агентства Banda.
Після першого етапу реставрації музей відкривається масштабною виставкою "Явлення. Пам'ятки Братського монастиря" – це барокові ікони і церковні реліквії з Братського монастиря, який був заснований 1615 року, знаходився на території Києво-Могилянської академії і був знищений 1935-го. Дизайнером виставки став молодий художник Іван Світличний: він не тільки спроектував дизайн, а й підготував інсталяцію. За допомогою нових медіа він робить реконструкцію руху сонця в окремих частинах храму, що, безумовно, додасть виставці особливої атмосфери.