Історія однієї речі: сумки, які визначили десятиліття

Сумка — це не лише модний аксесуар, а й знамення епохи, яке ідеально передає дух часу: від скромних і стриманих стилів 1950-х до зухвалого дизайну 1980-х і зоряної логоманіі 1990-х.

2021 рік ознаменувався різними It-сумками. Яскраві аксесуари Bottega Veneta авторства Даніеля Лі дуже популярні. Тим часом Віржіні Віар, на радість шанувальникам моди, представила перероблені версії класичних сумок. А в Prada спільний підхід Міуччі і Рафа Сімонса призвів до появи багатьох престижних і бажаних сумок, таких, як Cleo. З іншого боку, Hermès Kelly донині є символом статусу, поступаючись тільки своєму елегантному побратимові Birkin. Lady Dior від Dior — фаворит Діани, принцеси Вельської — залишається позачасовим дизайном, як і Fendi Baguette. Vogue.ua заглиблюється в історію сумок, щоб знайти стилі, що визначили десятиліття.

Рекламна кампанія Bottega Veneta
1950-ті роки
Грейс Келлі

У повоєнні роки економічний бум спричинив революцію в моді, яку очолив Dior's New Look. Лінія талії звузилася, широкі спідниці тепер сягали кісточок, а сумки стали меншого розміру, щоб збалансувати новий силует.

Кінець війни також відкрив нові можливості в галузі матеріалів. Сумки часто виготовляли з мармурового люциту, що переливається перламутровим блиском, або повністю прозорого. Філігранна робота робила ці сумки центром уваги.

Гуччіо Гуччі виготовляв ручки для сумочок з бамбука: розумний спосіб обійти санкції, що діяли стосовно Італії. Мабуть, найвідомішу прихильницю ательє, Джекі Онассіс, часто помічали з великою сумкою Gucci, яка невдовзі буде перейменована на її честь.

У 1956 році Грейс Келлі закріпила статус ще однієї сумки, коли її сфотографували з великою сумкою Hermès. Але саме Габріель "Коко" Шанель створила найреволюційнішу сумку десятиліття: в 1955 році, тоді ще молода дизайнерка, створила сумку з утепленої шкіри на довгому тонкому ланцюжку. Аксесуар 2.55 був першою сумкою з плечовим ременем, яка відкрила епоху свободи рук для покоління жінок, раніше обмежених жорсткими короткими ручками. З 2.55 прийшла і нова свобода.

1960-ті роки
Одрі Хепберн

1960-ті роки ознаменували собою період зростаючої свободи в жіночій моді, що спонукало молоде покоління повністю відмовитися від сумок, віддаючи перевагу сукням з практичними кишенями.

Сумка більше не була необхідністю, але залишалася способом заявити про себе. Скориставшись цим новоотриманим експериментальним духом, Пако Рабанн випустив колекцію призначених для танців гаманців на ланцюжку, які згодом стали культовими. Тоді як Мері Куант отримала вигоду, пропонуючи доступні дизайни поколінню жінок, які боготворили стиль Твіггі й Еді Седжвік.

Bottega Veneta винайшла своє легендарне переплетення intrecciato. Ця техніка, яка досі залишається візитівкою дому, була спочатку створена для зміцнення еластичної шкіри наппа, що використовувалася в м'яких сумках. Louis Vuitton на прохання відданої шанувальниці Одрі Хепберн створив більш практичну версію Speedy меншого розміру, а Еміліо Пуччі наніс психоделічні принти на блискучі шовкові клатчі.

1970-ті роки

Відповідно до одягу 1970-х років, створеного під впливом культури хіпі, дизайн сумок був доволі богемним. Багато з них були виготовлені з м'якої шкіри або замші, з довгим тонким ремінцем.

У 1971 році Mulberry продемонстрували сумки з м'якої замші, прикрашені вишивкою і бахромою. Тим часом Карл Лагерфельд культивував тепер уже легендарний богемний аксесуар Chloe з екзотичною обробкою і майстерними деталями на м'якій шкірі, а іспанський лейбл Loewe втілив вільний дух епохи у практичній Amazona з жовтої шкіри.

1977 рік приніс відкриття, яке стало декадентським протистоянням естетиці хіпі. Сумка Whiting and Davis Mesh невдовзі стала бестселером.

1980-ті роки
Леді Діана

1980-ті з їхнім максималістським стилем зробили сумку найшвидшим способом передати свій стиль — особливо коли вона рясніє монограмами, блискучою фурнітурою і неповторним брендингом.

Карл Лагерфельд переробив легендарну сумку Classic Flap Габріель Шанель, замінивши традиційний поворотний замок на логотип CC, а об'ємна стьобана сумка Dior з короткою ручкою доповнилася шармом з логотипом.

Логотип Fendi FF, спочатку створений Лагерфельдом після прибуття в дім в 1960-х роках, знову став популярним, тоді як Hermés створив тепер культовий Birkin, названий на честь Джейн.

Завдяки попиту на практичність, перша сумка Міуччі Прада для сімейного дому була популярною упродовж усього десятиліття. Аксесуар, виготовлений з нейлону, — тканини, що раніше призначалася для італійської армії, доповнили культовим трикутником з назвою бренду. Це нейлонове творіння, яке коштувало дорожче за багато шкіряних сумок, змусило людей засумніватися в їхньому уявленні про розкіш, відкривши нову еру утилітарної моди.

1990-ті роки
Сара Джессіка Паркер

У 1990-ті роки було багато яскравих моментів, але мало хто пережив свій власний момент попкультури настільки ж монументально, як Fendi Baguette.

Ця мініатюрна сумочка, випущена в 1997 році, коли багато хто ще носив з собою практичні рюкзаки Prada, пропонувала зовсім новий силует.

Тоді як культовий рюкзак Prada передусім асоціювався з функціональністю, сумка Baguette була фантазією — ексклюзивною, химерною і багато в чому надихаючою. Сумка була помічена у Наомі Кемпбелл, Мадонни і регулярно з'являлася на екрані завдяки Сарі Джесіці Паркер в "Сексі у великому місті". Попит швидко перевищив пропозицію, що призвело до довгих списків очікування, і з 1997 року було створено понад 1000 різних інтерпретацій — свідчення стійкості цього революційного силуету.

2000-ті роки
Кейт Мосс

У 2000 році It-bag не обов'язково були практичними. Популярна модель Paddington від Chloe важила більше 1 кг, не в останню чергу завдяки масивному декоративному замку. Те ж саме і з розкішною Rocco від Alexander Wang, яку використовували багато моделей, попри її неймовірно важку, прикрашену шипами основу.

Мабуть, одним із найзнаковіших силуетів 2000-х років став Saddle bag від Dior. Культове творіння Джона Гальяно з'являлося в нескінченних інтерпретаціях: від газетного принта до утилітарного камуфляжу і ніжно-рожевого відтінку. Серед інших примітних моментів в історії сумок нульових — співпраця Louis Vuitton з Такасі Муракамі, невдовзі після якої культові аксесуари райдужних відтінків з'явилися в гардеробах усіх зірок, від Періс Хілтон до Бейонсе.

Шкіряна сумка Balenciaga могла б і не потрапити в масове виробництво. Спочатку модель була відхилена як занадто м'яка і неструктурована, поки вона не привернула увагу Кейт Мосс, яка миттєво надала їй статусу бажаної.

2010-ті роки
Опра Вінфрі

Повторюючи настрій нульових, It-bag були в моді і в 2010-х (і залишаються популярними донині).

Десятиліття ознаменувала поява однієї культової форми — сумки Ltage Tote від Céline, створеної мінімалісткою Фібі Файло. Після свого успіху Mulberry випустили сумку Alexa, що віддає данину поваги стилю Алекси Чанг.

Antigona від Givenchy, створена тодішнім креативним директором Ріккардо Тиші на початку його правління в 2011 році, сумка Boy у вінтажному стилі від Chanel, яку Карл Лагерфельд назвав на честь першого кохання Габріель Шанель Боя Кейпела, Faye від Chloé і сумка Gucci Dionysus, представлена ​​в першій колекції Алессандро Мікеле осінь-зима 2015/2016 також були популярними стилями в 2010-х роках.

2020-ті роки
Ріанна

М'які сумки стали емоційною підтримкою в рік пандемії. Pouch від Bottega Veneta став провідним стилем, який відстоюють фанатки дизайнера Ріанна і Розі Гантінгтон-Вайтлі. New York Times порівняли цей клатч з "м'якою іграшкою або собакою-терапевтом", визнаючи його фактор комфорту.

The Row — ще один постачальник м'яких аксесуарів. Об'ємні силуети також можна знайти у Coach, Maison Margiela, Kassl Editions і Marc Jacobs.

Кольорові сумки забезпечили такий необхідний підйом настрою. Класичний чорний завжди буде найнепідвладнішим часу відтінком, але яскраві кольори, такі, як жовтий, оранжевий, синій, яскраво-зелений і яскраво-рожевий, роблять наше повсякденне життя яскравішим.

Текст: Roberta Lister, Alice Cary

За матеріалами vogue.co.uk.

Популярне на VOGUE