Брошки – головна прикраса сезону, місце якої не тільки на лацканах піджаків, але і на поясах, манжетах і хустинках.
Прикраси – а не сумки або туфлі – стали головним модним акцентом. Сережки, які вдало вписалися в культуру самопрезентації та довгий час вважалися фаворитами у створенні яскравого образу "з нічого", поступилися лідерством брошкам. Це не раптова революція: брошки входили в модний гардероб поступово, але тріумфально. Змістовний і репутаційний бекграунд цих прикрас значно багатший, ніж у сережок, і процес їх легалізації як вагомого аксесуара був набагато важчим і довшим.
Головним тектонічним зрушенням стала зміна правил. Зелене світло отримали будь-які експерименти з брошками, суть яких зводилася до питань: скільки, яких, з чим і – головне – де їх носити. Так вирішили головну репутаційну проблему – асоціацію з віком 70+, кашеміровим светром пастельних тонів і нудною, до зубовного скреготу, правильністю.
Інша асоціація – з орденами і відзнаками, тобто прикрасами сили, для яких характерні гучні смислові висловлювання. "Брошка – більш складна прикраса, ніж всі інші, – вважає Іліас Капсаліс, співробітник Bentley & Skinner – одного з ювелірних антикварних магазинів на лондонській Пікаділлі, яка постачає коштовності двору Її Величності. – Вони дають більше можливостей для гри з образом, ніж кольє або підвіска, і можуть мати цікавіше смислове навантаження, ніж сережки. Брошки частіше вибирають упевнені в собі жінки". Основні покупниці брошок в Bentley & Skinner – жінки близько 30, які зробили хорошу кар'єру, і спадкоємиці багатих сімей. Хоча бувають винятки. У перші же вихідні після виходу 2015 року Vogue China зі зйомкою, присвяченою парним брошкам, китайці кинулися купувати брошки 1920-х років – за один день у Bentley & Skinner продали двадцять пар Cartier і Van Cleef & Arpels.
Ігри зі сенсами характерні для жінок зі світу великої політики: колишній держсекретар США, Мадлен Олбрайт, показувала з їх допомогою свій настрій і прихильність до діалогу. Королева Єлизавета II використовує більш складні метафори. Наприклад, на першу зустріч з президентом Трампом вона причепила брошку у формі сніжинки, яку їй подарував колишній генерал-губернатор Канади, Девід Джонстон. Саме сніжинками Трамп називав людей, які не погоджуються з його поглядами. Невідомо, чи зрозумів він цей тонкий натяк, – його поведінка під час того візиту, що порушував всі норми етикету, стала притчею во язицех.
Про зростання популярності цих прикрас говорять абсолютно всі – від великих універмагів до онлайн-мультибрендів і ювелірних будинків з історією, для яких у брошках головне – не помітний дизайн і химерне послання, а дорогоцінні камені в декілька карат. І всі в один голос твердять: продажі зросли в основному завдяки молодим покупцям. Байєр лондонського універмагу Liberty, Рубі Чедвік, вважає, що це один з найяскравіших і довгострокових трендів у сфері прикрас, а найскладніше – не просто знайти унікальну брошку, а придумати, як її носити. Сьогодні їх носять у манері давньогрецьких фібул: на плечі струмливих суконь, за прикладом придворних корсетних прикрас XVIII століття – на поясі, в дусі Belle Époque – на високому комірі мереживної блузи. Без всяких історичних паралелей брошки можуть виконувати роль гудзиків, орденів, запонок або шпильок.
Після показів Gucci, Erdem, Alexander McQueen, Dries Van Noten сезону весна-літо 2019 стало зрозуміло, що ігнорувати цей формат прикрас вже не можна. Але головним підтвердженням актуальності тренда стало включення в гру великих і серйозних ювелірних будинків. Свою колекцію денних брошок Lucky Animals перевипустити Van Cleef & Arpels. BVLGARI представив колекцію ювелірних солодощів Festa з великою кількістю брошок. Garrard, який відкрив у Пекіні флагманський магазин і відзначив небувалий попит на брошки, всю весняну рекламну кампанію побудував саме навколо брошок і нестандартного способу їх носіння: на капелюсі, рукаві, як шпильки, – щоб максимально знизити пафос своїх висококаратних прикрас і наблизити їх до модного аксесуару.
Текст: Наталія Філатова
Фото: Sarah Bouchet @Michele Filomeno
Зачіски: Chiao Chenet @Atomo
Макіяж: Hugo Villard @Open Talent Paris
Продюсер: Domino @Michele Filomeno
Модель: Polina Zavialova @Premium