З цими прикрасами можна зібрати образ в стилі графині Марти Марзотто, акторки Бьянки Балті або римської мешканки з довгим родоводом. Тетяна Соловей побувала на виставці Vicenzaoro, де ознайомилася з сучасними італійськими ювелірними брендами.
Римський ювелір з пропискою в Бангкоку (там найкращий ринок дорогоцінних каменів) робить абсолютно барокові прикраси. Причина – його пристрасть збирати антикварні прикраси, яким він дає друге життя в своїх авторських коштовностях вже більше 20 років.
Йому подобаються камеї (особливо з чорної пресованої лави), корали і несподівані матеріали на кшталт шкірки горіха з Південної Америки. У центрі персня з діамантами і смарагдами "Нарцис", наприклад, – мікромозаїка 1820-х років, яку можна побачити, тільки якщо відкрити кришку виробу. Усередині кришки – дзеркало: нагадує про звичку Нарциса розглядати себе, хоча в цьому випадку це ще й оптичний трюк – так можна краще розглянути цю саму мозаїку з буколічними італійськими видами. Коштовності найчастіше асиметричні, камені рідкісні і великі, тому практично всі вироби існують в одиничному екземплярі.
Бренд – вітрина ювелірної спеціалізації Віченци, яка відома завдяки великій кількості майстерень з виготовлення ланцюгів всіх калібрів з золота. Сімейним брендом Riccardo Marotto (заснованим 1957 року), незважаючи на назву, керують жінки: третє покоління доньок займається продажами, їх мама Маріса розробляє дизайн. І він – видатний.
Особливо гарні мереживні кафи і масивні кольє на половину грудей, зібрані з полірованих вручну деталей. Всі вони так чи інакше творчо обіграють ідею вигадливого скріплення або сплетення ювелірного полотна. Незважаючи на розмір і яскравий жовтий колір, не схожі на стиль 80-х – більше на артистичні коштовності поза часом. В історії бренду є факти справді чудові: наприклад, Маріса Маротто разом з графинею Мартою Марзотто розробили дизайн для масивного браслета-кафи, використовуючи технологію плетіння Chicco di Riso.
Найвідоміший ювелірний бренд з пропискою в Віченці. Секрет успіху, який супроводжує марку з 1977 року – у грамотному балансі ліній. Є колекції лаконічних і бюджетних коштовностей, які легко носити кожного дня – як-от Roman Barocco з ажурними, ніби плетеними речами.
Прем'єра цього року – Classique Parisien, натхненна стилем парижанок, в ній править мінімалізм і геометрія. Весь творчий запал Роберто Коін демонструє в колекції Animalier. Вона регулярно поповнюється масивними браслетами і перснями з мікроскульптурами, які роблять вручну із застосуванням всілякого арсеналу ювелірних технік: гравіювання, кування, паважа.
Масивні золоті браслети, персні і кольє заворожують об'ємом і фактурою. Щоб досягти такої матової нерівної поверхні, в майстернях Vendorafa використовують стародавню техніку обробки металу мікромолотками і гравіювання. Самі прикраси моделюють в 3D.
Всі зусилля спрямовані на те, щоб показати розкіш дорогоцінного металу, який іноді доповнюють камінням – виключно для того, щоб підкреслити злами форми. У майстернях, розташованих в Ломбардії, з 1951 року створюють не тільки іменні прикраси, але й колекції для інших брендів.
Приклад промислового дизайну в ювелірному світі. Бренд – ровесник епохи: він запущений 2006 року, його прикраси нагадують сучасну архітектуру, зібрану з лаконічних модулів. Виняткова в них – рухливість, яка досягається завдяки особливій внутрішній конструкції.
Браслети нагадують пружини, які можна легко намотувати на руку. Всі великі речі важать мало – що особливо відчутно в сережках-кільцях (найбільші – діаметром 8-мм). При цьому всі вони зроблені виключно з золота з дорогоцінними каменями.