І вашим, і нашим: як світ годинників стає гендерно нейтральним

Поділ годинників на жіночі і чоловічі все більше здається етикетною формальністю. У годинниковій галузі – найбільш консервативній частині бізнесу розкоші – з'являються нові правила гендерно нейтрального тону. Складна механіка і дизайн у цьому процесі відіграють основну роль. "Серед покупців годинників на сайті mrporter.com є і жінки", – розповідав на виставці годинникового мистецтва SIHH у Женеві Тобі Бетман, керівник цього fashion-ритейлу чоловічих брендів.

imageГодинник Boy-Friend, кварц, золото Beige, опаліновий циферблат, ремінець з шкіри алігатора, Chanel

Макс Босснер, засновник незалежної швейцарської годинникової лабораторії MB&F, свої годинники називає дорогими іграшками і прирівнює до машин. Протягом 12 років роботи його компанія випускала моделі тільки для чоловіків, хоча, за словами Макса, в клубі любителів марки є дві жінки, що колекціонують MB&F.

До створення власних авангардних "машин" Босснер працював у Harry Winston, де запустив успішну серію авторських Opus. Він не раз заявляв, що робить годинники для себе. Сьогодні один з найсміливіших годинникарів галузі звернув увагу на інше і відповів дедалі більшому ринку жіночої механіки у своєму стилі. У годиннику для тонкого зап'ястя Legacy Machine FlyingT з корпусом 38,5 мм Босснер втілив те, що цінує в жінках: суміш динаміки і елегантності.

Годинник Legacy Machine Flying, механізм з автопідзаводом і турбійоном, MB&F

Під високим сапфіровим куполом захований складний механізм, в центрі якого – рухомий турбійон, увінчаний діамантом. Циферблат розміщений під нахилом 50°, тому час може бачити тільки володарка годинника. У цьому вгадується стиль секретних жіночих моделей, які були популярними на початку ХХ століття. Перевіряти час на публіці вважали неприпустимим, тому годинникарі вбудовували циферблати так, щоб господиня могла підглянути непомітно для оточення, – як у випадку з представленими 1935 року годинниками-браслетами Cadenas марки Van Cleef & Arpels з похилим циферблатом.

Як і у всякої розкішної жіночої речі, зворотня сторона Legacy Machine FlyingT не залишиться без уваги. Шанований дизайнер не забуває зробити цікавою спинку жакета або сукні – так і Макс Босснер на тильній стороні годинників розмістив ротор автоматичного заводу, виконаний у формі рельєфного сонця. Одна з версій випущена з циферблатом, повністю покритим діамантовим паважем.

Діаманти на безелі (а краще і на циферблаті) – історично перевірений спосіб перетворити чоловічу модель годинника в жіночу. Втім, не всі в індустрії згодні з таким визначенням гендерних ролей. Jacob & Co. робить приголомшливо складні і брутальні чоловічі годинники, щедро прикрашені дорогоцінними каменями. Такою є серія скелетонізованих астрономічних годинників з відкритим механізмом, чий циферблат сяє багетними сапфірами, смарагдами, діамантами або рубінами. Чоловічі вони завдяки корпусу в 50 мм, що завеликий навіть для найрадикальніших любительок пишних годинників.

Годинник Prive Tonneau, механізм з автопідзаводом, Cartier

Нова лінія Bonbon від Richard Mille – ідеальний приклад. У скелетонізованому бочкоподібному корпусі увагу привертають не тільки ажурні мости механізму, а й емалеві маршмеллоу, льодяники і фрукти. Трудомісткі у виробництві (над пастельними відтінками емалі працювали півтора року), начинені інноваційними механізмами, годинники зі значним цінником (від 120 000 до 160 000 доларів) нагадують про асортимент крамниці з солодощами і підкреслюють вміння свого володаря ігнорувати наявні норми. Таке почуття гумору не має статі.

"Універсальним солдатом" здається і скелетонізований "годинник бойфренда" Chanel. Вперше представлена 2015-го, 2018 року ця модель отримала механізм Calibre 3. Calibre 1 був виключно для чоловічих годинників; Calibre 2 з відкритим малюнком мостів у вигляді камелії – жіночих. На створення серця Boy-Friend Calibre 3 знадобилося три роки. За словами творців, у дизайні відкритого калібру їм було важливо досягти гендерного балансу чоловічих чітких і жіночих округлих ліній.

"Ми ніколи не думаємо: ось колекція для жінок, а ось – для чоловіків. Радше, ми розглядаємо маскулінність як строгість форм, чистоту ліній, ретельність опрацювання деталей. Це про цінності, а не про клієнтів", – озвучує гендерний порядок денний Марі-Лор Серед, креативний директор годинникового напрямку Cartier. Моделі квадратних Santos і бочкоподібних Privé цілком органічні на жіночому зап'ясті – завдяки розміру і строгості ліній, що так цінують сучасні прихильниці мінімалізму.

Годинник Boy-Friend, механізм Calibre 3, Chanel

Текст: Тетяна Соловей

Популярне на VOGUE